K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2011, 17:55   #11
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej

I misforstår mig.

Jeg har allerede søgt efter § 17 på det foreliggende grundlag, og sagen er ved at blive behandlet ved pensionsnævnet. Alt det er på plads.

Det er derfor jeg ikke forstår hvad Jobcentret vil mig på nuværende tidspunkt.

Jeg forstår heller ikke alt det der med "indstilling til et afslag", eftersom det hele tiden har været en § 17 jeg har søgt efter...

Måske har Jobcentret også misforstået noget
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 18:07   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det ændre jo hele billedet
det lyder for mig som om de har behandlet din sag som en almindelig §17 og ikke på det foreliggende grundlag

for var igennem det samme som du er nu, hvor der blev givet et negativ indstilling
så blev man indkaldt til møde om der var nye oplysninger i sagen
derefter blev sagen sendt til pensionsnævnet og jeg fik afslag
så hvis du ikke har ydeligere oplysninger, må du nok indstille dig på et afslag

Men du mister ikke din kontanthjælp ved afslag, hvis du modtager kontanthjælp nu
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 18:14   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Hej

I misforstår mig.

Jeg har allerede søgt efter § 17 på det foreliggende grundlag, og sagen er ved at blive behandlet ved pensionsnævnet. Alt det er på plads.

Det er derfor jeg ikke forstår hvad Jobcentret vil mig på nuværende tidspunkt.

Jeg forstår heller ikke alt det der med "indstilling til et afslag", eftersom det hele tiden har været en § 17 jeg har søgt efter...

Måske har Jobcentret også misforstået noget
Solnedgang, jeg misforstår dig ikke og hvis du læser hele tråden “ Jobcenter har syltet min sag i 2 år, finder du alt det som jeg har skrevet om paragraf 17.

Der er næsten ingen forskel i behandlingen af pensionssager på foreliggende og efter pensionslovens paragraf 18. Det eneste forskel er, at man/kommunen behandler pensionssager efter paragraf 17, på foreliggende dokumentations grundlag dvs. på baggrund af det som allerede findes i din sag på ansøgningstidspunktet, men selve proceduren er den samme som den er efter 18. dvs. man skal også først indstilles til pension af sagsbehandleren og visitationsteam og til sidst få man afgørelse fra pensionsteam.

Efter alt det som jeg har været igennem er jeg for længst nået frem til, at paragraf 17 er for kommunen den bedste måde, at køre folk i ring, fordi folk tror blind på, at der er en stor forskal mellem 17 og 18, men det er der ikke.

Fra det du skriver, ser det ud til, at du har slet ikke fået afslag på din ansøgning om pension. Du som du har fået er afslag til indstilling og det er 2 forskellige ting.

Men husk på, at afslag til indstilling er også en afgørelse, som du kan klage over.

Sidst redigeret af Karo; 26-07-2011 kl. 18:21.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 18:21   #14
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Det er korrekt; Jeg har ikke fået afslag på pension (endnu). Men jeg har forlængst modtaget brev om at Jobcentret havde indstillet mig negativt, så jeg forstår ikke dette brev. Jobcentret ved jo heller ikke endnu om det bliver et afslag hos Pensionsnævnet.

Men var du så også til sådan et møde Karo? Altså mens din sag kørte hos Pensionsnævnet?
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 18:23   #15
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Mtvrv1, det er ikke et møde hvor jeg kan tilføje mere. Sagen har været partshørt og ligger hos pensionsnævnet som har skrevet de vil påbegynde sagen.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 18:26   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Nej, ikke mens sagen har været hos pensionsteam. Men jeg har været til mødet kort før indstilling til afslag. Og det kunne jeg hellere ikke forstår hvorfor, fordi det var også på foreliggende grundlag.

Er du sikkert på, at jobcenter har sent din ansøgning videre til pensionsteam?
Min har de sent først 9 måneder efter min ansøgning.....
Min sag har været behandlet hele vejen igennem efter 18 og ikke efter 17.
Men jobcenter kom også med inddrømmelse på skrift, at det har de gjort. SVIN....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 18:40   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Nej, ikke mens sagen har været hos pensionsteam. Men jeg har været til mødet kort før indstilling til afslag. Og det kunne jeg hellere ikke forstår hvorfor, fordi det var også på foreliggende grundlag.

Er du sikkert på, at jobcenter har sent din ansøgning videre til pensionsteam?
Min har de sent først 9 måneder efter min ansøgning.....
Min sag har været behandlet hele vejen igennem efter 18 og ikke efter 17.
Men jobcenter kom også med inddrømmelse på skrift, at det har de gjort. SVIN....
Min tog 11 måneder og lægekonkonsluenten kan først med sin bedømmelse 3 uger før afgørelse og afslaget bestod af et direkte afskrift af hvad lægekonkonsluenten havde skrevet
min blev behandlet efter en almindelig §17

så tage den du, men jeg ankede ikke sagen
men gik i gang med det samme og komme i gang med de ting som manglede
så jeg nu venter svar igen fra lægekonsulenten
efter min sagsbehandler sagde pension og vil indstille efter en §18
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 18:43   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Mtvrv1, det er ikke et møde hvor jeg kan tilføje mere. Sagen har været partshørt og ligger hos pensionsnævnet som har skrevet de vil påbegynde sagen.
Ja men den som har indstillet negativ, kan godt have nogle spørgsmål til din sagen inden den ryger til pensionsnævnet

for det tror jeg ikke din sag er endnu
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 18:44   #19
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Mtvrv1, det er ikke et møde hvor jeg kan tilføje mere. Sagen har været partshørt og ligger hos pensionsnævnet som har skrevet de vil påbegynde sagen.
Solnedgang, jeg tror (men ved ikke), Jobcenter er lovmæssigt forpligtiget til at køre videre med din sag, selvom der er sket det MEGET positive, at Pensionsteamet har imødekommet din § 17 på foreliggende og vil behandle din ansøgning om førtidspension :-)

Med mit kendskab til "rodet i denne by", ville det desuden ikke undre mig, at de ikke ved i Jobcenter, at Pensionsteam vil behandle din ansøgning.
Husk, det er to forskellige forvaltninger:
Jobcenter = BIF (Beskæftigelses- og Integrationsforvaltning)
Pensionsteam = SOF (Socialforvaltning)

Når man fx. anker en FP-afslag, så har det ikke opsættende virkning dvs. en sag "kører videre" i ankeperioden - ellers ville man jo teoretisk kunne søge i en uendelighed og anke ditto (oplysning fra en soc.rdg. i Gigtforeningen).
At nogle SB'er lader sager hvile, mens man afventer afgørelse på anken er faktisk lovbrud...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 18:51   #20
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Har det konsekvenser at søge en §17 på det foreliggende grundlag, når man er på kontanthjælp?
Sorry, jeg svarede slet ikke på det, der bekymrede dig mest!

Det mener jeg ikke, ud fra læsning her på K10.

Er du i almindelighed berettiget til at modtage kontanthjælp, vil du fortsat være berettiget efter et evt. afslag på en § 17 på foreliggende.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på kontanthjælp? sannemus Alt det andet 14 27-01-2013 21:59
Mister man altid sygedagpengeret ved afslag på FTP ? bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-12-2012 15:59
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Mister man sin ledighedsydelse hvis man får afslag på fleks Hejdien At søge førtidspension 48 22-03-2010 10:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension