K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2011, 10:06   #1
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
skal man klage igen???

Nu kommer jeg lige med en lang smøre, for at fortælle min sag. Jeg gik sygemeldt i et år pga panikangst. 1 Maj valgte kommunen så at stoppe mine sygedagpenge, da de ikke så en afklaring af mig de næste 26 uger. Jeg kom så over i kontanthjælps ordningen, men måtte forsørge mig selv, da jeg har formue over de 10000 kr som er tilladt. Allerede en måned efter var jeg i afklaringsforløb i Jobkompagniet i Silkeborg, men måtte stoppe efter 2 dage. Grunden til jeg kom derned var for at afklare om jeg skulle vistiteres til fleks eller førtidspension. Det var så i Maj måned jeg var dernede. Nu er vi så snart i Oktober, og de sidste 2 måneder har de sagt jeg skal visiteres til fleks. Men jeg er stadig ikke kommet i fleks systemet. Nu føler jeg så igen jeg kommer til at bøde for at være syg, for når jeg kommer hen i fleks systemet kan jeg kun få " særlig ydelse", som så slet ikke kan dække mit budget, da jeg ikke kommer direkte fra sygedagpenge. Er jeg helt forkert på den, når jeg synes jeg er urimelig behandlet???? Jeg sendte klage dengang de stoppede mine sygdagpenge, men har stadig intet hørt fra klagenævnet. Jeg forstår simpelthen ikke jeg ikke ku få forlænget miné sygedagpenge med de 26 uger. Skal jeg klage igen???? ankenævnet ved jo ikke at allerede en måned efter de stoppede mine sygedagpenge, kom ordene fleks eller førtids på bordet. jeg er i vildrede hvad jeg kan stille op. Håber nogen kan hjælpe mig.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 11:04   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maggie Se meddelelser
Nu kommer jeg lige med en lang smøre, for at fortælle min sag. Jeg gik sygemeldt i et år pga panikangst. 1 Maj valgte kommunen så at stoppe mine sygedagpenge, da de ikke så en afklaring af mig de næste 26 uger. Jeg kom så over i kontanthjælps ordningen, men måtte forsørge mig selv, da jeg har formue over de 10000 kr som er tilladt. Allerede en måned efter var jeg i afklaringsforløb i Jobkompagniet i Silkeborg, men måtte stoppe efter 2 dage. Grunden til jeg kom derned var for at afklare om jeg skulle vistiteres til fleks eller førtidspension. Det var så i Maj måned jeg var dernede. Nu er vi så snart i Oktober, og de sidste 2 måneder har de sagt jeg skal visiteres til fleks. Men jeg er stadig ikke kommet i fleks systemet. Nu føler jeg så igen jeg kommer til at bøde for at være syg, for når jeg kommer hen i fleks systemet kan jeg kun få " særlig ydelse", som så slet ikke kan dække mit budget, da jeg ikke kommer direkte fra sygedagpenge. Er jeg helt forkert på den, når jeg synes jeg er urimelig behandlet???? Jeg sendte klage dengang de stoppede mine sygdagpenge, men har stadig intet hørt fra klagenævnet. Jeg forstår simpelthen ikke jeg ikke ku få forlænget miné sygedagpenge med de 26 uger. Skal jeg klage igen???? ankenævnet ved jo ikke at allerede en måned efter de stoppede mine sygedagpenge, kom ordene fleks eller førtids på bordet. jeg er i vildrede hvad jeg kan stille op. Håber nogen kan hjælpe mig.

Når din klagesag er i nævnet og ikke afgjort endnu, skal du afvente... Hvis de mener, du skal have sygedagpenge i tilbagevirkende kraft (det kan suppleres op fra kontanthjælp til sygedagpenge), så er det jo fint... Jeg kan anbefale dig at indhente aktindsigt hos nævnet, så du kan se, hvad kommunen har sendt ind til dem... Hvis du ser, at de har "glemt" at sende noget ind til dem, så kan du f.eks. selv sende noget ind til nævnet. Eller oplyse det til dem, at der mangler det og det.. osv osv...

Det lyder ikke smart at kommunen efter 1 måned at have stoppet dine sygedagpenge, de så siger, at du enten skal have et fleksjob eller førtidspension... Lad os se, hvad afgørelsen fra nævnet bliver...

Hvis du bliver bevilget fleksjob, mens din sag ikke er afgjort hos nævnet, bør du oplyse dette til dem, så de måske kan skrive i afgørelsen, at du så må få ledighedsydelse og ikke særlig ydelse, da du i "virkeligheden" burde have været i sygedagpenge-forlængelsen, og at man her ville "alligevel" kunne bevilge dig fleksjob - og derfor ledighedsydelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 12:13   #3
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
tusind tak

tusind tak for dit svar curls. Men hvis jeg nu skal videre give til nævnet at jeg er blevet visiteret til fleks, kan jeg så sende det direkte til dem udenom kommunen???? nævnet ved jo feks ikke at kommunen valgte fleks eller førtids lige efter sygedagpengene stoppede. det synes jeg nævnet skal have at vide også. Jeg blir næsten nødt til at kæmpe, for synes det har været så uretfærdeligt, og en dyr sag som har kostet mig 70000 indtil videre pga jeg ik ku få kontanthjælp. Sgu triste penge at smide ud af vinduet pga sygdom.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 13:37   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maggie Se meddelelser
tusind tak for dit svar curls. Men hvis jeg nu skal videre give til nævnet at jeg er blevet visiteret til fleks, kan jeg så sende det direkte til dem udenom kommunen???? nævnet ved jo feks ikke at kommunen valgte fleks eller førtids lige efter sygedagpengene stoppede. det synes jeg nævnet skal have at vide også. Jeg blir næsten nødt til at kæmpe, for synes det har været så uretfærdeligt, og en dyr sag som har kostet mig 70000 indtil videre pga jeg ik ku få kontanthjælp. Sgu triste penge at smide ud af vinduet pga sygdom.
Ja du kan godt f.eks. lave en kopi af din bevilling på, at du er blevet visiteret som fleksjobber til nævnet. (hvis du bliver det altså) Så har de ligesom fået bevis på, at du ret hurtigt blev fleksjobber kort efter sygedagpengestoppet.

Har du da brugt 70.000 kr. på en advokat til det her? Kommunen har selvstyre og har et klagesystem, som alle afgørelser skal igennem, hvis man klager over en afgørelse... Nu ved jeg ikke, hvad og hvor meget din advokat har gjort i din sag, men når man klager over en afgørelse til nævnet, kan det være nok at sige, at man vil klage over afgørelsen. Nævnet ser jo på, om kommunen har gjort deres pligt i forbindelse med, hvad der står i lovgivningen. Uanset hvad som står i en borgers klage til dem..... Så efter min mening vil en advokat ikke gøre ret meget forskel...

Synes du skal bede om aktindsigt i din sag fra nævnet, og så tage det derfra..... (hvis din advokat ikke selv har gjort det)

Og husk at du jo har muligheden for at få sygedagpenge i tilbagevirkende kraft, hvis nævnet giver dig MEDHOLD...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 14:26   #5
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
nej nej

Har ikke brugt pengene på advokat, men da jeg ikke ku få kontanthjælp, har det indtil videre kostet mig 70000 kr af egen pung, da jeg ikke kan få noget økonomisk hjælp.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 14:38   #6
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
vil bare lige sige til dig at hvis du visiteres til fleks så er den særligeydelse i dit tilfælde kontanthjælpssatsen hvis det ikke er indtægt eller ægtefælles indtægt der gør at du ikke kan få kontanthjælp nu .

Den særlige ledighedsydelse er baseret på at man suppleres op fra indtægt til kontanthjælp der står ikke noget om formue ...

Når du visiteres til fleks så kan jeg ikke forestille mig at du skal leve af formue , men vil da lige prøve at læse lidt om det, men kom til at tænke på om du har fået aktindsigt i din sag ved kommunen og om de har overholdt alle regler, det er fordi jeg kommer til at tænke på den nye stk 4 i § 27 .. hvis man falder for sygedagpenge grænsen og kommunen endnu ikke har besluttet om man er berettiget til fleks eller pension men ved at man ikke kommer tilbage til ordinært job så er der mulighed for forlængelse ..

Du skriver også
Citat:
1 Maj valgte kommunen så at stoppe mine sygedagpenge, da de ikke så en afklaring af mig de næste 26 uger. Jeg kom så over i kontanthjælps ordningen, men måtte forsørge mig selv, da jeg har formue over de 10000 kr som er tilladt. Allerede en måned efter var jeg i afklaringsforløb i Jobkompagniet i Silkeborg
Vil det sige at de stoppede dine sygedagpenge uden arbprøvning eller noget ?
Har du læst på den her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Især er det en god ide at lægge mærke til den her 2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

Men som Curls skriver så ville det nok være en god ide at bede ankenævnet om aktindsigt og sikkere sig at det er det hele kommunen har fået lagt ved, og jo der skulle vel ikke være noget i vejen for at du skrev at afklaringen gik igang ugen efter, det lugter jo lidt fordækt.. men elleres er der nok ikke meget andet at gøre end at vente og se hvad ankenævnet kommer frem til
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 17:40   #7
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Hej Basco.

Tusind tak for dit svar. Jeg skrev også klagen på henblik på den paragraf 27 stk 4. Jeg var i en arbejdsprøvning i februar måned, men ellers ikke, det år jeg var på sygedagpenge. Synes nemlig også selv det lugter lidt at de stopper sygedagpenge, for så en måned efter at sende mig i afklaringsforløb med henblik på førtids eller fleks. ved du om man kan skrive endnu en klage, men direkte til nævnet???? har jo sendt een, men synes de skal have resten af forløbet med. De ved jo ikke at kommunen startede afklaringsforløb en måned efter sygedagpengestoppet.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 22:48   #8
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
maggie hvis man skriver en klage direkte til nævnet, så vil den blive sendt til kommunen, så det tror jeg ikke du får noget ud af, derimod kan det jo aldrig skade at lægge oplysninger til , men hvor seriøst de vil tage det er så spørgsmålet, men det kan ikke skade at prøve :-)
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp! Skal skrive en klage... Hygeria Alt det andet 27 13-12-2010 00:38
Hvor skal jeg klage. Nægtet arbejdsprøvning. Pingu Alt det andet 4 21-11-2010 13:49
Skal jeg nu syltes igen? mukke Alt det andet 20 13-07-2009 13:58
Man skal kunne klage over lægekonsulenterne FlemmingLeer Lægekonsulenternes Rolle 5 07-06-2008 22:48
Skal jeg ud i arbejdsprøvning igen? Maije Din historie 3 09-10-2007 11:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension