K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2012, 16:10   #1
2nicy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
2nicy er ny på vejen
--------------------------------------------------------------------------------


Hej med alle jer...

Jeg er en ny bruger her, har haft nytte af nogle af de links der er her. Men nu kan jeg bare ikke gennemskue paragrafer, love mere snøft..

Kort fortalt om mig selv, jeg er 35 år. Har haft rygsmerter i 15 år, da jeg fik konstateret slidgigt ml L4-L5. Som mange andre.. Min situation er denne, jeg blev opereret maj 2010 hvor jeg fik sat protsese i, samt skruer ved L4-L5.Og det gik nogenlunde derefter. Fik store smerter igen og en ny operation okt 2011, hvor et facetled blev fjernet, så min nerve blev frilagt. Alt er gået ihh åh så fint på papirerne, men jeg har stadig mega smerter, det går stadig ned af bakke.. Har fået foretaget en ct scanning, får svar på denne d 22/3. Der er mistanke om en ny nerve i klemme, en såkaldt sakraliseret L5, dvs ryghvirvel vokset sammen med korsben, ikke plads til nerven...
I den tid med operartion, har jeg været deltidssygemeldt fra jan 2010 og fuldtids siden maj 2011. Der har jeg fået forlænget mine sygedagpenge i 39 uger, og er nu faldet for varighedsbegrænsningen.. Så idag tvunget, til trods for jeg først har sagt jeg ville søge førtidspension, og min sagsbehandler har sagt han ville hjælpe mig ydermere med at søge førtidspension.. ( Ved det er §17 og 18, mig eller dem). Jeg havde et møde med sagsbehandler kort før mine sygedagpenge stoppede, hvor jeg blev rådgivet til at vente på svar fra Glostrup. Har de så skubbet den over på en § 18. Har hele tiden handlet i egen interresse, har sågar fundet paragrafer og hjælp herfra. Og har medbragt dette til møder med sagsbehandler.Har hele tiden spurgt ind til om der var noget jeg skulle være opmærksom på, så søge boligsikring, kontanthjælp, hvor der er blevet svaret, vi havde noget tid endnu (5 dage) til mine sygedagpenge stoppede. Når jeg spørger min sagsbehandler om de måtte stoppe mine sygedagpenge var svaret, umiddelbart ville jeg sige ja, men jeg er ikke sikker det må jeg lige vende tilbage med.. Det gjorde han en time efter, og sagde de ikke kunne stoppe mine sygedagpenge. Nu har de så skrevet til mig ,jeg skal søge kontanthjælp,fik brevet fredag, og skulle op mandag efter med alle oplysninger, som de kræver. Samt jeg så finder ud af boligsikring skulle ha været afklaret søgt osv. Samt han har skrevet til mig i sidste brev. Du har ønket at det undersøges om der kan rejses sag om førtidspension Jeg kunne blive ved.. Men HJÆLP hvis der er nogen der kan gennemskue dette.. Jeg ved ikke om jeg skal anke afgørelse, hvad sker der ved det, jeg vil ihvertfald komme med bemærkninger..

Oveni er min arbejdsevnevurderingsjournal forældet, dette er også oplyst men der er ikke sket noget... I det store hele har der været så stor mangel på rådgivning, så jeg nærmest føler vi bare har siddet og små snakket, jeg har ikke været i praktik. Jeg har ikke været andet end syg, og blevet opereret...
2nicy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 21:38   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg deler lige dit indlæg lidt på, så jeg selv og andre bedre kan læse det.
Mange af os har svært ved at læse indlæg, der er skrevet så tæt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af 2nicy Se meddelelser
--------------------------------------------------------------------------------


Hej med alle jer...

Jeg er en ny bruger her, har haft nytte af nogle af de links der er her. Men nu kan jeg bare ikke gennemskue paragrafer, love mere snøft..

Kort fortalt om mig selv, jeg er 35 år. Har haft rygsmerter i 15 år, da jeg fik konstateret slidgigt ml L4-L5. Som mange andre..
Min situation er denne, jeg blev opereret maj 2010 hvor jeg fik sat protsese i, samt skruer ved L4-L5.Og det gik nogenlunde derefter.

Fik store smerter igen og en ny operation okt 2011, hvor et facetled blev fjernet, så min nerve blev frilagt. Alt er gået ihh åh så fint på papirerne, men jeg har stadig mega smerter, det går stadig ned af bakke..

Har fået foretaget en ct scanning, får svar på denne d 22/3. Der er mistanke om en ny nerve i klemme, en såkaldt sakraliseret L5, dvs ryghvirvel vokset sammen med korsben, ikke plads til nerven...

I den tid med operartion, har jeg været deltidssygemeldt fra jan 2010 og fuldtids siden maj 2011. Der har jeg fået forlænget mine sygedagpenge i 39 uger, og er nu faldet for varighedsbegrænsningen..

Så idag tvunget, til trods for jeg først har sagt jeg ville søge førtidspension, og min sagsbehandler har sagt han ville hjælpe mig ydermere med at søge førtidspension.. ( Ved det er §17 og 18, mig eller dem).

Jeg havde et møde med sagsbehandler kort før mine sygedagpenge stoppede, hvor jeg blev rådgivet til at vente på svar fra Glostrup. Har de så skubbet den over på en § 18.

Har hele tiden handlet i egen interresse, har sågar fundet paragrafer og hjælp herfra. Og har medbragt dette til møder med sagsbehandler.

Har hele tiden spurgt ind til om der var noget jeg skulle være opmærksom på, så søge boligsikring, kontanthjælp, hvor der er blevet svaret, vi havde noget tid endnu (5 dage) til mine sygedagpenge stoppede.

Når jeg spørger min sagsbehandler om de måtte stoppe mine sygedagpenge var svaret, umiddelbart ville jeg sige ja, men jeg er ikke sikker det må jeg lige vende tilbage med..

Det gjorde han en time efter, og sagde de ikke kunne stoppe mine sygedagpenge. Nu har de så skrevet til mig ,jeg skal søge kontanthjælp,fik brevet fredag, og skulle op mandag efter med alle oplysninger, som de kræver.

Samt jeg så finder ud af boligsikring skulle ha været afklaret søgt osv. Samt han har skrevet til mig i sidste brev. Du har ønket at det undersøges om der kan rejses sag om førtidspension Jeg kunne blive ved..

Men HJÆLP hvis der er nogen der kan gennemskue dette.. Jeg ved ikke om jeg skal anke afgørelse, hvad sker der ved det, jeg vil ihvertfald komme med bemærkninger..

Oveni er min arbejdsevnevurderingsjournal forældet, dette er også oplyst men der er ikke sket noget... I det store hele har der været så stor mangel på rådgivning, så jeg nærmest føler vi bare har siddet og små snakket, jeg har ikke været i praktik. Jeg har ikke været andet end syg, og blevet opereret...
Jeg kan ikke give dig et brugbart svar lige nu, men der er sikkert andre, der kommer på banen.

I ventetiden kan du læse denne, hvis du ikke allerede har sat dig ind i den:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 08:39   #3
2nicy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
2nicy er ny på vejen
Mange tak går straks igang
2nicy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 10:15   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan ikke helt finde hoved og hale i dine oplysninger, så..;

har du fået skriftlig afgørelse på sygedagpengestop?
Er du indstillet til førtidspension?
Hvad siger dine læger, om helbred? (vil du kunne vende tilbage til ordinært arbejde?).
Er der lavet ressourceprofil?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 11:51   #5
2nicy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
2nicy er ny på vejen
Svar på spørgsmål :)

Hej igen..

Ja modtog den d. 8/3, med ansøgning til kontanthjælp, skulle møde d 12/3 på ydelseskontor med blanket udfyldt. Sygedagpengestop d 29/2.

Det var det jeg mente, men sb afgørelse står der lige pludselig, du har ønsket om der kunne rejses en førtidspensionsag. Dette kan jeg ikke forstå, da jeg var overbevist i vores samtaler, det var påbegyndt !!!!

Læger siger måske,og hvis ja så er det max et par timer et par gange om ugen sfo eller lign. så jeg selv kan styre gå, stå, sidde, ligge. Skriver konstante smerter.Venter på ct svar d 22/3 på Glostrup evt nye nerver i klemme, måske bliver tilbudt reoperation, hos den overlæge der har opereret mig 2 x.

Sidst men ikke mindst ja , men den er ikke opdateret siden august 2011, jeg har skrevet et ankeskrift, jeg meget gerne vil afsted med, hvor jeg nævner dette..

Håber det var svar nok, ellers spør endelig igen, for jeg har selv svært ved at finde hoved og hale i min egen historie
2nicy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 10:16   #6
2nicy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
2nicy er ny på vejen
Hej igen ..

Nu har jeg sendt indsigelser ind til sb, samt overordnede. Kan det passe sb ikke skal kvittere for modtaget mail. Samt jeg har intet hørt fra sb siden afgørelse blev sendt afsted. Er det bare mig, eller lugter det ikke lidt..
2nicy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 09:22   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De har 4 uger til at besvare din klage!
(Du burde have været forlænget efter stk 4; fleks eller pension).

Du burde have afgørelse om sygedagpengestop, 14dage FØR fratagelse!

Der er altså IKKE opdateret?(dette er en alvorlig mangel)

Er der lavet en speciallægeerklæring?(dette er en alvorlig mangel).

Har du været arbejdsprøvet?

Hvad siger din fagforening?

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 21-03-2012 kl. 09:28.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 13:37   #8
2nicy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
2nicy er ny på vejen
Hej Popiae

Jeg har ikke været arbejdsprøvet. Fandt selv en praktikplads, da jeg kunne forstå på sb dette skulle gerne gå tjept. Det var i januar jeg havde første møde med sb. I februar fandt jeg selv plads, som ikke blev godkendt fordi der blev søgt om førtidspension. Tænker jeg førsøger at lægge brev ind her så kan du se hvad jeg har skrevet til sb, samt overordnede..
Overvejer at gå endnu længere, mens jeg kan.

VH 2nicy
2nicy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 13:38   #9
2nicy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
2nicy er ny på vejen
Skal lige bemærkes møde i januar, var det første efter operation nummer 2 i oktober.
2nicy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I klemme Deacon Alt det andet 1 16-04-2012 11:34
Hjælp...Jeg er i klemme Viva Alt det andet 47 17-07-2011 14:35
I klemme i systemet. Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-07-2011 18:52
Langtidssyg i klemme: Odenseaneren Politik og Samfund 38 29-06-2009 11:09
Fleksjobber i klemme zuza Det er da strengt ! 0 19-04-2007 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension