K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2011, 18:03   #31
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Kommunens kontanthjælpsafdeling har nu sendt mig i aktivering med henblik på arbejdsprøvning, og jeg er bedt om at underskrive jobplan, der sigter mod ordinær beskæftigelse.
Hvad mener du med, at kontanthjælpsafdeling har nu sendt dig i aktivering med henblik på arbejdsprøvning. Har du fået det på skrift?
Hvis ja, så klager du over det og skrive ikke under jobplanen.

Og nej, tro kan ikke fjerne slidgigt og smærter er meget individuelle.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 18:35   #32
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej victoriane - tak for opdatering!

Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Jeg har via min fagforening anket sygedagpengestoppet til beskæftigelsesankenævnet.

Godt!

Fagforeningen glemte at sende papirer med fra smerteklinikken, hvor de har

afgjort at de ikke kan tilbyde mig et behandlingsforløb i og med, at jeg har haft smerterne i omkring 10 år og det vanskeliggør effekt af behandling.

De papirer skal straks sendes til beskaæftigelsesankenævnet, så de kan gøre gavn i din sag. De er vigtige. Send dem om evt. selv!

Nå men det korte af det lange er, at kommunen skrev tilbage at de ,

efter atter at have kigget på min sag ikke ville ændre afgørelsen om at

stoppe sygedagpengene i og med at der fortsat er behandlingsmuligheder i form af et smertebehandlingsforløb.

Min helbredsmæssige tilstand kan derfor ikke betegnes som stationær og det kan derfor ikke udelukkes at min arbejdsevne kan bedres.

Et smertebehandlingsforløb kan være med til at jeg bliver bedre til at håndtere og leve med sine smerter og yderligere arbejdsprøvning bør derfor afvente behandling, skriver de.

MEN - nu ér det jo altså sådan at smerteklinikken ikke kan tilbyde mig behandling.


Så her kommer kommunen ud i selvmodsigelse! Det er godt for din sag!

Dette brev fra smerteklinikken får kommunen nu så tilsendt i brev fra fagforeningen.

Godt!

En smertebehandling, som deres egen speciallæge i psykiatri tidligere faktisk osse anførte ikke ville kunne forbedre min erhvervsevne men højst give lidt øget livskvalitet.

Ja - de modsiger sig selv - og nu fanger de sig selv grundigt i videre selvmodsigelse!


Kommunens kontanthjælpsafdeling har nu sendt mig i aktivering med henblik på arbejdsprøvning,

Nå - men vis dem brev fra smerteklinik - og forklar henvisning til aktivering må være en misforståelse. Hvis ikke det lykkes at få aflyst aktivering - så klag i mail til leder af jobcenter herover med henvisning til brev fra smerteklinik, som ikke har været taget i betragtning ved henvisning til aktivering, som de skal.

og jeg er bedt om at underskrive jobplan, der sigter mod ordinær beskæftigelse.

Træk tid ud - undskyldende og forklarende - lad dig ikke true. Fortæl dem beroligende og omstændeligt, at henvisning til aktivering må være en misforståelse jf. brev fra smerteklinik, som ikke har været taget i betragtning før henvisning til aktivering, som den skulle.

Og bed venligt undrende om regler for henvisning til aktivering, når der foreligger vigtige nye uforudsete lægefaglige oplysninger fra smerteklinik, som endnu ikke er indskrevet i ressourceprofil.

Fortæl, at du oplever behov for og ønsker ny kommunal lægefaglig og socialfaglig vurdering af dit videre forløb i lys af nye lægefaglige oplysninger fra smerteklinik.

Og bed også om hjælp hos smertekliniks socialrådgiver i din sag. De plejer at kunne støtte i sag som din. Kommunen skal tage smertekliniks vurderinger og anbefalinger i betragtning i deres videre vurdering af tiltag i din sag!
Det er min vurdering, at du har en god sag! Kommunen fanger sig selv i selvmodsigelser, de får svært ved at vikle sig ud af - hvis de ikke hurtigt undskylder sagsbehandling over for dig - og ændrer afgørelse.

Læs Marios sag her på K10 i dag med ændring af sagsgang efter pinlig kommunal selvmodsigelse:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=143048#post143048

Held og lykke!

Sidst redigeret af Katharina; 08-01-2011 kl. 18:57. Årsag: Tilføjelse.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 18:40   #33
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Hej!

Jeg har IKKE skrevet under på jobplan endnu! Jeg kan ikke skrive under på at

jeg vil kunne komme i ordinær beskæftigelse på 37 timer om ugen, når jeg i

sidste arbejdsprøvning kun magtede at være der effektivt 7 timer om ugen.

Hun sagde til mig at hun heller ikke tror på at jeg kan komme op på fuld tid,

men at det blot er en formalitet og en standardskrivelse, som man SKAL
skrive under på.

Og ja - jeg er blevet sendt i aktivering og jobkonsulenten dér er ved at finde et sted jeg kan komme i praktik/arbejdsprøvning.

Ja det må stå på papirer både ved sagsbehandleren og ved det aktiveringssted, som jeg er på hver dag

jeg er TOTALT flad og ligger ned eller går rundt i halvdelen af de 3 timer jeg er der på en dag


Så den ene afdeling (sygedagpenge) siger altså at jeg IKKE bør arbejdsprøves før evt smerteklinik er afprøvet.

Den ANDEN (kontanthjælp) sender mig fluks ud i aktivering med snarlig arbejdsprøvning for sigte.

Så - jeg tænker lidt. De har udelukkende lagt vægt på at smerteklinik ikke er afprøvet, hvorfor jeg ikke ville kunne fortsætte på sygedagpenge.

MEN - nu er det afgjort - der blir ingen smerteklinik. Dermed er alle behandlingsmuligheder udtømte og min helbredsmæssige tilstand

kan derfor betegnes som stationær, hvorfor det kan udelukkes at min arbejdsevne kan forbedres.

DERFOR bør mine sygedagpenge kunne forlænges i op til 26 uger, da der er grundlag for at afklare om jeg vil være berettiget til fleksjob eller førtidspension.(jvnf: §27, stk. 1. nr. 4)

Eller??

Gode råd modtages med GLÆDE!
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 18:59   #34
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ved du hvad, du skal slet ikke skrive under jobplanen, det er jobcenters afgørelse som du er ikke enig i, derfor skal du klage over jobplanen.
Sammen med jobplanen burde du have fået et klagevejledning.
Du har 4 uger til at klage.
Din sagsbehandler er løgner!
Dit underskrift er ikke blot en formalitet, det er jobcenters garanti for, at du gav dem lov til at tage beslutninger på dine vegne.

Sidst redigeret af Karo; 08-01-2011 kl. 19:03.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 10:45   #35
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan også strege ukorrekte oplysning feks om at du kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse. Skriv din begrundelse, manglende oplysning kort i hånd, skriv under, med stempel og kopi til dig selv.
(dette hvis de truer med fratagelse af kontanthjælpen, såfremt du ikke skriver under).

Fremvis dette til aktiveringsstedet, og få dem til skriftlig at de kan lave en aktivering, der tager de nødvendige hensyn, herunder det lave timeantal.

Klag samtidig over jobplanen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 11:18   #36
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Når afdelingschefen i kommunens sygedagpengeafdeling skriver at

"en arbejdsprøvning bør afvente behandling på smerteklinik (som jo ikke kommer til at ske) kan man så áktiveres UDEN at det kan munde ud i en arbejdsprøvning på noget tidspunkt?"

Altså kan man forestille sig at jeg bliver fastholdt i en aktivering i årevis?


De har jo selv sagt at arbejdsprøvning ikke bør finde sted, førend jeg får behandling på smerteklinik.

Aktiveringsstedet har sagt at jeg må komme og gå og hvile som jeg vil - men pt. er det jo stadig med en forestilling om at jeg skal i virksomhedspraktik meget snart.

Kan man forestille sig at man kan fortsætte en aktivering uden mål og mening andet end at få refunderet nogle penge fra staten?
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 11:37   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, aktivering er netop tiltænkt refusion fra stat.

Du skal og har krav på en afklaring af arbejdsevne.
Ergo- arbejdsprøvning, helst på reva-center..

Henvend dig skriftlig, og be om at dette sættes i værk.
Husk, at du får fomuleret at det handler om en bred afklaring, som skal være endelig, til afgørelse af fremtidig forsørgelse.

Husk at din tilstand nu er stationær.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 11:49   #38
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Men da min tilstand nu er varig og stationær, kan jeg så forlange at blive arbejdsprøvet med sigte på fleksjob ellers førtidspension? ?
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 12:35   #39
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Men da min tilstand nu er varig og stationær, kan jeg så forlange at blive arbejdsprøvet med sigte på fleksjob ellers førtidspension? ?
Ja - kan det ikke vendes i samtale med afdelingschefen i kommunens Sygedagpengeopfølgning - jfr. vurdering i sygedagpengeopfølgning, som er velunderbygget og må gælde fortsat - med henblik på afklaring og koordinering videre af reel arbejdsprøvning - som sidste formalitet på vej til fleksjob eller førtidspension.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 09:31   #40
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Hej igen!

De sidste par dage har været fulde af mangel på søvn og tanker der farer rundt Det er MEGET opslidende

Jeg har vist aktiveringsstedet sygedagpengeafdelingens chefs udtalelse om at jeg ikke bør arbejdsprøves før end jeg har været på smerteklinik.

Men jeg kommer jo ikke på smerteklinik, hvorfor 3f på mine vegne nu beder sygedagpengeafdelingen genvurdere om jeg kan få forlænget sygedagpengeperioden, da min tilstand nu må skønnes at være stationær.

Aktiveringsstedet siger, at de slet ikke forstår at min sag er kommet så langt ud at jeg har to muligheder - enten at fortsætte og komme i virksomhedspraktik (som jo ikke er arbejdsprøvning som de siger) og dermed vise at jeg er samarbejdsvillig (men jeg går jo osse imod sygedagpengechefens anbefaling om at jeg IKKE bør arbejdsprøves)
ELLER at få en lægeerklæring fra egen læge på at jeg ikke bør fortsætte i aktivering eller virksomhedspraktik.



Min egen læge er rystet over hvad der foregår og vil meget gerne skrive lægeerklæring, der understøtter sygedagpengeafdelingens egen konklusion, nemlig at min tilstand er stationær, at det kan udelukkes at min arbejdsevne kan bedres og at jeg ikke har yderligere behandlingsmuligheder.

Min nuværende sagsbehandler vil nu kontakte sygedagpengeafdelingen for at høre deres reaktion på at smerteklinik ikke længere er en mulighed.

jeg er så forvirret over hele forløbet og over at de forskellige afdelinger (sygedagpenge/kontanthjælp) åbenbart ikke snakker sammen. Det kan bare ikke være rigtigt.
Jeg vil nu ringe til aktiveringsstedet og fortælle at jeg ikke kommer idag. Jeg bliver nødt til at få noget afklaring (OG søvn) for ikke at blive helt kørt ned.


Nu håber jeg at der snart kommer nogle svar og at jeg får ro
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slidgigt, diskusprolapser og fremtid BrN63 Alt det andet 8 29-05-2013 10:54
Slidgigt Pinny Alt det andet 8 31-10-2012 08:09
Arvelig slidgigt? 0401AMvB Alt det andet 1 24-09-2011 07:17
Slidgigt. hyben Alt det andet 6 08-09-2011 20:19
Skoliose & Slidgigt HenrikD Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2007 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension