K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2009, 19:53   #1
Hanne.T.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2008
Indlæg: 34
Styrke: 17
Hanne.T. er ny på vejen
tarsforce????

Hej min mand søger pension og har været igang i de sidste 2 år med arbejdsprøvningero .s.v.Idag ringede han så til afklaringsteamet for at høre hvor langt han var nået.Ham han snakkede med sagde at han var røget til noget der hedder tarsforce og er privat aktør der skal hjælpe komunen med at afvikle 700 pensionssager og alle ville få et brev her i januar mdr. synes det er lidt mærkeligt at han ikke havde et tlf.nummer eller en addresse på det firma er der nogen der kender noget til dem.
Hanne.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 20:42   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Et Task Force er en engelsk betegnelse på en speciel indsatsgruppe i henhold til navnet med et bestemt formål, det lyder som om man har hyret *et eller andet* privat firma til hjælp med afklaring, men søg her på forummet omkring lovlighed ved udarbejdelse af ressourceprofil.
Et godt bud på at få overblik på situationen er at søge aktindsigt, og få indsigt i hvad dokumenter og attester kommunen har, om der er udarbejdet ressourceprofil indtil nu, og måske også give et info på hvilken kommune der er tale om, så er der måske nogen herinde der bedre kan hjælpe mht. hvem den private aktør kunne være.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 20:51   #3
Hanne.T.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2008
Indlæg: 34
Styrke: 17
Hanne.T. er ny på vejen
Hej Neurosmølf

Det er københavns komune det drejer sig om.Han sagde at min mand var nået langt ved at være havnet hos dem og at det så ville gå meget hurtigt med at få en afklaring.
Hanne.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 21:06   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Hanne.T.
Det er ikke noget jeg kender til, da jeg ikke bor i Kbh.s området, jeg henholder mig mere til hvad jeg har fundet herinde eks. http://www.k10.dk/showthread.php?p=43199
Hvis de ikke oplyser navn på firmaet der skal lave afklaringen synes jeg det er lidt useriøst, man må da vide hvem man skal betro sine private oplysninger til, søg herinde i K10 vhj. af. søgefunktionen i menulinien øverst
læs f.eks denne tråd :http://www.k10.dk/showthread.php?t=6...privat+akt%F8r
Ellers skal der nok komme nogen fra Kbh området forbi som måske kan hjælpe bedre, bare giv dem lidt tid

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 15:14   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Se videre i denne tråd :http://www.k10.dk/showthread.php?p=47260#post47260

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 15:19   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Skide godt Nøvsen, det var præcis denne tråd jeg har ledt efter tidligere.

Så kan vi måske holde en samlet orientering...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 21:18   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil bare høre, Hanne T (hvis du stadig er med os) om i har hørt noget fra Task force?

Jeg går selv og venter og har intet hørt endnu. Dog kunne jeg se, via deres stillings annonce (Sorry, men ved ikke hvad det hedder), at de tager mod ansøgninger frem til den 22 Januar, hvilket jo kan betyde, at de ikke er helt køreklar endnu....

Andre der har hørt noget - eller som er blevet flyttet til Task force?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 03:03   #8
Hanne.T.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2008
Indlæg: 34
Styrke: 17
Hanne.T. er ny på vejen
Smile Hej Helenekr

Jo fik et brev forleden dag og der stod bla.

Beskæftigelses-og integrationsforvaltningen har detsværre et stort antal ansøgninget om førtidspesion som ikke er færdigbehandlet.

For at nedbringe sagsbehandlingstiden af ansøgninger om førtidspension har forvaltningen iværksat en særlig indsats.

Det betyder blandt andet at der fra 1 januar 2009 er oprettet en midlertidig enhed som udelukkende skal færdiggøre en række førtidspensionsager

Som følge heraf vil din ansøgning om førtidspension blive behandlet af den særlige enhed som fra 1 februar 2009 er beliggende på hejrevej 28 københavn nv.

Du må desværre fortsat forvente at der vil være en vis sagsbehandlingstid men din ansøgning vil blive behandlet så hurtigt som mugligt.

Du vil senest 1.marts 2009 blive orienteret enten skriftligt eller telefonisk om det videre forløb i din førtidspensionssag.

Nu må man jo så bare vente og se hva der sker håber du også snart hører noget.Hanne
Hanne.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 03:39   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er da værd at undersøge nærmere.

Hvis kommunen mener, at sagen skal overgå til en førtidspensionssag, så er sagsbehandlingstiden 3 måneder.

Dvs. så bliver det med tilbagevirkende kraft, men fra hvornår?

Hvis Jobcentret har opgivet at finde fleksjob, så hedder det vel, at der påbegyndes en sag efter §18.

Jeg er IKKE helt sikker, men det bør vel undersøges.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 15:24   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også lige fået det brev her til formiddag, Hanne T - helt ordret det samme!!

Zuza, de skal først til at behandle vores sager på Hejrevej (Task forcen), og få de sidste paire på plads - jeg mangler Feks en ressourceprofil, så det skal vi så have lavet. Nogle mangler de sidste speciallægepapir, en udtalelse fra et arbejdsprøvningssted osv. Dette vil de få overstået så hurtigt som muligt, så vores sager kan blive færdige og sendes til pensionsnævnet for endelig afklaring. Men det er måske dét du mener med de 3 mdr Zuza??.......................??

Ved du hvad i mangler Hanne T, før sagen kan sendes afsted?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension