K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2009, 21:10   #1
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
afgørelse

Jeg er her fra d. 1.7.09 blevet tilkendt førtidspension pga. et par arb.skader.
Vil gerne høre fra andre her hvor lang tid der er gået, før i har hørt noget fra arbejdsskadestyrelsen ang. erstatning for erhvervsevnetab ?

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 23:00   #2
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Du kommer nok til at vente længe, desværre. De har sagsbehandlingstid på ca. 700 dage, få kommunen til at sende afgørelsen til ASK med det samme, og sørg for at de har så mange lægepapir som mulig.
Ryk ASK telefonisk engang om måneden, vi er begyndt at ringe hver måned for at høre hvordan det går med min mands sag, som køre på 12 mdr., i første omgang vedr. løntab, desværre skal sagen op igen, når vi ved om han skal i fleksjob eller have en ftp. Sjovt nok sker der noget kort efter hver gang vi har ringet.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 00:05   #3
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
Hej søsser.
Ja... ASK ridder ikke samme dag de sadler.... Nu i min sag er det ikke arbejdsskade men pga et uheld - det tog mig ni år 6 mdr. før min sag blev lukket i ASK, skal så siges at jeg bad dem revurdrer min sag da deres første udlæg var 25% nedsat i erhvervsevne og rigshospitalet som har behandlét en af mine skader sagde at bare på baggrund af denne er min erhvervs evne nedsat med 50% - Dette gav så også pote...
Nå men alt i alt så kan de være tunge at danse med, men jeg har da hørt om et par stykker som er kommet rimelig hurtigt igennem ca 6mdr. så der er da lys forude
Held og lykke
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 00:55   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Både min mand og jeg har ikke oplevet at der er mange års ventetid hos ASK.. jeg har endda stor respekt for/over at når de skriver de vender tilbage d. 1. juni 09.. som eks.. så gør de det også..
årsagen til at min sag trækker ud er kommunen... i aktoversigt er der nok flest linier som lyder.... Rykker... kommune....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 12:36   #5
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Ok og puha op til år ja det er jo ikke positivt.
De har alle mine lægepapirer ved ask, og fagforeningen har sendt de sidste papirer indtil dem med at jeg nu havner på førtidspension herfra d. 1 juli.
Måske jeg kan være heldig at det går lidt hurtigere med min sag, da jeg har fået for 2 mdr løbende ydelse af dem derinde, før jeg fik mit fleksjob hvor jeg så tjente for meget, så jeg ikke kunne få noget af dem derinde.
Da ville de se på sagen her igen d. 31.12 men da jeg nu er havnet på førtidspension har vi jo taget sagen op igen nu, så de har jo anerkendt at jeg har et erhvervsevnetab da jeg havnede med at blive bevilliget fleksjob sidste år.
Men flere der har noget respons til dette ville da være dejligt.
Tak til jer der har taget sig tid til at svare mig, og god sommer til jer og held og lykke til dig/jer med jeres sag derinde .
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 18:08   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
min mand fik endelig ftp omkring januar. havde en 2 års midlertidig inden, har fået løbende erhversevnetab... men her i juni er hele sagen afsluttet, erhvervsevnetab fastsat som tidligere... sagen har ventet 4 uger hos forsikringsselskab.. fagforening har søgt om kapitalisering af højst muligt beløb.. + rest løbende ydelese.. brev om beløb er modtaget i juni.. og næste udbetalingsbilag fra forsikringsselskab er allerede sat efter ny ydelse pga kapitalisering. her fra 1.7.09..
så det er ikke lang tid de har været om det. når man tænker at de er nødt til at afvente 4 ugers ankefrist til forskikringsselskabet x 2...
så de kan godt rubbe sig derinde, især når sagen er afgjort..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 19:01   #7
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hejsa Huldra

Ej det var da en solstrålehistorie da dejligt at høre nogen af dem også
Ja jeg ved ikke om tillykke er det rigtige ord at bruge til jer, da det jo altid ligger noget bag for at få en erhvervserstatning, men må ihvertfald være rart for jer at det er overstået med den side af sagen.
Tusind tak for dit svar, og rigtig god sommer til jer.
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 21:30   #8
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Der må da være flere her der har nogle erfaringer indenfor dette, håber på at flere vil melde sig, med positive negative erfaringer.
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 14:30   #9
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
ask

hejsa

det er faktisk meget nemt

gå på ask.dk og under se sag

her er der vejledning, for først skal der bestilles en digital signatur hos tdc

efter 1 uge kom der et brev med en kode, og kan du ikke finde ud af det er der telefon support, så på under 5 minutter har du digital signatur. den kan også bruges på borger.dk til at sende sugnerede ansægninger mm og på e-boks

herefter så trykker du blot på se sag og så kan hele dit sagsforløb ses, breve dokumenter osv
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afgørelse!! dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 12 08-10-2009 16:35
Afgørelse Forsyg Alt det andet 2 25-07-2009 19:52
Afgørelse af §100 paula Dit og Dat 9 01-03-2009 00:25
ny afgørelse til mig anja At søge førtidspension 15 21-01-2009 21:08
afgørelse søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension