K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2011, 19:52   #11
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej dobar

Var der ikke noget med, at du havde fået afslag på fleksjob tidligere ? Eller tager jeg fejl?

Hvis du har været i arbejdsprøvninger i 3 år nærmest uafbrudt, synes jeg da, du bør snakke med arbejdsmarkedsstyrelsen: www.ams.dk
Måske kan de lige vejlede din kommune om, at det kan man da ikke - 3 år!!!?? Det er bare for meget....

Når du søger om fleksjob noget eller beder om et afslag på noget, så skal du ikke skrive eller snakke med en sagsbehandler om det, men SKRIV til selve jobcentret.

Sig til dem, at du har krav på skriftlig afslag efter forvaltningsloven § 23... !! (hvis de har givet dig MUNDTLIG afslag). Vil de ikke rette sig efter det, så klag til borgmesteren.
hej

nej jeg får aldrig afslag til flexjob. det er rigtig jeg har været afbrud i arbejdsprøvninger over 3 år uden nogen afgørelse..

da jeg sagt til min jobkonsulent at jeg søge flexjob på foreliggende grundlag så fik jeg svar :

If. Retsikkerhedsloven § 10, har kommunen ansvaret for, at sagerne er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at der kan træffes en forsvarlig afgørelse.

han ville ikke give noget skiftlig afslag eller bevilling og ved ikke om jeg kunne klage over dem.

de holder mig i luften uden noget afgørelse men de har alt på skrift fra min læge og fra arbejdsprøvninger.

de trækker bare tid ud..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 23:04   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
i morgen skriver du til jobcenter chefen og ikke din sagsbehandler
får en kvittering fra dit jobcenter at du har afleveret en klage
du skal så begrunde hvorfor du selv mener du skal have et flexjob
skriv lidt om hvad lægerne skriver og hvad din arbejdsprøvning viser
husk en jobcenter chef kender jo ikke din sag
husk og skrive det er en klage på du ikke kan få et skrifteligt svar på om du kan få bevilling til et flexjob
så skal de alså skrive en begrundelse hvorfor de ikke har opstartet en flexjob bevilling
du har været i arbejdsprøvning 3 år og du kan arbejde i 3 timer om dagen
du har lægedokumentation på ingen behandlingsmuligheder

lov mig og skriv den klage, ellers kan du jo komme i arbejdsprøvnig resten af livet

i denne klage skriver du et par sider hvis du har overskud omkring din situation
du har krav på at få det på skrift så du kan klage over det, hvis du ikke får medhold

udfra det som du skriver kan jeg alså ikke se hvorfor du ikke skulle få et flexjobbevis
synes du har bevist nok

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-01-2011 kl. 23:59.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 00:12   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Lige en lille detalje, der er ikke noget der hedder fleks på forandliggende, det er FP man kan søge på det forandliggende grundlag, så derfor får du ikke en pind ud af at søge fleks på det forandliggende.

Og som de andre skriver SKRIV til din kommune, frem for at spørge og bede om til møder, og tag en besidder med dig til møderne (din gamle oldemor er god nok, til det job... pointen er at du ikke er alene til møderne)

Alt hvad du skriver og modtager gemmer du selv, og hvis du ikke allerede har gjort det, bør du søge aktindsigt (formular findes under nyttige links)

Og så se af at få klaget, 3 år med arbejdsprøvning er absolut ikke ok, og bør bestemt være mere end rigeligt til at kommunen kan opfylde § 10, hvis ikke er det DEM der er nogle hundehoveder, og det skal de absolut ikke slippe ubemærket fra, bare fordi de har fundet ud af at de kan sylte dig.

Lov mig at de klager og lov mig at bruge os k10´ere, ved stort set alt, så vi kan få stanset din kommunes ide om at de kan behandle dig som det passer dem.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 00:42   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hej

nej jeg får aldrig afslag til flexjob. det er rigtig jeg har været afbrud i arbejdsprøvninger over 3 år uden nogen afgørelse..
Har du ansøgt selv skrifteligt om fleksjob? Hvis du har ikke gjort det så gør det med det samme. Sent ansøgningen pr. mail, både til jobcenter og din sagsbehandler.

Hvis du få ikke noget skriftelig svar på din ansøgning fra jobcenter efter 4 uger, så sent ( videresent ) din ansøgning til Morten Binder på mail:
[email protected]

http://www.kk.dk/FaktaOmKommunen/For...tenBinder.aspx

Beskriv til Binder kort din situation og husk du skal ikke være bange!
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 01:15   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Lige en lille detalje, der er ikke noget der hedder fleks på forandliggende, det er FP man kan søge på det forandliggende grundlag, så derfor får du ikke en pind ud af at søge fleks på det forandliggende.
Det kan man godt.
http://www.esbjergkommune.dk/borger/...dspension.aspx
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 10:10   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Problemet er på det forandliggende grundlag det altså ikke noget man kan søge hvis man vil søge fleks, kun §17 FP kan søges på det forandliggende grundlag.
Se efter i dit eget link, de 4 gyldne ord står intet sted på den side
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 10:54   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Mener også flex er noget man finder ud af sammen med ens jobcenter
og derfor ikke kan søge den som en §17 på det forandliggende grundlag
men hvis det er ens ønske og jobcenteret ikke mener man opfylder kravene
så har man i hvertfald krav på en skriftlig begrundelse og derfor også kan klage over et afslag
ellers kan man aldrig blive klog på hvorfor

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-01-2011 kl. 10:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeres mening? Frk Tippe Din historie 8 11-10-2012 23:04
Jeres syn/mening ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 09-05-2012 09:33
Jeres mening!!!!! Sonia At søge førtidspension 6 16-05-2010 13:05
Jeg vil gerne have Jeres in-put! klarkurs Alt det andet 17 05-10-2008 18:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension