K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2011, 22:06   #1
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Fritagning fra aktivering

Hej alle

Hvordan bliver man fritaget for aktivering når man er sygemeldt på kontanthjælp?

Kræver det en udtalelse fra den behandlende læge eller kræver det en velvillig sagsbehandler? Eller begge dele måske...

Orker ikke flere nu-skal-vi-gøre-dig-arbejdsmarkedsparat-kurser. Jeg bliver kun dårligere af dette.

Jeg troede at Københavns Kommune havde droppet pligtsamtalerne med "os med knald i låget", men nu er jeg da blevet indkaldt

På forhånd tak for svar.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 22:12   #2
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Jeg har stort set været fritaget for aktivering gennem hele min tid i systemet og det var sagsbehandleren selv der gjorde det, kom dog også ind i systemet direkte fra psykiatrisk.

Hun fik vist bare lidt papirer derfra, og senere fra min psykiater, men det har mere været i forbindelse med den revalidering jeg skal til og igang med.

har ikke skulle melde mig ledig eller søge x antal job på jobnet osv, er dog nu i noget praktik efter eget ønske indtil jeg skal starte i skole.

Så tror det drejer sig om at få en sagsbehandler, der kan se at man pt bare har behov for noget ro, men derfor blev jeg nu indkaldt ca, hver 3 måned med de der standard breve.

Men vi drøftede sjældent noget arbejds market relateret, mere alle problemer jeg render rundt med osv, senere i forløbet tog hun mig med på et værested vi har i kommunen da jeg gerne ville derned men ikke kunne overskue at komme derned selv, men havde også en super sagsbehandler til at starte med som på alle måder virkelig har prøvet at hjælpe mig indenfor de rammer af systemet hun kunne og sikkert også har gjort mere end hvad mange af de andre ville have gjort.

Har desværre fået ny, sød nok men når ikke den første til sokkeholderne.

Sidst redigeret af sourceful; 25-07-2011 kl. 22:25.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 22:21   #3
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej Sourceful

Tak for dit svar.

Har du så været til samtale på jobcentret hver tredje måned?

Jeg synes det er så stressende med de breve. Jeg frygter altid at de nu har tryllet et eller andet frem som jeg skal udsættes for.

Kunne være rart med noget ro.

Jeg skal dog heller ikke søge jobs eller noget i den stil.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 22:31   #4
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
ja passer meget godt med hver 3 måned, men har aldrig følt noget pres men det var nu også mere fordi hun var så sød så til tider kunne jeg ligefrem glæde mig til at se hende og føler aldrig hun lige kunne finde på et eller andet uden at jeg havde interesse idet.

jeg synes faktisk det der har været mest stresseene har været de breve med formue og fremtidsplaner der kommer hver 3 måned ca, samtalerne føler jeg ikke har været noget pres, da hun bare var oprigtigt lyttende, forstående og hjælpsom på mange områder.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 07:14   #5
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Jeg er selv sygemeldt på kontanthjælp og er fritaget for aktivering, har været i aktivering en gang på noget ungepjorktet men det blev stoppet pga mine smerter blev værrre, også har jeg været på Reva på et afklarningsforløb i 3 måneder men ellers har jeg været fritaget siden jeg er kommet over i det her system.

Det var i samråd med min tidligere socailrådgiver at jeg blev fritaget for aktivering , er til samtaler ca hver 3 måned eller skriver vi sammen via mail. Men har desværre fået ny rådgiver igen igen så er meget spændt på at se hvad hun er for en når jeg skal til samtale med hende her i næste måned
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 08:52   #6
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej Annemette

Tak for svar.

Hvordan blev du fritaget for aktivering? Ved hjælp fra læge eller "bare" sagsbehandleren?

Håber du får en god ny sagsbehandler. Jeg håber selv på at få en ny. Det kan kun blive bedre
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 08:53   #7
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej igen Sourceful

Lyder godt med din sagsbehandler.

Dejligt når man møder et forstående menneske.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 09:53   #8
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Efter flere år i kontanthjælps-systemet med div. aktiveringer, blev jeg til sidst fuldtids sygemeldt og fritaget for næsten al fremmøde.

De kunne godt se, at jeg ikke magtede det, og det var SB der gjorde det - lægen var ikke indover mht. fritagelse. Jeg var vist ikke engang til de 3 mdr. møder.

De sidste to år inden tilkendelse af ftp var jeg kun til møde med SB, når der var noget vigtigt i forhold til min arbejdsprøvning osv. Nogle gange klarede vi den over mail.

Desuden snakkede vi sammen næsten hver måned, da de arrangerede forskellige ture, besøg på museum/bryghus og andet, for nogle af os sygemeldte. Vi var max. 6 borgere + 2-4 SB'ere (de samme) af sted hver gang.

Der var bla. tid til lidt mere intens snak, hvis det var det, man lige havde brug for. Det var rigtig godt, synes jeg.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 14:57   #9
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej igen Solnedgang.

Det var så lidt.

Det blev jeg ved at min tidligere søde/forstående socialrådgiver skrev en mail til mig for at hører hvordan jeg havde det, så svarede jeg hende at smerterne var blevet værre , så skrev hun tilbage at det var noget være noget og hun skrev at så var det nok bedst jeg blev fritaget for aktivering så smerterne ikke blev endnu værre.
Så det har jeg været lige siden.

Tak skal du have det håber jeg virkelig også, og det håber jeg også du får
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 15:37   #10
benzon
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2011
Indlæg: 29
Styrke: 13
benzon er ny på vejen
Uh hvordan man bliver fritaget, for mit vedkommende var det den kommunale social rådgiver der valgte at jeg var et Match 2 i starten, da de trode det var depression, men da jeg senere fik min diagnose er godt 2 år siden nu her og har gået i 3 år i alt, blev jeg gjort til et match 3, og forsat uden forsøg på at aktivere mig.

Her efter var jeg på kommunen hver 3 måned, skal siges jeg byttede kommune to gange i mit forløb først fra billund til vejen og så fra vejen til billund igen, og er først efter jeg kom retur til billund der er sket noget igen.

I Vejen nåede jeg 4 rådgivere på 9 måneder, så der kom vi jo aldrig videre i forløbet, kom så tilbage for hvad 8 måneder siden og nu har jeg endelig fået tilkendt min førtidspension med virkning fra 1/8-11
benzon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering mck88 Spørgsmål ang fleksjob 4 01-03-2011 10:57
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Tullee Alt det andet 18 23-09-2010 16:12
aktivering frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 72 10-12-2009 23:55
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension