K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2017, 23:00   #1
Dummiz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Dummiz er ny på vejen
Hvilke skattekort til arbejdsgiver?

Hej alle. Skal jeg selv have styr på om det er arbejdsgiver eller kommunen der skal have mit A og B skattekort alt efter hvor jeg får de fleste løntimer fra? Eller har kommunen selv styr på det?

Jeg skal starte i job på torsdag. 15 timer betalt af arbejdsgiver og resten af kommunen. Jeg har været inde og tjekke min løn inde i fleksjob beregneren. Timelønnen ligger på 148,- incl pension. Fleksberegneren viser jeg så ca. Får 23.700 udbetalt om måneden. Tager jeg det beløb og sætter ind i løn beregneren på skat.dk med et månedlig fradrag på 5700,- og en trækprocent på 39% få udbetalt ca. 15.500,- hvis jeg kører på mit A kort men hvis jeg tager mit B kort er det 13.300,- jeg vil få udbetalt. Der er en lille forskel om det er A eller B kort men det ville jo være rart nok at vide om det er det ene eller andet man ca. Får udbetalt. Kan skat.dk's beregner måske ikke bruges når det er fleksløn der er tale om?

Der plejer at være nogle kloge hoveder herinde der kan kan hjælpe en lidt på vej
Dummiz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2017, 23:31   #2
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
indledningsvis vil jeg sige at jeg ikke kan regne. Dernæst tillykke med dit job. Men nej, skattekort, det har kommunen ikke selv styr på, det skal du oplyse til henholdsvis arbejdsgiver og kommune, hvilket du vil bruge hvor. Brug det der hvor du kan bruge dit fradrag. Og så skal du huske at du skal betale ATP 500,-af dit flekslønstilskud.
Der kommer helt sikkert svar fra andre ;-)
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2017, 12:07   #3
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Har du prøvet at stille de 2 udregninger op måske giver resultatet. Det samme?

1) Altså flekslønstilskuddet fra kommunen på vist nok 17.700 - 55% af din løn og minus ATP plus fradrag efter skat plus

Din løn. Fra arbejdsgiver minus fradrag og skat


2) Flekslønstilskud - 55% af løn - ATP - personfradrag og skat plus

Din løn efter skat
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension