K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2008, 11:42   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question Fra Hjemløs til direktør Tror karen J.

Nu kommer Anders FOGHS store idealistiske drøm...den hjemløse skal være Direktør...Karen er så begejstret for den ide at hun nu bruger tid på det...

Lad os håbe at der ikke er for mange der dør af kulde junk og sult og druk på gaden inden de når at blive direktør.

Jeg mener det er helt urealistisk at tro at de mest nedbrudte hjemløse mennesker i samfundet har energi til at blive direktører for deres egen virksomhed...men måske 1 ud af tusind kan ? Karen Jespersen er da helt ude i hampen...Hvad mener I ????

En ting denne artikel beviser er at det står meget dårligt til I Danmark...verdens 7 rigeste land skal give ulandshjælp til egne fattige....????

Fattige danskere får ulandshjælp

http://politiken.dk/indland/article484284.ece

Socialt udsatte danskere skal have mulighed for at optage mikrolån til egen virksomhed.

Socialt udsatte danskere uden arbejde og kreditværdighed skal i fremtiden være direktører for egne virksomheder.


De skal have mikrolån, akkurat som man har gjort det i ulandene, skriver gratisavisen Urban.

Sådan lyder meldingen fra velfærdsminister Karen Jespersen (V), der netop har skudt skattekroner i et udviklingsprojekt, hvor blandt andet hjemløse får mulighed for at skabe deres egen indtægtskilde ved hjælp af små iværksætter lån, finansiel rådgivning og top professionel erhvervs-coaching.

Nobelpris til mikrolåns-ideen

»Selv om man ikke har slips og jakkesæt på, kan man godt have gode ideer og forretningsmuligheder i hovedet,« siger hun.

Bag udviklingsprojektet, som i første omgang lægger fra land i Århus Kommune, står den uafhængige og almennyttige organisation, Socialt Udviklingscenter SUS.

Her kalder chefkonsulent, Bernhard Jensen, det helt oplagt, at hjælpe fattige danskere i gang med mikrolån, som i 2006 blev hædret med Nobels Fredspris for at skabe social og økonomisk udvikling i den tredje verden.

»Socialt udsatte i Danmark har også potentiale til at blive selvstændigt erhvervsdrivende - de har bare manglet skubbet, hjælpen og mulighederne. For samtidig med, at bankerne ikke finder dem kreditværdige, så har det hidtil været en overset disciplin at give dem, der ikke egner sig som lønmodtagere, en mulighed for at vende tilbage til samfundet som virksomhedsejer,« siger Bernhard Jensen.

[email protected]

Sidst redigeret af Stella; 17-03-2008 kl. 11:52.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 15:30   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Stella....jeg tror ikke på, at man sådan uden videre kan overføre den metode til folk i DK, og hvorfor lige præcis de hjemløse? Der sidder måske masser af ledige fleksjobbere og KH modtagere som også har hovedet fuld af gode ideer, og som sikkert også godt kan bruge lidt økonomisk og professionelt hjælp til at komme igang.

Jeg tror bare at vores velfærdsminister glemmer, at u-landenes mikrolån, er til at købe en symaskine, værktøj til den som vil være tømrer, eller et lille stykke jord hvor der kan dyrkes grøntsager, holdes en ko og 5 høns og hvor familien så kan sælge overskuddet på det nærmeste markedet.

Det tror jeg ikke man uden videre kan overføre til DK, små selvstændige arbejder tit meget mere end 37 timer om ugen... foruden det rent fysiske arbejde, i en lille nystartet virksomhed er der jo også både skatte og momsregnskaber.

Jeg ved ikke....ideen er vel god nok, til den ene ud af 1000, der netop kun har hjemløshed som problem, men hvad med alle de andre? Skal de bare fortsætte i et land som Danmark, at gå for lud og koldt vand? Jeg vil tro, at hvis man gav massiv hjælp til de hjemløse, sådan at de fik et sted at bo, behandling for evt. misbrug, eftergivelse af offentlig gæld o.s.v o.s.v...så ville det i sidste ende få flere ud i det "rigtige" liv.

Det kunne være spændende, at høre, hvad de hjemløse selv siger til mikrolånsidèen.

Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 18:12   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Question Så er det lige jeg spørger....

....findes der fattige i Danmark

Ifølge regeringen vil man jo ikke erkende ej heller anerkende en fattigdomsgrænse - ELLER HVAD

Ang vores velfærdsminister så er mit indtryk af personen helt klart:

Vendekåbe

Jeg har mere end svært ved at forstå at en såkaldt "rød" person lige pludselig kan vende 180 grader ang menneskesyn.

Undskyld mig, men dette skulle vel ikke kun handle om magt ?

Ja så er det ligesom sagt.

Ha en god dag allesammen
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 18:18   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De hjemløse er ikke andet en forsøgspersoner for politikerne.

Skulle det lykkes for bare een hjemløs, så hives denne frem som "det gode eksempel", og så bliver resten gokket i hovedet med denne ene person.

Ligesom fleksjobordningen er politkernes "forsøgslegeplads".

Ja, så blev det også lige sagt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 19:13   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ihh zuza

-som du kan sige det

Dét kan vi ikke blive uenige om
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 19:26   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Gad vide hvad man forventer... en hjemløs der driver forretning fra en trappeopgang eller et herberg... med regnskab og varer i en plasticpose, synes det lyder som en ret vanvittig ide fra en minister der har mistet jordforbindelse for mange år siden
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 19:28   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Politiet kunne ikke engang finde de hjemløse, der stak af under Hjemløse-VM, men tro mig, SKAT skal nok finde dem, der bliver "væk".
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 12:39   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hahahahahaahahaaaaa...

Undskyld jeg griner men det er bare for sjovt...alle jeres kommentarer er bare så gode og ve den hjemløse der ikke kan starte egen virksomhed på trappegangen på Østerbro...

Er hun Karen J da helt tosset...hvad med at skaffe de hjemløse en bolig eller et KONTOR først...mon Karen hellere vil skaffe dem et kontor først...

De skal gå til sport og blive direktører for deres egen virksomhed med et mikrolån ...

Skabe sin egen virksomhed tager ca 60 timers arbejde om ugen...så siger hun at de ikke behøver slips og jakkesæt...

De kan barbere sig på Østerports toilet og hente tøjet på Kofoeds skole...hvor sover man så når man er travlt optaget af sin virksomhed ?

Nåe ja man kan sove på Hotel De angleterre ...for man er jo Direktør ikke sandt...en adresse skal man da ha...

Har Karen J nogen sinde prøvet at arbejde ?

Hvorfor har politikerne aldrig gjort noget for de hjemløse...hvad er det vigtigste for en hjemløs...at have en seng og sove I med varme om natten...mad..

BAGEFTER KAN HAN ELLER HUN " MÅSKE" BLIVE DIREKTØR.

Vorherrebevares...chancen for at en af de mest udsatte mennesker i samfundet skulle gå hen og blive direktør for sin egen virksomhed er meget meget lille...og jeg tror faktisk ikke der er mange der ønsker at blive direktør.

karen Jespersen gør kun dette for hendes eget luksus prestige trip, hun fatter jo ikke hvad de mennesker er.

Næ de hjemløse ønsker et sted hvor de kan sove og læge og tandlæge behandling og mad og rent tøj en gang imellem.

jeg har faktisk snakket med en del hjemløse og det er folk med et knust hjerte og ualmindeligt venlige mennesker som har haft familie men har mistet alt også et par stykker der har været direktører eller haft et godt job før i tiden...


Sidst redigeret af Stella; 18-03-2008 kl. 12:42.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 12:50   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil da foreslå, at alle de ubarberede, uvaskede, spritstinkende med våde hunde skal have en kontorstol INDE på Karen Jespersens kontor.

Så kan de få en madras på hendes kontor, så de også har et sted at sove.

Skulle det vise sig, at der alligevel er laaangt flere hjemløse, end hun har påstået, så har hun sikkert masser af plads til dem i sit eget hjem.

Så kan hun servere økologisk mad og vitaminpiller til dem.

Så kan HUN være arbejdsgiver og hjælpe dem, hvis hun synes, det er så nemt.

Jeg håber, hun kautíonerer personligt for hele bundtet.

Og ja, Stella... hjemløse er søde og rare mennesker. Jeg får ofte en snak med dem også... så ovenstående er IKKE for at genere nogle af dem... tværtimod.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 12:55   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
....ja de er nogle af de mest rare og hensynsfulde mennesker så det er ikke dem vi kritiserer ...næ de det er Karen J der har mistet jordforbindelsen...

Og ja hun kunne jo starte med at gøre alt det hun har lovet de hjemløse da hun var socialminister for Socialdemokraterne for mange år siden...de hjemløse har mistet enhver tro på hende og politikerne generelt ...

Vendekåben Karen Jespersen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Direktør fusk med fradrag i millardklassen! buster Politik og Samfund 2 29-02-2012 10:33
Hjemløs og hvad så? Ragdoll Alt det andet 20 19-05-2011 09:11
Ny direktør til Lolland buster Politik og Samfund 0 20-04-2011 09:25
Offer for trafikulykke snart hjemløs zuza Det er da strengt ! 10 12-03-2008 16:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension