K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 21:19   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Indskud

Hej

Lige nu bor jeg i en lejlighed ejet af kommunen. Indskuddet har de betalt og jeg skylder dem.
Jeg har fundet en lejlighed i en anden kommune som er privatejet.
Der er også et indskud.
Men hvordan står jeg med hensyn til de to indskud, når jeg flytter til ny kommune.
Vil jeg skulle betale det gamle indskud tilbage med det samme eller det der bliver tilovers når lejligheden er istanssat?

Kan jeg søge lån til indskud i den nye kommune, når det er en privatejet lejlighed?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:29   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Hej

Lige nu bor jeg i en lejlighed ejet af kommunen. Indskuddet har de betalt og jeg skylder dem.
Jeg har fundet en lejlighed i en anden kommune som er privatejet.
Der er også et indskud.
Men hvordan står jeg med hensyn til de to indskud, når jeg flytter til ny kommune.
Vil jeg skulle betale det gamle indskud tilbage med det samme eller det der bliver tilovers når lejligheden er istanssat?

Kan jeg søge lån til indskud i den nye kommune, når det er en privatejet lejlighed?
For at starte med det sidste, ja du kan sagtens søge om indskud, ? er om du får det bevilget, men der skal nok være en god grund til at du vil flytte til en anden bolig, evt: billigere husleje.

Har du ikke en aftale om at afdrage det lån du har nu.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:38   #3
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Nej, det har jeg ikke, da jeg ikke har nok indtægt til at kunne klare det.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:41   #4
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Der er nok ikke andet for end at tage tyren ved hornene og snakke med kommunen.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:48   #5
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Du kan sagtens ansøge om nyt indskudslån mod tilbagebetaling -
for at det bevilges skal der blandt andet være krav om, at det skal være med til at forbedre din boligsituation. Måske er der også nogle andre sociale hensyn.

Gæld til kommunen opdrives af SKAT.
Hvis de ikke har rettet henvendelse til dig, så skal du ikke gøre noget.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 00:35   #6
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Beklager

Men de oplysninger som zolskin & sushjer 1 har givet dig er ikke helt korrekte.

Du kan desværre ikke søge et nyt boligindskudslån, før det gamle er færdigbetalt.

Se mere på følgende link
https://www.borger.dk/Emner/bolig-og...erindskud.aspx

Se også Boligstøttelovens § 55 stk. 2
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=121255#Kap10


Vh. Maybeline2you

Nb. Dette skal ikke ses om et surt opstød men det er yderst vigtig, at de informationer som videreformidles er korrekte og up to date, fordi modtageren skal kunne stole på oplysningerne.

Det er jo ikke så smart, at Atha henvender sig til kommunen og søger boligindskud, når resultatet efterfølgende bliver et afslag og Atha så siger. jamen det sagde de på k10 at jeg godt kunne.
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 00:44   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
men der sker jo intet ved at bare prøve at søge.forklare situationen.hvad end den nu må være.eller ned i banken og spørge.men ja skal nok ikke regne med at få det.af komunen men du kan jo kun få et nej enda begge steder
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 01:36   #8
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Men de oplysninger som zolskin & sushjer 1 har givet dig er ikke helt korrekte.

Du kan desværre ikke søge et nyt boligindskudslån, før det gamle er færdigbetalt.

Se mere på følgende link
https://www.borger.dk/Emner/bolig-og...erindskud.aspx

Se også Boligstøttelovens § 55 stk. 2
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=121255#Kap10


Vh. Maybeline2you






Nb. Dette skal ikke ses om et surt opstød men det er yderst vigtig, at de informationer som videreformidles er korrekte og up to date, fordi modtageren skal kunne stole på oplysningerne.

Det er jo ikke så smart, at Atha henvender sig til kommunen og søger boligindskud, når resultatet efterfølgende bliver et afslag og Atha så siger. jamen det sagde de på k10 at jeg godt kunne.
Hvad er det lige at jeg skrev, hun kan da sagtens søge men spørgsmålet er om det bliver bevilget.

Så jeg har ikke givet urigtige oplysninger.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 15:03   #9
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
ok. Det lyder som en dårlig ide at flytte til en anden kommune lige nu. Jeg kan jo risikere både at skulle betale det gamle indskud tilbage og afbetale på det nye.
Heldigvis bor jeg i en stor kommune, så jeg kan vel blive her, men finde en anden lejlighed længere væk.
Spørgsmålet er så bare, om jeg får noget tilbage af det eksisteernde indskud, og om kommunen vil lægge et nyt oveni.
Hvem skal jeg tale med om årsag til flytning og forbedring af min boligsituation?

Noget andet er, at jeg kan se der er hele tre måneders opsigelse i min kontrakt. Betyder det så, at jeg hænger på lejligheden i tre måneder selv om jeg er flyttet ind i en ny efter en måned?

Noget tredie er, om komunen giver tilskud til indskud i private lejligheder eller det kun er boligforeninger?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 15:23   #10
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Noget andet er, at jeg kan se der er hele tre måneders opsigelse i min kontrakt. Betyder det så, at jeg hænger på lejligheden i tre måneder selv om jeg er flyttet ind i en ny efter en måned?
det første ja men er der nu en der flytter ind hurtigt hænger du ikke på den fra den dato han/hun overtage boligen

Citat:
Noget tredie er, om komunen giver tilskud til indskud i private lejligheder eller det kun er boligforeninger?
ja men ved nogen jeg kenderh arhaft prob med at få når det var privat men fik det i den sidste ende
Citat:
ok. Det lyder som en dårlig ide at flytte til en anden kommune lige nu. Jeg kan jo risikere både at skulle betale det gamle indskud tilbage og afbetale på det nye.
sådan er det jo om man flytter komunen eller ej.man skla jo betlae det lånte tilbage.så hvis du ønker at flytte fp hjælp til indskud betal tilbage hurtigt.

Citat:
pørgsmålet er så bare, om jeg får noget tilbage af det eksisteernde indskud, og om kommunen vil lægge et nyt oveni.
det er jo kun hvis du har ødelagt noget mangler osv.eller får du det beløb du har indbetal tilbage.om du skal male osv inden du fraflytter osv står i din kontagt
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indskud til lejebolig - privat Jamse Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 3 14-01-2013 14:34
indskud og boligstøtte på en FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 27-05-2011 07:44
indskud tilbage ? nille60 Alt det andet 6 07-05-2010 18:17
hjælp til indskud? buster Alt det andet 6 21-10-2009 12:45
hjælp til indskud! Susana Alt det andet 3 21-06-2009 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension