K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2012, 11:02   #21
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Thomas1981 og Abraxus.... Jeg kan se, I ikke har været her på K10 så længe som jeg...

Da jeg startede at komme her på K10, var der næsten ingen politiske emner....

LUM beskriver så godt, hvad K10 egentligt er for et sted.... Ikke ligefrem et sted, hvor der kun skal debattere politiske emner:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=23410

Har i øvrigt lov til at have en mening om, at der er alt for mange emner om reformen....
I har jeres mening og jeg har min.
Forstår godt tonen kan blive hård herinde af og til
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 12:07   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen der ER for mange tråde omkring reformen, særlig set i lyset af, at vi slet ikke kender reformen, og dermed kun kan gisne.....

Skattereformen er jo et hurtigt overstået kapitel og behøver ikke nøjere udredning - rammeaftalen er let forstålig og udgør ikke den store trussel i hverdagen.
Nogle er vilde med den, andre hader den, og selv er jeg lidt ligeglad, jeg overlever som jeg plejer.
- jeg er kun vred politisk og af principielle årsager. Økonomisk set - no big deal. For mig, altså. Ved godt andre rammes hårdt, og de har naturligvis min dybeste medfølelse.

- det mest interessante bliver reformerne på fleksjob og førtidspensionsområdet, men vi må altså vente med at diskuterer dem, indtil aftalerne er landet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 12:29   #23
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Uanset hvad i siger, så er K10 altså stedet at diskutere reformerne for fleks og pension, om de findes eller er.

Vi er nogen der er psykisk syge, og har brug for et sted, hvor vi ikke bliver mødt med fordomme om bare at være tålmodige, og skal tage mundkurv på til der er noget konkret

Hvis I ikke kan tåle der bliver oprettet tråde, så lad dog være med at gå ind i dem, og endsige KOMMENTERE på dem, hvis I kun vil komme med kritik af hvordan vi andre har behov for at bruge K10.

DET SKAL I F..... IKKE BESTEMME!

Så er det sagt. Nerverne sidder uden på tøjet, og jeg bliver gal over at der bliver løftet en pegefinger overfor trådstarter. Vedkommende har lige så meget ret til at starte nye tråde som alle andre. Trådstarter gør det jo som regel fordi vedkommende har brug for at vende nogle ting. Og der hjælper det altså bedst at starte en ny.

Hvis I mener der skal være kvoter på hvor mange reformtråde der må startes, så skriv til webmaster.

Sidst redigeret af Thomas1981; 30-06-2012 kl. 13:18.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 13:05   #24
hanspedersen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
hanspedersen er ny på vejen
Thomas1981

Det giver jeg dig fuldstændigt ret i...

Der skal være plads til alle herinde, uanset hvordan og hvorledes..
Og til alle dem som syntes modsat så lad være med at læse indlæggene,
og lad være med at lyde som de raske mennesker der ikke forstår os syge.

I er jo også selv syge siden i er herinde, så giv plads til allesammen. mvh
hanspedersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 13:37   #25
Phineas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
Phineas er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Uanset hvad i siger, så er K10 altså stedet at diskutere reformerne for fleks og pension, om de findes eller er.

Vi er nogen der er psykisk syge, og har brug for et sted, hvor vi ikke bliver mødt med fordomme om bare at være tålmodige, og skal tage mundkurv på til der er noget konkret

Hvis I ikke kan tåle der bliver oprettet tråde, så lad dog være med at gå ind i dem, og endsige KOMMENTERE på dem, hvis I kun vil komme med kritik af hvordan vi andre har behov for at bruge K10.

DET SKAL I F..... IKKE BESTEMME!

Så er det sagt. Nerverne sidder uden på tøjet, og jeg bliver gal over at der bliver løftet en pegefinger overfor trådstarter. Vedkommende har lige så meget ret til at starte nye tråde som alle andre. Trådstarter gør det jo som regel fordi vedkommende har brug for at vende nogle ting. Og der hjælper det altså bedst at starte en ny.

Hvis I mener der skal være kvoter på hvor mange reformtråde der må startes, så skriv til webmaster.
Helt enig, kunne ikke have skrevet det bedre. Var nær ved at droppe at bruge k10, er i forvejen skrøbelig så behøver ikke at blive dunket i hovedet, føler hele mit liv står og falder på om jeg får ftp.
Phineas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 14:03   #26
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Phineas Se meddelelser
Helt enig, kunne ikke have skrevet det bedre. Var nær ved at droppe at bruge k10, er i forvejen skrøbelig så behøver ikke at blive dunket i hovedet, føler hele mit liv står og falder på om jeg får ftp.
Jeg har det fuldstændig som dig, jeg føler også mit liv er på vægtskålen nu med den kommende reform. Ftp er mit eneste og sidste håb for at få ro i livet, og K10 er det eneste sted jeg kan få lidt af tankerne ud og bearbejdet.

Det er det værste pres jeg har oplevet i mit liv, og der er intet gøre. Hverken ved ventetiden eller reformen.

Du har min fulde forståelse, og overskriften her på din tråd er nemlig mere aktuel end nogensinde.

Så snart den er underskrevet reformen osv. Så har min sagsbehandler mig også hængende i mail indbakken, for at vende om løbet er kørt, hvis målstregen ikke bliver nået i år. Eller hvordan kommunen håndtere dem under 40, der er langt i afklaringen. Er det tilbage til start indtil alderen er langt nok oppe, eller får man lov at fortsætte mod ftp uden nye krav og tiltag
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 14:15   #27
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Thomas1981: Mine indlæg herinde var slet ikke til trådstarter, det var generelt til alle. Og her skal man have lov til at udtrykke sig sin egen mening, og det skal respekteres.
Jeg har på ingen måde hævet tonen herinde. Der tager du fejl.

Der står på forsiden øverst, hvor man opfordres til at søge emnet/spørgsmål, før man opretter tråd.
Formålet med K10 er ikke at tale om kun politik men at hjælpe hinanden med de problemer, der opstår i kommunen. Ud fra K10s tekst om dens formål står der bla.:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=Om_K10


Hvad K10 ikke er.
K10 er ikke en forening
K10 er ikke politisk
K10 er ikke en interesse organisation



Hvad er formålet med K10.
K10 er oprettet med det formål at syge borgere der er kommet i klemme i systemet, i forbindelse med deres sagsbehandling i kommunerne har et sted, hvor de kan hente råd og vejledning samt støtte fra andre borgere som er i samme situation. Det sig være støtte af lovmæssig art eller moralsk opbakning, det er op til den enkelte selv.
Brugen af K10 går efter konceptet, fra borger til borger, sådan at folk der er kommet lidt længere i systemet har mulighed for at hjælpe feks dem der lige har stiftet bekendtskab med det kommunale system.


Jeg havde blot brug for at udtrykke mig herinde, at det er en kedelig udvikling, hvor der nærmest bliver snakket om reformen hele tiden, selvom ingen ved, hvad den vil ende med. Og bryder du ikke dig om min mening, jamen så kan jeg ikke gøre noget ved det.

Jeg er selv fleksjobber og har givet mange råd til mange forskellige herinde, og det er kun derfor jeg er her på K10 - ikke snakke politik. (det er selvfølgelig i orden, at andre vil det).

Det bliver mit sidste indlæg her i denne tråd.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 14:24   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen der ER for mange tråde omkring reformen, særlig set i lyset af, at vi slet ikke kender reformen, og dermed kun kan gisne.....

Skattereformen er jo et hurtigt overstået kapitel og behøver ikke nøjere udredning - rammeaftalen er let forstålig og udgør ikke den store trussel i hverdagen.
Nogle er vilde med den, andre hader den, og selv er jeg lidt ligeglad, jeg overlever som jeg plejer.
- jeg er kun vred politisk og af principielle årsager. Økonomisk set - no big deal. For mig, altså. Ved godt andre rammes hårdt, og de har naturligvis min dybeste medfølelse.

- det mest interessante bliver reformerne på fleksjob og førtidspensionsområdet, men vi må altså vente med at diskuterer dem, indtil aftalerne er landet.
reformen er lavet og lagt frem både fra s og vk
forhandlingerne er kun små ting som skal på plads

men bliver en §17 så afskaffet med den nye reform
for hvis man som udgangspunkt ikke kan få pension under 40
så kan man vel heller ikke selv søge en
ergo kommer de fleste på 18 år og som nye ind i systemet
de har ingen muligheder at kunne få en pension, uanset hvordan deres sag ser ud
det er bliver så udelukkende kommunen som bestemmer, da man så ikke kan anke sin sag

der vil stadig være mulighed for pension under 40 år
så er lidt optimist at de sager som stort set er klar til inden den tråder i kraft
stadig har mulighed for at få afsluttet deres sag, selvom den er trådt i kraft
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 14:32   #29
hanspedersen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
hanspedersen er ny på vejen
Curls.

Jeg kan godt se hvad du mener, men en anden gang så lad være med at bruge så meget tid på at forklare hvor folk skal skrive osv. det går jo nok alligevel

du skal se det for deres side af, de står pt. i en meget frustrende situation lige nu, og har brug for noget positivt hjælp, istedet for at blive rettet på hvilken lige præcise kolone de skal skrive i.

Til alle jer under 40 år som er (måske) i klemme lige nu, jeg forstår udemærket jeres frustration og i har min fulde opbakning, håber det falder til den rigtige side senere i dag. Og at i allesammen snart kan få jeres ftp. og få ro i jeres liv fremover, alt det bedste til jer herfra . mvh
hanspedersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 14:53   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


jeg ka godt forstå alle jer der er igang med at søge ftp er lidt i panik og jer der skal til at igang og har brug for at lette jeres hjerter....

jeg tænker på hvordan jeg selv havde det ,da min sag var igang - det synes jeg var slemt og der var ingen nye reformer på trapperne..

jeg synes det er psysisk terror det de har gang i og jeg ka godt forstå folk er utrygge og lidt i panik...for hvad nu - hvorfor og hvordan..

jeg ka godt forstå jer og jeg ville ønske jeg ku gi jer alle det i stræbte efter..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbage til 0 i løbet af én opringning til sagsbehandler... Hvad er mine udsigter nu? Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 09-01-2012 18:41
Demokratiet løbet løbsk-Totalitarismen er død buster Politik og Samfund 10 22-01-2011 00:31
jeg er kørt i stykker håbetervæk Alt det andet 40 08-12-2009 19:28
Opfølgning i løbet Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 3 10-11-2009 19:15
Fra ftp til fp i løbet at året + Boligydelse/sikring @PerChr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-01-2008 06:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension