K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2009, 15:00   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Politikere er klar til at ændre sygedagpengeregler

Lad os nu se...tror ikke ret meget på det , men måske sker der noget snart ...


Også Jens Vibjerg, arbejdsmarkedsordfører for Venstre, sad til møde med beskæftigelsesministeren.

- Det virker ikke særlig rimeligt på mig, at du godt kan fortsætte på sygedagpenge, hvis du kan komme tilbage i normal beskæftigelse, men når fremtiden er en anden overførselsindkomst, som for eksempel fleksjob eller førtidspension, så kan man ikke kan få forlænget. Det har vi nu bedt ministeren undersøge, siger han.

Oppositionen vil afskaffe varighedsbegrænsningen

En samlet opposition har d. 6. februar stillet forslag om helt at afskaffe varighedsbegrænsningen.

- Vi går ind for, at varighedsbegrænsningen helt skal fjernes, men den bliver nok svær at få et flertal for. HK’s alternative forslag om, at folk med udsigt til fleksjob også skal kunne få forlænget sygedagpengeperioden, er derfor interessant, siger Lennart Damsbo Andersen fra Socialdemokratiet, der har været med til at stille lovforslaget.


http://www.hk.dk/www/aktuelt/nyhedsa...dagpengeregler
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:06   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tør lægge hovdet på bloggen på at det ikke bliver til noget desværre ....

Mener det er meldt klart ud fra regeringen og Hjort at man ikke skal gøre noget i den retning ikke noget afklarings ydelse og ikke nogen forlængelse af sygedagpenge ,....

Og jeg tvivler ikke på at DF gerne sælger de syges rettigheder for at nakke en tuneser eller to ....
  Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:12   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, Hjorten bebudede, at der skulle strammes op, således at AFKLARINGEN blev forbedret, FØR sygedagpengene udløber.

Øjeblik.... finder lige citatet...
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:20   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Og jeg tvivler ikke på at DF gerne sælger de syges rettigheder for at nakke en tuneser eller to ....
Citat

ja den tror jeg også på...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:24   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jo, Hjorten bebudede, at der skulle strammes op, således at AFKLARINGEN blev forbedret, FØR sygedagpengene udløber.

Øjeblik.... finder lige citatet...
Ja men det er jo også en gratis omgang , han kan bebude at der skal strammes op men giver ikke flere ressourcer giver ikke videre muligheder og giver i det hele taget ikke noget andet end ordre .. at sige der skal strammes op jamen det gør han jo hele tiden ... det vil sige han mener at alle skal arbejde mere hurtigere og mere effektivt fordi han siger det ..
  Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:24   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nedenfor står, at Hjort vil sørge for, at afklaring sikres bedre, FØR sygedagpenge udløber.. (Ja, lad os se det, før vi tror det... )


Citat:
Jeg vil om få uger fremsætte et lovforslag, der rummer en række elementer, der skaber bedre vilkår for en tidlig og mere aktiv indsats for syge på sygedagpenge.

Ved at lægge nye og forbedrede muligheder ind i opfølgningen vil man for det første begrænse antallet af langtidssygemeldte.

For det andet vil man mindske risikoen for, at den sygemeldte ved varighedsbegrænsningens indtræden ikke er tilstrækkeligt udredt til, at kommunen kan tage stilling til, om der er grundlag for at udbetale en anden forsørgelsesydelse i form af revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Venlig hilsen

Claus Hjort Frederiksen


http://www.ft.dk/samling/20081/almde...211/643260.HTM



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 21-02-2009 kl. 15:31. Årsag: link rettet
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:27   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs up

Hold da op...det var han længe om at finde ud af er vigtigt...

Lad os alle håbe og bede eller meget bedre RÅBE op og huske ham på at han har sagt det !

linket er dødt.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:29   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er faktisk intet nyt.

Det står i arbejdsevnemetoden og sygedagpengeloven, at der SKAL være taget stilling, FØR sygedagpengene udløber.

Hjorten har jo også sagt, at syge ikke skal være på kontanthjælp.

Ord er taknemmelige, ikke? Og så overlade ansvaret på borgmestrene, som ikke har penge nok.


ps... link er rettet... tak, Stella.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 21-02-2009 kl. 15:32.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:36   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
nej og sandheden er at manden ALDRIG har gjort noget godt for nogle overhovedet...kan I finde en ting han har gjort der var en hjælp til syge ?

Nææææ vel...

men måske bliver han NØDT til at give sig her for mange er alvorligt vred på ham og han er uhyre upopulær minister.

læs den igen...absurd..og diskriminerende...

- Det virker ikke særlig rimeligt på mig, at du godt kan fortsætte på sygedagpenge, hvis du kan komme tilbage i normal beskæftigelse, men når fremtiden er en anden overførselsindkomst, som for eksempel fleksjob eller førtidspension, så kan man ikke kan få forlænget. Det har vi nu bedt ministeren undersøge, siger ham Vibjerget

Sidst redigeret af Stella; 21-02-2009 kl. 15:40.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
S-SF vil nu ændre ftp andersmadsen Politik og Samfund 26 18-09-2011 22:02
Vil det ændre på mit erhvervs evne tab? lunaQinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 02-09-2011 08:01
Sygedagpengeregler gør folk mere syge Webmaster K10 Nyheder 0 18-07-2011 07:00
Kan man ændre Match grupper.... maybeline2you Alt det andet 64 08-02-2011 09:47
K vil ændre efterløn og førtidspension Peacock Politik og Samfund 6 01-12-2009 18:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension