K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2015, 12:43   #31
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej der er nok ikke nogen, der laver grin med dig.

Der kan jo komme ting i vejen, som gør, at man må aflyse mødet. Årsagen er jo ikke så væsentlig. Der er jo et antal personer, der skal kunne træde sammen.

Spørg hvornår et nyt møde er fastsat eller vil blive fastsat..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 18:24   #32
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Man skal tage det med et grin

Først, tak fordi du gav et svar stampe, men selve svaret opfatter jeg som , at det vidner om den mangel på forståelse vi som syge møder rundt omkring.

Hvis der er ting der gør at man må aflyse sådan et møde, så har man som myndighed en forbandet pligt til at oplyse borgeren om årsagen til dette.

Det er måske gæt og grimaser jeg deltager i.

Kort om min situation, først mister jeg en stor del af mit helbred i en arbejdsulykke, derefter bliver man fyret fra sin arbejdsplads, der ikke kan rumme en, uagtet at det er på den arbejdsplads man har været udsat for en ulykke.

Derefter mister man sin omgangskreds, sine hobbyer, forbi ens helbred forhindre dette.

Så udsættes jeg for en amatøragtig kommunal behandling, der ikke lever op til lovens bogstav, hvor de bare skalter med en, jeg har nu haft 5 sagsbehandler, den ene være end den anden. Jeg har som offentlig ansat, aldrig leveret en så dårlig service overfor de borger jeg har været i kontakt med.

Nu, med mistet helbred, ingen job, dårlig økonomi, en livskvalitet der er indskrænket, så har kommunen også taget min frihed og jeg er helt i deres vold.

Dit svar falder mig i den grad for brystet og jeg skal fandme ikke sidde og gætte, eller selv finde ud af, hvorfor kommunen aflyser, det skal de da naturligvis oplyse mig årsagen til.

I løbet af dagen har jeg været i kontakt med:

Fagforeningens socialrådgiver der forholder sig til brevet med ordene:
Arrogant myndigheds behandling.

Fagforeningens arbejdsskadekonsulent, der udtaler: en hån mod borgeren

Min læge der siger: Det er simpelhen myndigheds chikane.

Dejligt med sådan mennesker omkring en, der lytter, støtter og har forståelse for ens situation.

De har så i løbet af dagen, på skift, været i kontakt med sekretariatet for rehabiliteringsteamet

Jeg har fået en ny sagsbehandler nu, hos kommunen og hvorfor mødet med rehabiliteringteamet er aflyst, er fordi det formelle og de sidste lægepapirer ikke er med.

Takker vedkommende i rehabiliteringsteamet for at have læst min sag og fået stoppet mødet.

Den forberedende plan skal udfyldes sammen og hvis I læser tilbage i tråden, så har jeg og for den sags skyld, fagforeningen, jo netop gjort kommunen opmærksomme på dette men min tidligere sagsbehandler, har bare fuldt sine egne regler, godt hun er fjernet for min sag.

Har fået at vide i dag, at jeg bliver indkaldt til et møde sidst denne måned, hvor vi, min nye sagsbehandler, bisidder og jeg skal udarbejde den forberedende del sammen.

Undskylder hvis der er faldet en finke af panden, men det har været en følelsesmæssigt rutsjetur i dag.

Sidst redigeret af Reno; 09-04-2015 kl. 18:28.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 00:30   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Yderst arrogant svar fra @Stampe som vidner om manglende evne til at sætte sig i andres sted...

Selvfølgelig betyder det noget med årsagen....selve årsagen kan være med til at få borgeren til at slappe af...

Nu er borgeren overladt til at sidde og gætte på hvorfor mødet er aflyst...Hvilket faktisk vil kunne være med til at gøre borgeren mere syg...

Et svar som at årsagen ikke betyder noget....ja det er jo et svar man ville kunne forvente fra en sagsbehandler...Og ikke fra en som skulle hjælpe en...

Det er virkelig ikke okay at sende en mail om at mødet er aflyst uden at skrive hvorfor...

Personligt ville jeg egne al min tid på at løbe/ringe osv til dem for at få fortalt dem at det ikke er okay og at det er alm mennesker de har med at gøre...og ikke bare et nummer i køen..

Det er bestemt ikke god sagsbehandling...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 07:48   #34
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Forståelse er vejen frem

Forståelse for ens situation som syg, er så vigtig, fordi som webmaster er inde på, så risikere den syge bl.a, at blive mere syg af myndighedernes behandling, det er umenneskelig og fuldstændigt tåbeligt.

Havde svært ved at falde i søvn i nat og har sovet dårligt, et tegn på jeg som borger har været udsat for et overgreb og jeg vil ikke finde mig i det, det er simpelhen uanstændigt.

Tak for forståelsen, man skal jo havde været i det kommunale system, for at kunne vide, hvilke behandling man risikere at blive udsat for.

Skal til varmtvandstræning i dag og solen er så smuk i dag Det er en dejlig dag
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension