K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2016, 16:27   #1
manne59
Manne59
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
manne59 er ny på vejen
Tvist og vand regnskab

hej jeg bor til leje i Nakskov i et Hus som ejes af Lollandejnedomme, i min leje kontrakt står der at skatter og afgifter indgård i lejen , nu er det sådan at udlejer vil havde betaling for Fast bidrag pr/år og Vand Fastafgiftpr/år ,
jeg mener at det skulle havde stået i §11 hvor de der er udover det normale skulle havde stået , er det noget jeg har misforstået? jeg sender den mail som jeg har fået fra udlejer da de henviser til lejeloven som i kan se, håber at i kan hjælpe mig med det. mvh

Hej

Tak for din mail, jeg skal beklage at det har taget mig lidt tid at få sagen undersøgt.

Det er første gang at Lolland Ejendomme og firmaet Techem har fået dette spørgsmål. Derfor henvendte jeg mig til Ejendomsforeningen Danmark for at få et svar.

Det viser sig, at ved beregning af omkostningsbestemt husleje, kan forskellige skatter og afgifter være indeholdt i huslejen – som DEAS skriver på deres hjemmeside.

Dit lejemål er imidlertid ikke underlagt omkostningsbestemt husleje, da du bor i en ejendom med under 7 lejemål, er der tale om småhuse regler, hvorfor de skatter og afgifter som er indeholdt i huslejen, alene er de udgifter som opkræves på ejendomsskattebilletten (ejendomsskat, renovation og rottebekæmpelse).

Vedhæftet kan du se lejeloven §37 – se note 233 (pkt. 5), hvor det fremgår at samtlige udgifter til forsyningen kan medtages også vand- og vandafledningsafgifter.

Derfor fastholder Lolland Ejendomme, at det fremsendte forbrugsregnskab er korrekt.


Mange hilsner
Ulrik
Lolland Ejendomme P/S


Hej Ulrik,

Vedhæftet Lejelovens § 37 med noter som aftalt.


Venlig hilsen

Mette Haagensen
Juridisk konsulent



Ejendomsforeningen Danmark
Erhvervsorganisationen for ejere, udlejere og administratorer af fast ejendom
Nørre Voldgade 2, 1358 København K.
Telefon: 33 12 03 30. www.ejendomsforeningen.dk

------------------------------
Emne: Vand Klostergade 2

Hej når jeg går vandregnskabet efter kan jeg se at der er smuttet en regnefejl ind i regnskabet, som jeg ser det er der taget Spildevand Fast bidrag pr/år og Vand Fastafgiftpr/år det må værere en fejl , får der står i lejekontrakten i §3 skatter og afgifter i lejen indgår skatter og afgifter pr 01/01/2015, så når det er raget med når i det beløb i har sent opgørelsen på.



Lejer
At bo til leje
Når du flytter ind
Opsigelse og fraflytning
Husleje og reguleringer
Omkostningsbestemt husleje
Udgifter til vedligeholdelse
Skatter og afgifter
Pristalsregulering
Trappeleje
A conto vand og varme
Vedligeholdelse
Blanketter
Gebyrer
Lejelovsændringerne og dig
Beboerrepræsentation
Udlejer
Boligsøgende
Skatter og afgifter

Udlejningsejendomme er pålagt skatter og afgifter, principielt på samme måde som en, der ejer en ejerlejlighed eller en villa, skal betale ejendomsskatter. Stiger skatter og afgifter, lægges stigningen på lejen.

Ejendommens skatter og afgifter omfatter ejendomsskatter, dækningsafgift, udgifter til renovation, vand- og vandafledningsafgifter, fælles belysning mv.

Skatter og afgifter er egentlig en del af driftsudgifterne, men da vi ikke har mulighed for at forudse udgifternes størrelse, fordi de fastsættes af det offentlige, gælder der nogle helt særlige regler, når lejeforhøjelsen skyldes stigende skatter og afgifter.

Stigning med tilbagevirkende kraft

Stiger ejendommens skatter og afgifter, er der mulighed for at lægge stigningerne på lejen med tilbagevirkende kraft. Det vil sige fra det tidspunkt, hvor ejendommen er forpligtet til at betale de forhøjede afgifter til det offentlige.

Så det lyder sådan Vand/m3 28,75 X 11 = 316,25

Spildevand /m3 52,88 x 11 = 581,68

Ialt 897,93


Som sagt må det værer en fejl

Mvh manne59
manne59 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension