K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2016, 00:42   #1
Dummiz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Dummiz er ny på vejen
Udmeldelse af fagforening konsekvenser?

Jeg står i den situation at jeg har mistet mit fleksjob og jeg nu ryger ind under den nye ordning. Jeg mistede ca. 5000,- udbetalt om måneden ved at jeg blev fyret så jeg er ved at skære ind til benet og spare de steder hvor der kan spares. I den anledning havde jeg overvejet at sige mit medlemskab hos fagforeningen 3F op da de 500,- det koster mig om måneden godt kunne bruges på min konto i stedet for hos 3F. Jeg vil så melde mig ind når jeg igen får arbejde og flere penge at gøre med. Jeg snakker med ham fra 3F og han fraråder mig på det kraftigste at jeg melder mig ud. Han siger noget med at så bliver mit fradrag ikke så stort som det er nu og jeg får et skattesmæk hvis jeg melder mig ud.

Hvad har det af økonomiske konsekvenser af melde sig ud af fagforeningen?

Kunne bare så godt bruge de 500,- til mit budget i stedet for til 3F

Jeg er selvfølgelig klar over jeg ingen hjælp kan få fra dem hvis jeg melder mig ud.
Dummiz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 01:29   #2
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
3F kontingent er 442 kr. om måneden, 278 kr. efter skattefradrag (iflg. deres hjemmeside).

Du får ikke noget 'skattesmæk' af at melde dig ud. Det er rigtigt, at du ikke får noget fradrag, men du har jo så heller ikke nogen udgift.

Som du selv er inde på, kan du ikke få nogen støtte, hvis du melder dig ud, og der er mange, der bruger fagforeningens socialrådgiver som bisidder/rådgiver i sagen ift kommunen. Derudover er der princippet om solidarisk fællesskab i forhold til at varetage lønmodtageres interesser.

Det er en personlig afvejning, hvad der vejer tungest.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 03:16   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Nogle fagforeninger har en regel om at man først kan få juridisk hjælp efter medlemskab en vis tid. HK siger for eksempel 3 måneder.

Du skal også være opmærksom på at der ikke er nogen garanti for at de vil have dig som medlem igen. Jeg kan se på nettet at de tidligere har nægtet et tidligere medlem at melde sig ind igen. Så det er en lidt barsk a-kasse ser det ud til.

Har de ikke forskellige kontingentsatser for medlemmer der er i arbejde og ledige? Jeg betaler kun 25 % i min fagforening, så længe jeg er ledig.

Mht til skattefradraget så kan du bare gå ind og ændre dit forskudsskema. Så undgår du ekstra skat pga mindre fradrag.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 07:23   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg er i det fagligehus,havde været det 3 uger da jeg skiftet job, de kikkede på min kontrakt og godkendte den.

de tager 60 kr mdr.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 10:48   #5
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
jeg har det faglig hus hvor jeg giver 69 kr pr md. jeg har på ingen måde haft problemer med dem og de har været klar med det samme når jeg har ringet og spurgt dem om spørgsmål via flex - ud over det har de også vil støtte op hvis der har været en sag de skulle hjælpe mig med -
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension