K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2012, 15:30   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
problemet som jeg ser det og meget kort

1
det er ikke vurderet at du ikke kan komme tilbage på det ordinær arbejdsmarkedet igen
så kommunen skal vurdere om det hedder fleks eller pension
2
der ligger ikke noget dokumentation på hvornår du bliver rask nok til det ordinær arbejdsmarkedet eller på anden måde kan vurderes til revalidering fleks eller pension

det du mangler er meget simplet en dato på på hvornår du kan vurderes
en meget vigtig detalje hvis ens sygdagpenge skal forlænges

godt nok kort skrevet, men er stort set kun de to ting en kommune kigger på

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-05-2012 kl. 15:33.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 15:36   #22
Marianzen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Lokation: Hovedgård, Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 14
Marianzen er ny på vejen
Du skriver:

Lægekonsulenten må jo kun oversætte det der står i de lægelige oplysninger (som vejledning).

Vil det sige at han åbentlyst slår plat og krone om min situation udfra dennes alene stående vurdering ???!!!

De hoftelæger jeg har vøret i kontakt med og er opereret af giver jo gode muligheder for helbredelse og tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Og ja lægekonsulentens svar om usikkerhed af den højre hofte kontra, hvad jeg har fået lavet indtil nu i venstre. Men med henvisning til at det er ca. 20 % der efterfølgende bliver opereret for en ledlæbedefekt, er der omvendt også 80 % ca. der ikke skal.

Hvordan kan det så være SÅ YDERST VANSKELIGT at sige noget om stationærtidspunktet for sygemeldtes hofteproblemer.

Der er 2 muligheder:

1 - jeg bliver operetet til oktober og restituerer ca. 6 måneder og kan komme på arbejdsmarkedet ca. april 2013.

2 - Ligesom ovennævnte, bare med 20 % risiko for at jeg skal have udført en ledlæbe operation og så ville det evt. være nødvendigt at tillægge ca. 3-6 måneder. Afhængig af ventetiden på operation.

Men så der også står i § 27, stk. 1 nr. 3, kan ventetiden trækkes fra i de 2 x 52 uger!

Men dette VIL kommunen overhovedet ikke svare på, har mailet det til den i den 1. partshøring, hvordan udregningen er og hvordan jeg selv har regnet mig frem til den. Og har nu sjusset mig til ekstra 7 måneder i ren ventetid.

Graaaaaa.....

ØV!
Marianzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 17:06   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Marianzen,

Du kan ikke gøre andet end at følge op på sdp. stoppet og argumentere mod, med det du har gjort tidligere og hvad der evt. måtte være kommet til som "du kan fylde på". Din sag er overgået til juridisk afd. og pænt af dem at udvide klage fristen, men det er så det.

Måske kan du ringe til BAN og/eller Ankestyrelsen på mandag og hører om det kan være rigtigt at man midt i nr. 3 må checke om du stadig "menes" at være berettiget. Det var måske en mulighed, ved ikke om AS kan pege på nogle princip afgørelser i forbindelse hermed!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 18:01   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marianzen Se meddelelser
Vil det sige at han åbentlyst slår plat og krone om min situation udfra dennes alene stående vurdering ???!!!

De hoftelæger jeg har vøret i kontakt med og er opereret af giver jo gode muligheder for helbredelse og tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Og ja lægekonsulentens svar om usikkerhed af den højre hofte kontra, hvad jeg har fået lavet indtil nu i venstre. Men med henvisning til at det er ca. 20 % der efterfølgende bliver opereret for en ledlæbedefekt, er der omvendt også 80 % ca. der ikke skal.

Hvordan kan det så være SÅ YDERST VANSKELIGT at sige noget om stationærtidspunktet for sygemeldtes hofteproblemer.

Der er 2 muligheder:
Tja, det kan godt lyde som om, at sagsbehandleren måske har vægtet lidt for meget på lægekonsulentens "måske" vurdering... Altså lægekonsulenten kan jo ikke svare præcis på, hvornår du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet. Er der bare lidt tvivl og usikkerhed i sagen, om hvornår du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, bør de have indhentet yderligere oplysninger. Stille de helt rigtige spørgsmål for at få en mere præcis svar. Det kan man ikke altid f.eks. ud fra en journaludskrift. Det er her, de bør spørge din læge/speciallæge.....

De har ansvaret at sørge for at få sagen tilstrækkeligt oplyst...

Ang. afventer lægebehandling...
I principafgørelsen nr. 99-09 står der f.eks.:
Ved beregningen af de 2 x 52 uger skulle bortses fra ventetid på behandling på offentligt sygehus.

Hvis de vælger stop af sygedagpenge, så er det meget vigtigt, at du hæfter dig ved deres begrundelse for stop af ydelsen i den evt. kommende skriftlige stop af ydelsen. Her kan du så klage over afgørelsen. (man skal gøre det inden 4 uger).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 21:18   #25
Marianzen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Lokation: Hovedgård, Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 14
Marianzen er ny på vejen
Kommunens påtænkte sygedagpenge stop er på baggrund af, at de ikke længere mener, at forlængelsesgrundlaget er til stede.

Så tænker jeg, hvad er overhovet til stede så ???!!!

Knus
Marianzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 09:41   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forstår ikke helt dit spørgsmål, men..

Mener, at du har fat i det rigtige.

Og vend deres usikkerhed imod dem selv:
Feks: "Altså lægekonsulenten kan jo ikke svare præcis på, hvornår du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet. Er der bare lidt tvivl og usikkerhed i sagen, om hvornår du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, bør de have indhentet yderligere oplysninger." citat fra Curls.

Det er der absolut intet krav om, midt i forløb.
Hovedsagen er at du, som tidligere vurderet KAN vende tilbage til ordinært arbejde, efter forlængelsen.

der foreligger INGEN nye udtagelse fra egen læge om, at du IKKE kan.

"Hvordan kan det så være SÅ YDERST VANSKELIGT at sige noget om stationærtidspunktet for sygemeldtes hofteproblemer" citat.
Stationærtidspunktet, skal jo bare være opfyldt, INDEN de 2x52uger!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 09:49   #27
Marianzen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Lokation: Hovedgård, Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 14
Marianzen er ny på vejen
Lige nøjagtid, det mener jeg også...

Bare sådan lidt protest agtigt er mit spørgsmål, fordi kommunen da snart må holde sig til fakta og ikke den lægekonsulent der personligt vurdere. Jeg er rasende....

Tænker selvfølgelig at jeg skal modargumentere, men tanker også er det nu jeg skal søge en pension, i og med lægekonsulenten jo faktisk vurdere jeg pt. intet er værd!?

En pension får jeg næppe, men lægekonsulenten og kommunen modsiger jo total fakta. Men så er jeg måske sikret lidt længere, hvad økonomien angår?!

Knus
Marianzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 10:34   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du ansøger pension nu, taber du med garenti din sygedagpengesag, idag du således er enig i, at du IKKE kan vende tilbage til arbejdsmarkedet!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 10:36   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Marianzen,

Du må jo gøre op med dig selv om det "blot" er 3 mdr. ekstra sdp. du vil have, med muligheden (lidt langt ude!!?) for en pension. Alternativtet forfølger du din sag og forbliver måske på sdp. Kan sagtens se dit dilemma

Nu kender jeg ikke jeres økonomi, men jeg ville nok forfølge det sidste, da jeg vil mene at du stadig har en sag!!!

Jeg undrer mig i det hele taget over at man har "ajourført" sig midtvejs i din forlængelse, er det normalt mht. nr. 3? "Må" de/kommunen det? Jeg ved det ikke?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 06-05-2012 kl. 10:49.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 10:40   #30
Marianzen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Lokation: Hovedgård, Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 14
Marianzen er ny på vejen
Ja så skal jeg jo ikke gøre det!

Jeg tror og håber på jeg bliver rask efter endt operation.

Jeg vil selvfølgelig helst kunne blive på sygedagpenge, men når det jo ikke lader til at være muligt, kunne en pension måske være løsningen og så ophæve denne engang, når jeg er færdig behandlet.

Som det ser ud lige nu, tager lægekonsulenten jo ikke lægernes ord for at behandlingerne er til for at jeg opnår et funktionsniveau, der gør det muligt at jeg kan komme tilbage til min hidtil stilling som kontorass.

Så skulle det være at søge pensionen ud fra lægekonsulentens vurdering og ikke mine lægers.

Men det er vist lettere end så... Ihhh, hvor er det dog træls!

Sidst redigeret af Marianzen; 06-05-2012 kl. 10:46.
Marianzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Borger fik ret – det vil kommunen ikke finde sig i buster Politik og Samfund 8 06-01-2011 18:30
Kommunen udbetaler ikke det de skal??? kirsten01 Alt det andet 11 13-10-2010 05:24
nå man ikke længer kan klar fleksjob mor til 2 Spørgsmål ang fleksjob 9 13-08-2008 11:25
Kommunen skal inden stop af sygedagpenge: Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 0 27-02-2008 13:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension