K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2011, 09:39   #11
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Dig og mig73


I tirsdags var jeg også hos psykiater for at få lavet en psykiatrisk speciallægeerklæring.

Jeg har ikke været i arbejdsprøvning pga. det vil forværre min tilstand og synes ikke selv, jeg er meget sindslidende. Borderline impulsiv type og neurasteni (kronisk belastningssyndrom).

Men lægekonsulenten ville have en uvildig undersøgelse hos psykiater og jeg skal love for den var omfattende og grundig.

Jeg blev selv chokeret over alt det skrammel, jeg har oplevet. Og vi snakkede konkret behandling, hvor jeg sagde at ingen medicin eller anden behandling kan fjerne det, jeg har oplevet, set og hørt. Det findes bare i mit hoved og roder sådan rundt, at jeg ikke kan leve et normalt liv. Og jeg HAR været i behandling - ædt mig igennem oceaner af recepter af forskellig medicin, og jeg har været i terapi og hos psykiater og psykolog i årevis.

Min sagsbehandler er sød ligesom din. Hende har jeg aldrig været sammen med uden at stortude fra jeg kom til jeg gik.

Jeg tror på det nu, at jeg får førtidspension og FRED OG RO:

Kærlig hilsen Hanna
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 09:49   #12
mig73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 58
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
mig73 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser

I tirsdags var jeg også hos psykiater for at få lavet en psykiatrisk speciallægeerklæring.

Jeg har ikke været i arbejdsprøvning pga. det vil forværre min tilstand og synes ikke selv, jeg er meget sindslidende. Borderline impulsiv type og neurasteni (kronisk belastningssyndrom).

Men lægekonsulenten ville have en uvildig undersøgelse hos psykiater og jeg skal love for den var omfattende og grundig.

Jeg blev selv chokeret over alt det skrammel, jeg har oplevet. Og vi snakkede konkret behandling, hvor jeg sagde at ingen medicin eller anden behandling kan fjerne det, jeg har oplevet, set og hørt. Det findes bare i mit hoved og roder sådan rundt, at jeg ikke kan leve et normalt liv. Og jeg HAR været i behandling - ædt mig igennem oceaner af recepter af forskellig medicin, og jeg har været i terapi og hos psykiater og psykolog i årevis.

Min sagsbehandler er sød ligesom din. Hende har jeg aldrig været sammen med uden at stortude fra jeg kom til jeg gik.

Jeg tror på det nu, at jeg får førtidspension og FRED OG RO:

Kærlig hilsen Hanna
Hej Hanna,

sammen situation også hos mig vedr.lægebesøg
mig73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 10:59   #13
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er ikke korrekt.

Hvis en læge skriver, at afprøvning er kontraindiceret (og det behøver ikke, at handle om en "svær sindslidelse"), og iøvrigt, at lidelsen er stationær og behandlingsmulighederne udtømte, så må borgeren ikke arbejdsprøves.
Er det ikke også det jeg skriver ? (ang. at søge førtidspension) (hvorfor ligner den smilende smily for øvrigt en grinende smily? - bare en undren fra en ny bruger) ?

Og ja det er rigtigt, at det ikke kun er svær sindslidelse som betyder at man ikke skal arbejdsprøves, men da det er det psykiske ts. har problemer med, så er det det jeg nævner.
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 13:31   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maimai Se meddelelser
Er det ikke også det jeg skriver ? (ang. at søge førtidspension)
Nej, du skrev:
"Der i mod kan man godt blive fritaget fra arbejdsprøvning og alligevel blive tilkendt pension, hvis vedkommende har en svær sindslidelse - Hvad der så lige lægger i det begreb er så spørgsmålet."

Man behøver ikke, at have en svær sindslidelse for at lægen skriver, at afprøvning er kontraindiceret, og dermed undgå en arbejdsprøvning, og alligevel blive tilkendt fp.

Jeg husker ikke hvor (måske en anden kan smide en lov og evt. §), men et eller andet sted står der, at kommunen ikke må sende borgeren ud i noget, der forværrer dennes lidelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad sker der... Gunell Alt det andet 6 17-01-2011 16:55
Hvad sker der nu? mawebbro Alt det andet 7 29-09-2010 11:39
Hvad sker der så nu? PiaL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-09-2010 20:57
Hvad sker der nu Phönix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-08-2008 01:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension