K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2017, 15:57   #1
Tina83
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2017
Indlæg: 1
Styrke: 0
Tina83 er ny på vejen
Post Gode råd og erfaringer med at søge tilskud og legater

Jeg er så ny herinde og har lige brug et par timer på at læse og hold da op en viden i besidder
jeg vil lige kort fortælle om min situation. Indtil for halvandet år siden var jeg Falckredder og arbejdede meget. Pludselig en dag fik jeg åndenød som var tiltagende og efter at skulle presse min læge tjj at sende mig på sygehuset fandt de hurtig de første 4 blodpropper i lungerne og et hjerte der slog uregelmæssigt og med forskellige rytmer og jeg var 32 år. På trods af det ville de ikke forlænge min sygedagpenge efter de 22 uger. Jeg havde stadig indkaldelser og var langt fra færdigudredt. Siden er der kommet 5 blodpropper mere også i lungerne. Jeg bor til daglig med min datter på 6 og hun har været en tapper lille pige som desværre er bekymret for sin mor stadigvæk. Sidste sommer var ikke sommer men ren overlevelse og den pige fortjener nogle gode oplevelser her i år. Så mit spørgsmål til jer er. Har i nogle erfaringer med at søge legater til økonomisk støtte til sådan noget. Vi har lige til mad og det og har været inde at kigge på Folkekirkens nødhjælp og de sider. Men det eneste ønske min datter har er at komme på camping. Min ekskæreste som har været i min datters liv siden hun var et år måde lige at love hende en camping tur inden han besluttede sig for at gå fra os da jeg ikke blev rask hurtig nok. Og hun snakker stadig om den campingtur så jeg ville prøve at se om det var mulighed for at søge ved private fonde men har svært ved at overskue hvilke og hvordan? Så kunne jeg være heldig at få chancen for at leje en fast campinvogn da min lille bil ikke har træk men det er jo ikke billigt. Jeg ved det lyder som et luksus problem men det betyder alverden for min dater og så kan hun også mærke en mor der er meget mere sjov at være sammen med en sidste år
Mvh Tina
Tina83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2017, 16:19   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du har facebook, kan du prøve at se forbi "næstehjælperne"
Kan være at der er nogen der inde, der låner en campingvogn ud eller lignende
Og i den gruppe kan man vel og mærke spørge om alt, da de ikke dømmer på om nogen kunne mene det er luksus
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2017, 17:11   #3
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Hej Tina

For omkring 15 år siden fik jeg gennem Settlementet (Vesterbro), økonomisk hjælp til at komme på ferie med min datter, som jeg var alene med.
Jeg ved ikke, om de stadig uddeler hjælp til trængende.
Du ønskes held og lykke med at finde en løsning på campingferie.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2017, 17:31   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ja, Facebook kan være en god ven til denne opgave.

Som MistyMiss skriver er Næstehjælperne en god gruppe.

Der er allerede skrevet lidt om ferie i gruppen, en henviser til denne side, hvis du tilfældigvis er enlig med børn eller folkepensionist fra Holbæk, Kalundborg og Odsherred kommuner så kan du søge om at få betalt hele eller dele af en ferie.

En anden skrev 30. april:
Citat:
OBS !
Jeg har lige set i en gruppe at der kan søges ferie legat til følgende;
[email protected] anbefaling fra præst, læge ell sagsbehandler skal vedlægges.
Mødrehjælpen kan man søge til en udflugt online på deres hjemmeside.
Blå kors til udsatte familier kan der søges ferie til børnene ( uden mor ) mine har været med på Bornholm nogen år- kan klart anbefales.
Samt der kan søges en 1 dags udflugt med alt betalt.
Susi og Peter Robinson fond online sidste frist i aften !
Børnenes kontor tøj hjælp er også nu smile-humørikon
Samt Dansk folkehjælp sidste frist i aften !
Støtte foreningen mor og barn
Svendborggade 5
2100 Ø
Skema skal Down loades !
Håber det kan hjælpe nogen af os dårlige stillede økonomisk
Hvis du i stedet for ferie søger efter camping, så kommer der et opslag om gratis fisketur en weekend i september, men det kræver vist at man er til fiskeri.


Desuden er der gruppen Hjælpsomhed, Omsorg, Sammenhold - HOS som du bør tilmelde dig hurtigst muligt hvis du er på Facebook.

Sidste år var de i kontakt med flere camping pladser der gav gratis pladser på deres camping pladser til trængende, det ser så småt ud til at de gør det igen, der er i hvert fald et opslag som tilbyder et weekend ophold.


Edit: Glemte at skrive at man i sådanne grupper oftest kan skriver til administrator i gruppen og bede dem lave et opslag med det man spørger efter, altså hvis man ikke selv har lyst til at stå frem offentligt.

Sidst redigeret af Nørd; 08-05-2017 kl. 18:28. Årsag: Tilføjelse
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2017, 17:53   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Tina83.

Synes bestemt ikke, at det er et luksusproblem, at du sammen med din datter gerne vil holde en god ferie, hvor I begge får et pusterum fra hverdagen! Det vil sikkert gøre jer begge godt og et stykke ud i fremtiden forhåbentlig.

Når du søger skriftlig bør du skrive en kort ansøgning på max. 1 A4 side, hvor du begrunder, hvorfor I har behov for, at komme på ferie. Væsentlige punkter ud fra dit skriv: dvs. både din aktuelle situation på sygedagpenge, endnu ikke udredt, og stadig syg (skriv hvad), derfor småt med penge (vedlæg bilag over dine udgifter og restbeløb til at leve for), at din datter har brug for at være i andre omgivelser med sin mor, så også hun får gode oplevelser med fra en kortere ferie i camping. Begrund campingferie med dette er billigt, og ikke mindst socialt godt, da der ofte vil være andre børn, som hun også kan lege med udover jeres samvær. Og ikke mindst et evt. prisoverslag på campingferien.

Mulige steder du kan søge:

Foreningen til støtte for mødre og børn, se link:

http://morbarn.info/hvad-stotter-vi/

De støtter netop "Børnenes fritidsaktiviteter, herunder skolerejser/ferie" og desuden også rådgiver de omkr. offentlige system, hvilket du måske også kan gøre brug af.

Og så er der E-bog udgaven af "Legatansøgning for enlige mødre", se dette link:

https://ereolen.dk/ting/object/870970-basis%3A52636558

Vær obs. omkr. deadline ansøgningstidspunkt, og ikke mindst at nogle steder tager det lægere tid at behandle ansøgning, se også efter oplysning om dette. Da I jo gerne skal afsted i år.

De bedste ønsker for en god ferie snarligt til jer begge

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2017, 19:19   #6
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Se også her... måske ?

http://oelejr-ferie.dk/
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2017, 20:14   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
PS: eks. på ansøgningskema

http://www.legatmidler.dk/skema1.pdf
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2017, 08:59   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis du tilmelder dig tidligere nævnte facebook gruppe Næstehjælperne så er der den 13 maj kommet følgende opslag op:

Vi er en familie på tre voksne og to børn vi bor på er dejlig landsted på landet i Odsherred vi har heste hund og katte vi vil gerne tilbyde en familie som sidder stramt i det og trænger til ferie vi har en lille campingvogn som kan stå på vores grund vi har dejlig natur og strand og skov tæt på der er plads til tre til fire i campingvogn vis man har lyst kan man også slå tælt op på grunden hilsen familien fra lindegården der ledig i juni og august
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension