K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2008, 22:14   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, det er svært, når I prøver at "sammenligne" to forskellige problemer i hjernen og to forskellige typer stress... og forskellige støjniveauer.

Der er ikke to mennesker, der er ens... eller sygdomme. Derfor er det svært, når den ene næsten er "rask", som ellers var tæt på førtidspension, og den anden har et "usynligt" tryk i hjernen, og som prøver at kæmpe, men presses ud i nogle ting af kommunen, som man ikke SELV kan sige fra overfor uden trussel om at miste sit forsørgelsesgrundlag.

Jeg tænker også lidt på en, der hedder René, som engang fik kørt begge ben af og nu sidder i kørestol. Han er med i handicap-OL og klarer sig fantastisk, men det er jo ikke alle, der kan det.
Man kan jo godt både have fået kørt begge ben af og fejle noget andet oveni, som er "usynligt" for andre.

Vi mennesker er alt for hurtige til at sætte folk i bås på alle mulige måder, og det er jo det, mange døjer med hos kommunerne her på k10.

Og når Søren L klarer sig så fint, så glæder jeg mig på hans vegne, men bliver ked af det, når jeg læser Peacocks indlæg, fordi jeg ved, hun gerne VIL men ikke KAN... og har kæmpet som en gal i så mange år.

Og hvad er så mit budskab med alt det her...?

Jo, at her på k10 skal vi passe godt på hinanden, for der er rigeligt at slås med på andre fronter for at hænge sammen - fysisk og psykisk, og følgevirkninger økonomisk og socialt.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2008, 23:24   #12
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Talking ja to forskellige problemer i hjernen

og ja vi vil have forskellige symptomer

lige som zuza skriver

syndes det er skide flot du har fået det så godt, med stress, støj, koncentrations besvær, manglende hukommelse

bare det var mig

kan hvis ikke komme med nogen gode råd til dig angåene dit flexjob, anden end at tænk dig godt om og lyt til din kone/kæreste hvad hun, mener om dette, da det også påvirker familien hvis det skulle ikke gå
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 09:33   #13
Søren L
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2008
Indlæg: 13
Styrke: 17
Søren L er ny på vejen
Jeg er fuldstændig enige med jer..Også defor at jeg personligt ikke ønsker at kaste mig ud i nogle vilde ting der kan skade resten af min familie hvis det går galt...Derfor jeg søger efter muliheder ? igen muligheder som jeg pt ikke engang aner om findes..derfor mit første indlæg her..kunne være jeg kom i kontakt med et eller flere mennesker der kendte til noget?..

Jeg er også enig i, at vi jo for pokker slet ikke er ens..hverken som mennesker..i vores skader i vores liv osv..derfor er det så pokkers vigtig at forstå, at hvad der har hjulpet mig er ikke sikkert kan hjælpe en anden, men det er dog et udtryk for, at noget kan der gøres..spørgsmålet er så bare HVAD?..og det kan kun være op til den enkelte at finde ud af *S*

Jeg ved både af egen erfaring samt fra min hverdag at der kan flyttes utroligt meget på folk, også på folk som "systemet" ellers har opgivet! Mange læger, psykologer osv..ved jo i virkeligheden ikke særligt meget! Og mange gange har jeg oplevet (igen personlig og fra min hverdag), at de har udtalt sig negativ til en patient..så negativt at det har sat sig i patienten som en evig sandhed der ikke kan brydes uden er hæftig kamp..fordi..." de må jo vide det"..de er jo de lærte og kloge!..Men nej det er de langt fra altid..*S*

KH

Søren

Sidst redigeret af Søren L; 09-03-2008 kl. 09:41.
Søren L er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 13:14   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Søren kunne en løsning ikke være at du søgte flere timer som fleksjobber og så trappede ud af evt skånehensyn, på den måde kan du jo se hvor smertegrænsen er og om du har en ....

Det er jo ikke forbudt at prøve sig selv af i en arbejdssituation...

Du kunne også forklare jobkonsulent hvordan du har det og høre om ikke det kunne være muligt at prøve et ordinær arbejde ..... med garanti for at du kan komme tilbage igen inden for en bestemt tid hvis det ikke holder....

Jeg kender en der fik tilbudt et job , som chauffør, han skulle ikke ud af bilen skulle kun køre den, og der ville være nogen til at læsse af og på alle steder for ham, han snakkede med kommunen om det og om han kunne få lov til at prøve det af....

Han fik så en skriftelig garanti på at det kunne han godt i tre måneder allerede efter 3 dage stod det klart at det job ikke var noget, aftaler blev ikke overholdt og han skulle ud af bilen hele tiden for at læsse af (der var aldrig nogen når han kom frem) og det kunne hans ben ikke holde til ....

Han gik til kommune og det blev droppet og han var igen tilbage i fleksordningen , nu ved jeg ikke om det var hans kommune der var fleksible men man kan vel altid prøve at snakke med dem ...

Det er i hvertfald ikke forbudt at lege med tanken og høre ind til det... og der er vel også en mulighed for en arbejdsprøvning på normale vilkår ....
  Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 14:41   #15
Søren L
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2008
Indlæg: 13
Styrke: 17
Søren L er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du kunne også forklare jobkonsulent hvordan du har det og høre om ikke det kunne være muligt at prøve et ordinær arbejde ..... med garanti for at du kan komme tilbage igen inden for en bestemt tid hvis det ikke holder....

Jeg kender en der fik tilbudt et job , som chauffør, han skulle ikke ud af bilen skulle kun køre den, og der ville være nogen til at læsse af og på alle steder for ham, han snakkede med kommunen om det og om han kunne få lov til at prøve det af....

Han fik så en skriftelig garanti på at det kunne han godt i tre måneder allerede efter 3 dage stod det klart at det job ikke var noget, aftaler blev ikke overholdt og han skulle ud af bilen hele tiden for at læsse af (der var aldrig nogen når han kom frem) og det kunne hans ben ikke holde til ....

Han gik til kommune og det blev droppet og han var igen tilbage i fleksordningen , nu ved jeg ikke om det var hans kommune der var fleksible men man kan vel altid prøve at snakke med dem ...

Det er i hvertfald ikke forbudt at lege med tanken og høre ind til det... og der er vel også en mulighed for en arbejdsprøvning på normale vilkår ....
Hej Hejdien,

Det er et rigtig godt indlæg du kommer med her..! er glad for, at høre om en der har kunne afprøve på den måde..Det er nok noget i den retning jeg har haft i tankerne ;-).

Jeg tænker på at det helst skulle være et ordinært job som du omtaler med en skriftlig garanti for at kunne vende tilbage. Det er helt sikkert værd at undersøge...Jeg må dog tilstå at jeg desværre ikke har den store tiltro til min flexjob konsulent i min kommune..er ved at undersøge om der rent juridisk er en sådan mulighed for mig!

Super tak for dit indlæg..dejligt at høre om

KH

Søren
Søren L er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension