K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2015, 17:49   #1
månemor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
månemor er ny på vejen
kontanthjælp og gæld.

Hej og god søndag til alle.
-Jeg har et hus, som endelig er blevet solgt efter 1 1/2 år. Min x-kæreste har boet i det i den pågældende tid. Og jeg har indtil for nyligt boet hos en veninde. D. 1. februar flyttede jeg sammen med min kæreste i hans lejlighed og alt er opgivet til kommune og ydelsescenter. -Der er i salget, noget overskud. Jeg ved godt at jeg vil blive modregnet, -og at jeg skal leve for pengene i forhold til beregninger. Men jeg har en kassekredit som er temmelig meget i minus. Kan jeg mon få lov til at betale den i nul.... Og jeg må vist også have 10.000 kr, så vidt jeg forstår. Og det må min samlever også. Men det betyder vel ikke at jeg må give ham 10.000 kr. af mine.....? Jeg vil naturligvis gerne have det jeg har ret til, så hvis nogen af jer, ved mere end hvad jeg har skrevet ovenfor, så vil jeg være meget taknemmelig.
Venlig hilsen og på forhånd tak.
månemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2015, 19:43   #2
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Ja jeg går vel ud fra at man må betale sin kassekredit ud og have 10000kr fra dit hussalg.

Det eneste jeg kan anbefale er at hvis din kommune sagsbehandler ikke er enig i det. Så må du for Guds skyld anke sagen og klage over den.

Fordi at der er en tendens i det Offentlige at de bare tager skyklapper på første gang at de behandler ens sag!
Og hvis man anker afgørelsen eller klager over den, ser de ligepludselig på det med andre briller og man får medhold i det.

Men jeg er sikker på at de fleste kommuner gør det, fordi at de ved at mange mennesker på offentlig forsørgelse ikke har kræfterne til at klage og ligge i tovtrækkeri med kommune.

Jeg er slev blevet straffet på den konto, jeg fik bare at vide at jeg skulle bruge de penge som at jeg havde først da jeg søgte kontanthjælp for flere år siden. Jeg vidste intet om at man måtte have 10000kr på ens konto. De fortalte sagsbehandleren mig overhovedet ikke dengang at jeg søgte kontanthjælp.
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2015, 20:13   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg synes der tidligere har været snak om kontanthjælp og kassekredit her på K10. Så vil foreslå du søger på de ord. Som jeg husker det kan kommunen forlange at man udnytter sin kassekredit inden de giver kontanthjælp. Så det med at nulstille den er ikke til så stor nytte. Men måske hvis du lukker den kan det bruges. Så står du da ikke med den gæld den dag du igen tjener penge.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2015, 22:27   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kommunen kan ikke forlange at man bruger sin kassekredit, da det sidestilles med at optage gæld.
Det er kun hvis man søger en enkeltydelse at den kommer i spil.

Til gengæld må man ikke bruge en indtægt til at betale gæld af med - så jeg tvivler på at noget af overskuddet må gå til at få en gæld på kassekreditten betalt ud.

Når I er et par må I gerne have fællesøkonomi, og så skelner de ikke mellem hvis konto der står hvad på. Det er tilsammen I må have de 20.000

Tænker at de forlanger papirer fra hussalget, så de kan vurdere overskuddet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension