K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2009, 02:02   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det tror jeg, man kan se eksempler på i alle kommuner.

Men nogle kommuner er jo opdelt anderledes, bl.a. København og Odense, hvor hver borgmester sidder med sit eget ansvarsområde.

Så SF og Enhedslisten i København sidder med "resterne fra de riges bord" og må tage øretæverne, når de andre borgmestre forbruger, fordi SF og Enhedslisten sidder på de sociale borgmesterposter.

Det er snart svært at se, at en kommune er en offentlig instans. Den virker efterhånden som et FIRMA A/S, som kæmper for at tiltrække penge, bl.a. i form af klimakonkurrence, turister osv.

Det er, som om indtægterne er vigtigere end "udgifterne = borgerne", selvom disse "udgifter/borgere" også er skatteydere og betaler til det hele.

Det er jo logisk, at en kommune/landet skal tjene penge på andet end skattekroner, eksporten er vist vigtigst af alt, men det er altså svært at se, at der ødsles, og hvad det skulle nytte.

Det virker, som om der bruges en masse penge og energi på unødige ting, og som på ingen måde hverken gavner eksporten eller skatteyderne.

Mennesker/skatteydere gøres op i penge, ikke i menneskelige værdier, og det er blevet meget synligt de seneste 7-8 år... og mærkbart.

At man har betalt 63 procent i skat FØR i tiden, tæller ikke længere, hvis man er blevet syg og nedslidt... så kan man rådne op på gangene på sygehusene, for en plejehjemsplads er der heller ikke.

ALLE bliver ramt... ingen skånes, hvis de ikke kan tjene skattekroner.

Jeg har altid betragtet den høje skatteprocent som en slags forsikring, hvor vi alle var forsikret - rige og fattige.

Men jeg kan da godt føle, at jeg - som hos forsikringsselskaber - ikke får noget som helst ud af mine indbetalte penge... det følte jeg før i tiden.

Hvis nogen skulle være i tvivl om, hvad jeg mener, så kan jeg anbefale at se Michael Moores film "Sicko", som beskriver, hvordan man IKKE kan blive behandlet på sygehuset, SELVOM MAN HAR TEGNET FORSIKRING!!!!

Det system, som Barack Obama vil afskaffe i USA, vil man indføre i Danmark.

Og så er spørgsmålet... hvor mange partier i Danmark vil privatisere?

Og hvem vil IKKE privatisere?

Mit bud er efterhånden, at Socialdemokraternes højre fløj også gerne vil privatisere, for de stritter ikke så meget imod tendensen, som SF og Enhedslisten gør.

Her er en interessant radioudsendelse om, at danskerne BØR tage stilling til, HVAD vi vil med vores land i fremtiden.

Privatisering - a- og b-hold, flere fattige, flere rige, færre i mellemgruppen.

Citat:
En snigende trussel
Krause på tværs 28. januar 2009 kl. 10:03 på P1 Hør udsendelsen her (1:27:00)
Tilrettelæggelse
Niels Krause-Kjær og Tine Rud

Gæst
Jørn Henrik Petersen

- Det er lidt løjerligt, at vi gennem 7-8 år har haft en diskussion om værdikamp, der bare har drejet sig om DR og Gyldendal. I virkeligheden handler den grundlæggende værdikamp om, hvad det er for et samfund, vi vil have. Er det den individuelle vej eller fællesskabet? Vi tager ikke stilling, vi flyder bare af sted.
http://www.dr.dk/P1/Krause/Udsendels...1/26103547.htm



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 10-02-2009 kl. 02:20. Årsag: tilføjet radioudsendelses-link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 03:16   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Altså jeg kan godt følge jeres harme og jeres opfodring men samtidig vil jeg gerne sige hej til nogen af de snuser som jeg kender herinde som jeg ved kigger med og som ved gud tager hatten af for K10...

Der er meget råddent i systemet men der er altså også godt .

Jeg kender Jobkonsulenter og socialrådgivere der er med her på siden og de er her for at lære af siden, de er her for at se hvad der sker og hvad der røre sig jeg kender endda en der er gået fra det private erhverv og over i det kommunale for at gøre en forskel , gået ned i løn og skiftet arbejdsplads fordi vedkommen var bange for at miste sit job i det private men så sandelig også fordi at vedkommen håbde på at kunne gøre noget i det kommunale ...

Håber så ikke at denne person brænder ud , det ville i mine øjne være katastrofalt, og jeg skal hilse og sige at jeg kender til folk som radikalt har skiftet holdning til systemet og det at være syg , fordi de har fulgt med her på siden , jeg har oplevet trusler fordi jeg var på siden ..

Men flertallet af gangene har jeg kun oplevet et godt gået og hvor er det godt at i syge kan finde ud af at stå sammen .. (og det fra kommunalt ansatte) dem jeg så har oplevet havde virkelig ondt i røven af os ja det var dem højre oppe i systemet , så vi skal bare blive ved vi bliver flere og flere og til sidst kan de ikke undgå at høre os...


Ikke dermed sagt at jeg syntes det er i orden at snuse for at skade os , men vi skal altså lige huske at der er nogen der snuser med i den bedste mening og for ved selvsyn at se hvad systemet gør ved os ....

Men kan da følge jeres opfodring er der nogen der snuser her af de "forkerte" grunde så kom dog og tag en snak med os om hvad det er i mener en debat fungere jo netop på den måde...

Men ja der er desværre rigtig mange rådne typer i systemet men der er altså også stadig gode ...

Oraklet feks .. og vedkommen som lige har skiftet job og hvem ved hvor mange mere ...
  Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 03:25   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil på det kraftigste fraråde offentlige ansatte til at deltage herinde under eget navn...

På et tidspunkt havde vi en episode herinde på K10 hvor en sagsbehandler blev fyret...fristillet omgående pga deltagelse på K10...

Jeg har kendskab til andre hvor der "kun" har været tale om en mundtlig advarsel til personen...Stop på K10 ELLER!!!!

Jeg kan desværre ikke oplyse yderligt om disse tilfælde da det vil gå ud over personernes fremtidig virke i offentlig ansættelse...plus det faktum at jeg har lovet dem at holde det for mig selv....

Den ytringsfrihed som vi alle er så glade for...og som vi troede var for alle.....den gælder helt klart ikke for offentligt ansatte...

Så skulle nogle være interesseret i at deltage herinde....så vil mit råd klart være at gøre det som anonym...Tilmelder man sig som anonym herinde....så vil der ikke være mulighed for myndigheder at kunne finde ud af hvem personen er...og jeg oplyser dem ikke om noget...
Det bedste vil klart være at gøre det med en gmail, hotmail....eller også sætter jeg gerne en mail adresse gratis til rådighed...som ikke kan spores tilbage til dem...

Så i skal ikke undre jer over at der ikke er flere i offentlige stillinger der deltager herinde...
Det er trods alt deres job de ville kunne risikere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 03:51   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg vil på det kraftigste fraråde offentlige ansatte til at deltage herinde under eget navn...

På et tidspunkt havde vi en episode herinde på K10 hvor en sagsbehandler blev fyret...fristillet omgående pga deltagelse på K10...

Jeg har kendskab til andre hvor der "kun" har været tale om en mundtlig advarsel til personen...Stop på K10 ELLER!!!!

Jeg kan desværre ikke oplyse yderligt om disse tilfælde da det vil gå ud over personernes fremtidig virke i offentlig ansættelse...plus det faktum at jeg har lovet dem at holde det for mig selv....

Den ytringsfrihed som vi alle er så glade for...og som vi troede var for alle.....den gælder helt klart ikke for offentligt ansatte...

Så skulle nogle være interesseret i at deltage herinde....så vil mit råd klart være at gøre det som anonym...Tilmelder man sig som anonym herinde....så vil der ikke være mulighed for myndigheder at kunne finde ud af hvem personen er...og jeg oplyser dem ikke om noget...
Det bedste vil klart være at gøre det med en gmail, hotmail....eller også sætter jeg gerne en mail adresse gratis til rådighed...som ikke kan spores tilbage til dem...

Så i skal ikke undre jer over at der ikke er flere i offentlige stillinger der deltager herinde...
Det er trods alt deres job de ville kunne risikere...
Dette var jeg egentligt klar over da jeg lavede oplæget... jeg regner slet ikke med at høre fra nogen hvis jeg skal være helt ærlig.

Jeg forventede heller ikke at de ikke ville være anonyme, det er svært at forestille sig andet med den måde vi hører systemet virker på.

Jeg ville blot gerne vide lidt om, hvad der driver motivet til at gå her ind og snuse... om det er fordi de fornemmer at borgerne de sider med snyder? ... om det er fordi de er blevet fornærmet over at deres borgere har tilladt sig at gå dem imod? ... ja hvad er årsagen til at man ender med at blive personligt efter borgeren?

Jeg har flere gange oplevet, at en sagsbehandler er venlig og imødekommende, lige ind til de glemmer at lytte til mig, og når jeg så begynder at tale imod det de gerne vil med mig, så bliver de først skrankepaver der ved alting... når jeg så viser paragraffer og de bliver nødt til at følge dem, og får klager, så bliver de også snot-fornærmede og spydige i deres svar og kommentarer... og tillader jeg mig at påpege at de ikek er kompetente til deres arbejde når de gentagne gange ikke kan se logisk på sagen, så bliver de til tider rasende.

Så der er jo sikekrt ikke langt fra dette, og til at de føler sig personligt forfulgt af en borger, og glemmer at det er borgerens ret at meddele om hvordan lovgivningen er, og at den skal overholdes.

Jeg synes det er lidt langt ude, at man som sagsbehandler kun kan være imødekommende når man ikek taler dem imod, for det betyder at de kan side både bevidst og ubevidst og overtræde lovgivningen i årevis, uden der sker en skid med ens sag. Jeg har selv prøvet det i 18-19 år.

Jeg ville gerne have nogle af alle disse "sælgere", "frisører" osv. på banen som sider og lurer med her, og høre hvad de selv mener om deres kompetence i forhold til rådgivning... og om de vitterligt selv synes de er kompetente til deres job.

Ja der er mange ting jeg gerne ville vide om dette svinderi for at være ærlig... men jeg ved godt, at det er som at slå i en pude, for de tør eller vil ikke deltage i sådan en debat hvis jeg gætter rigtigt.

Men alfa omega er, at render de her ind og vil bruge noget imod os, så er det også nødt til at komme frem i borgerens sag. De kan selvfølgelig godt side her inde og læse, og blive fornærmet, men en sag afgøres på facts og paragraffer. De kan selvfølgelig modarbejde, men igen er det facts osv. der vil bestemme sagens gang i sidste ende, og er det skrevet i ens sag at man har fundet bevis på k10, ja så er man jo afsløret.

Så min forslag til borgerne er blot, at skriver du her inde, så sørg for at kende din sag, og sørg for at du kan bakke det op du skriver her inde. Sørg for at have styr på paragraffer og være villig til at tage kampen op... kan du dette skal du nok vinde i sidste ende aligevel, det er kun et spørgsmål om tid... det ER trods alt retsikkerhed der skal overholdes, og ikke deres snævertsynede fordomme.

Personligt tager jeg gerne den ekstra tidsptørn det ville koste, hvis min deltagelse her inde gir mig prob... jeg VED at jeg har retten på min side i sidste ende, og de kan fa'me bare komme an! jeg kæmper til sidste blodsdråbe for min retsikkerhed, det er sikekrt og vidst... det skal en evt. snusket og nedrig sagsbehandler eller chef-spion sgu' ikke lave om på... period!

Kan godt ske vi er syge på overførselsindkomst... men vi er sgu' lige så meget mennesker som de er her i DK, og lovgivningen gælder os alle.

Sidst redigeret af Razmo; 10-02-2009 kl. 03:55.
  Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 03:59   #15
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Altså jeg kan godt følge jeres harme og jeres opfodring men samtidig vil jeg gerne sige hej til nogen af de snuser som jeg kender herinde som jeg ved kigger med og som ved gud tager hatten af for K10...

Der er meget råddent i systemet men der er altså også godt .

Jeg kender Jobkonsulenter og socialrådgivere der er med her på siden og de er her for at lære af siden, de er her for at se hvad der sker og hvad der røre sig jeg kender endda en der er gået fra det private erhverv og over i det kommunale for at gøre en forskel , gået ned i løn og skiftet arbejdsplads fordi vedkommen var bange for at miste sit job i det private men så sandelig også fordi at vedkommen håbde på at kunne gøre noget i det kommunale ...

Håber så ikke at denne person brænder ud , det ville i mine øjne være katastrofalt, og jeg skal hilse og sige at jeg kender til folk som radikalt har skiftet holdning til systemet og det at være syg , fordi de har fulgt med her på siden , jeg har oplevet trusler fordi jeg var på siden ..

Men flertallet af gangene har jeg kun oplevet et godt gået og hvor er det godt at i syge kan finde ud af at stå sammen .. (og det fra kommunalt ansatte) dem jeg så har oplevet havde virkelig ondt i røven af os ja det var dem højre oppe i systemet , så vi skal bare blive ved vi bliver flere og flere og til sidst kan de ikke undgå at høre os...


Ikke dermed sagt at jeg syntes det er i orden at snuse for at skade os , men vi skal altså lige huske at der er nogen der snuser med i den bedste mening og for ved selvsyn at se hvad systemet gør ved os ....

Men kan da følge jeres opfodring er der nogen der snuser her af de "forkerte" grunde så kom dog og tag en snak med os om hvad det er i mener en debat fungere jo netop på den måde...

Men ja der er desværre rigtig mange rådne typer i systemet men der er altså også stadig gode ...

Oraklet feks .. og vedkommen som lige har skiftet job og hvem ved hvor mange mere ...
Nu ved jeg ikke om det fremgik tydeligt nok af mit oplæg, men mit fokus i denne tråd er fokuseret SPECIFIKT på de brodne kar i systemet... dem der bruger siden her til at jorde deres borgere rent ud sagt.

Jeg er fuldt ud klar over at der findes offentligt ansatte som Oraklet og des lige, og gud ske tak og lov for det! ... desvære er de alt for tavse i debatten generelt, eller har ikke en jordisk chance for at gøre noget ved det hele.

Men ABSOLUT rart at høre at de er der ude, og at de nu som Oraklet gør sig bemærket offentligt selv om det er under anonymitet. Så længe disse sagsbehandlere er truet på deres job samtidigt er det som Web skriver vigtigt at de forbliver anonyme. Jeg har heller ingen pointe i at vide hvem de er... bare at de er der.
  Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 04:10   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
For ikke så længe siden stod der i medierne, at sagsbehandlere læste med på Facebook for at knalde nogen for socialbedrageri.

Hvis jeg husker rigtigt, var det noget med en enlig, som fik børnepenge og boligsikring, som havde skrevet, at hun var træt af, at kæresten aldrig hjalp til med støvsugningen.

Så røg de penge til hende.

Jeg læste også, at sagsbehandlere kontaktede Ældresagen for at få hjælp til sagsbehandling.

Så det skulle da ikke undre mig, hvis vi har siddet og besvaret spørgsmål til sagsbehandlere, som ikke selv har overskud til at sætte sig ind i lovgivningen, for det er jo meget nemmere at spørge her.

Der kan jo være mange motiver for at "snuse".

Men hvis de forsøger at tjekke for bedrageri, så er mit indtryk, at de bliver bekræftet i, at folk her på siden har helbredsproblemer... mere end rigeligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 04:15   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
For ikke så længe siden stod der i medierne, at sagsbehandlere læste med på Facebook for at knalde nogen for socialbedrageri.

Hvis jeg husker rigtigt, var det noget med en enlig, som fik børnepenge og boligsikring, som havde skrevet, at hun var træt af, at kæresten aldrig hjalp til med støvsugningen.

Så røg de penge til hende.

Jeg læste også, at sagsbehandlere kontaktede Ældresagen for at få hjælp til sagsbehandling.

Så det skulle da ikke undre mig, hvis vi har siddet og besvaret spørgsmål til sagsbehandlere, som ikke selv har overskud til at sætte sig ind i lovgivningen, for det er jo meget nemmere at spørge her.

Der kan jo være mange motiver for at "snuse".

Men hvis de forsøger at tjekke for bedrageri, så er mit indtryk, at de bliver bekræftet i, at folk her på siden har helbredsproblemer... mere end rigeligt.

Ja.. de vil ikke finde meget de kan bruge efter min mening, hvis de vel at mærke overholder gældende lovgivning omkring tingene og retsikkerheden. Det er nok snarere et spørgsmål om, om den borger det går ud over, er i stand til at nedkæmpe de påstande de måtte hente her inde fra.

Men hvad end de kan bruge det til noget, så er Oraklet's oplæg et tydeligt bevis på, at det SKER... at de RENDER RUNDT HERINDE for at prøve at finde materiale til at jorde deres borgere med.

Det er sørgeligt, at et hverv der normalt skulle bruges til at varetage borgernes tarv, ender op for nogle sagsbehandlere som et hverv hvor de skal hævde sig selv i deres magt-stilling, og booste deres fordomme ved at bruge lovgivning og spionage som middel til at gøre borgerne endnu mere syge...

Det er i mine øjne noget svineri, det er uetisk, umenneskeligt og bare generelt dårlig værkstedshumor!
  Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 09:40   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Vi burde efterhånden begynde at spørge enhver vi møder som rådgiver i systemet, om et bevis på deres uddannelsesniveau, og klage over enhver person der ikke er uddannet socialrådgiver, det er sipelthen for ringe!
Nu er det Razmo's indlæg jeg trækker frem, men jeg synes der er flere herinde, der giver udtryk for, at bare en sagsbehandler har en relevant uddannelse, så må sagsbehandlingen forventes at være ok.
Den værste sagsbehandler jeg nogensinde har haft (ca. 14 år i systemet), og som er skyld i, at jeg nu slås med en rp som er grundlagt på en arb.prøvning, som er gennemført på baggrund af løgnagtige oplysninger, undeskriver sig som "Diplomsagsformidler".
Jeg har tidligere herinde fået oplyst, at en diplomsagsformidler, er en socialrådgiver, som har videreuddannet sig.
Så hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg ikke noget imod at få f.eks. en tømrer som sagsbeh., hvis ellers vedkommende er et ordentligt menneske med en ordentlig moral, og magter/evner at sætte sig ind i nyt stof, og lytter til mig.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 10:32   #19
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Men Zuza, man skal da være ven med personen for at læse at kæresten ikke gad støvsuge??

Og så er det da tilladt at have en kæreste, selv om man er enlig mor eller hvad?? Han må vel også støvsuge om lørdagen eller hvad??

Men ellers, velkommen til de sagsbehandlere, der er herinde, enten for at snuse eller for at hjælpe.

I skal lige vide at bruges noget herinde fra mod en af os, så træder vi alle i karakter og står sammen, det er et løfte, vi kender loven og vi er IKKE bange for at bruge den.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 10:42   #20
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Jeg har hørt det samme om facebook. Jeg tror de på en eller anden måde kan gå ind uden at de direkte er venner med vedkommende.
Det lyder uhyggeligt, men desværre er lovgivning og moral en by i Rusland.

OG - jeg håber at den eller de der får en sag behandlet ud fra det de skriver herinde, vil stå frem og fortælle om det.

Så vælter vi Christiansborg Maj Brit. Jeg kommer om det så skal være i en liggende transport.

Trusler og mafiametoder er IKKE noget vi skal acceptere.

Hilsen
Anna.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension