K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2009, 20:12   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, så vidt jeg har læst mig frem til, så betaler man selv 144 kr og kommunen betaler 289 kr.

Har man indbetalt under 17.813,23 så får man beløbet udbetalt som et een gangsbeløb - dét kunne måske bedre betale sig?? Så ligger man jo indenfor dét man må have af ekstra/formue.

Omvendt hvis jeg selv lægger 144 kr tilside på en ekstra konto, så vil jeg have 43.200 kr på kontoen når jeg bliver 65 år, som ikke kan trækkes i arbejdsmarkedsbidrag mm!!!!!!

Så det er da noget jeg vil udersøge nærmere, for ikke at skrive, til bunds

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...rende-pension/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 20:33   #32
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg har også valgt at betale til de ting jeg kunne, man ved jo desværre ikke hvordan det ser ud til den tid, flere og flere ( raske ) betaler ind til noget til de bliver gammel

jeg betaler også lidt hver mdr. i banken til noget pension
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 20:37   #33
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den supplerende pensionsordning ER meget uigennemskuelig, netop fordi måden den pjece jeg fik har skrevet om det på, er meget let henne over emnet... den er ikke konkret på nogen måde, og det er det der gør mig nervøs.

Jeg har regnet frem til hvad jeg ville få, hvis jeg betalte fra nu af... det ville blive 83 kroner om måneden, som ville give ca, en tudse før skat om måneden når jeg bliver folkepensionist... ikke noget at råbe hurra for, og der skal ikke mange ekstra tilskud der skal trækkes fra før at det er ædt op.

Vi aner ikke hvad der bliver afviklet og hvordan reglerne bliver ændret hen ad vejen de næste 25 år jeg har endnu inden jeg bliver folkepensionist, så det kan nå at ændre sig 100 gange inden da, og ende med ikke at give en skid... ja hvem ved, om en måned kan VKO komme og tilbyde vi kan få det hele udbetalt vel, for at styrke krisens bekæmpelse... vi ved rent ud sagt ikke noget som helst.

Så min vurdering har været, at jeg kan godt undvære de 500,- kroner til den tid (eller hvad det nu bliver)... så kan jeg bruge de 83,- om måneden på 1½ pizza i stedet ind til da, og det har jeg det helt fint med

Ikke for at afskrække nogen fra at tilmelde sig... jeg kan bare ikke gennemskue det, og jeg gider ikke side som folkepensionist og have betalt 83 om måneden i 25 år, for at se at det hele bare bliver trukket i andre tilskud til den tid... jeg ville kort og godt føle mig temmelig røvrendt for at være ærlig... på den anden måde har jeg i det mindste truffet et valg, hvor jeg har fået det ud af det jeg forventer.... nemlig 1½ pizza om måneden

Så for mig står valget imellem at kunne blive snydt og få ingenting, eller 450 pizza'er jeg VED jeg får!

Med mindre fødevarepriserne stiger endnu mere altså

Sidst redigeret af Razmo; 20-05-2009 kl. 20:42.
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 20:38   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker bare 144 kr er jo ikke den store udskrift....og sammenlagt med kommunens 289 kr, så vil det for mit vedkommende blive til 129.900 kr - 8% i arbejdsmarkedsbidrag.

Omvendt ville det så blive 'rene' 129.000 kr + renter, hvis jeg selv kunne sætte de 433 kr ind på en alm konto.......hmmmmm.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 21:11   #35
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tillykke med pensionen.....

Ja nogen farer jo lige igennem systemet og får pensionen lyn hurtigt ha ha ha

Husk ikke at blive en fremmed her på K10
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 21:15   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
HA HA Web din rod!!!!

Og nej, jeg glemmer bestemt ikke K10 og har tænkt mig at fortsætte så godt jeg nu kan. Selvom jeg nu får førtidspensionen, så bliver jeg desværre hverken rask eller arbejdsdygtig, og kommunen bliver heller ikke mere medgørlige, så her bliver der nok at tage sig til

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 21:15   #37
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
Super stort tillykke Helene - dejligt med ro i hverdagen og ja måske du hopper op og ned af glæde når du har fået sunket det hele og får sovet på det og det lige pludselig går op for dig at du kan kalde dig selv førtidspensionist efter lang kamp *ss*
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 21:20   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaaa, måske kommer det når jeg reelt står med datoen i hånden og kan se det hele sort på hvidt (det er sådan en skade man får af at være i systemet så længe) ALT skal dokumenteres, hahahahaha........præcis som med sagsbehandlerne, siger jeg, at det IKKE er sket, så længe det ikke er på skrift!

Jeg trækker altså lige mit spørgsmål frem igen, da det druknede i SUPP opsparings spørgsmålet.....

Og Gudved hvad jeg nu får udbetalt om måneden, mon ikke det bliver bare LIDT bedre end kontanthjælp? Og ryger loftet så væk over boligsikringen....?

Er der nogen steder på nettet hvor man kan beregne den slags - bare sådan CIRKA?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 21:33   #39
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Det kan du inde på kommunens hjemmeside..og har du digital signatur tager beregningen selv tallene med fra skat
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 21:35   #40
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej Helene

Hjertelig tillykke med tilkendelsen af pensionen.. Kan godt huske den lettende følelse man får.. ikke flere kampe og ikke flere sindsyge arbejdsprøvninger..

Nyd livet nu.. Vi ses på K10

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Så sluttede kampen Connie Alt det andet 21 10-11-2009 15:41
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension