K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2015, 23:01   #1
PerB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2015
Indlæg: 6
Styrke: 0
PerB er ny på vejen
Hvem skal betale for Lægeerklæring ??

Hejsa.

Jeg er sygemeldt og modtager sygedagpenge. Blev i sidst i 2014 indkaldt til en opfølgende samtale. Ringer til min sagsbehandler og oplyser at jeg ikke kan deltage pga. et akut angsttilfælde hvor sagsbehandler så anmoder om en lægeerklæring der bevidner mit situation. Jeg får efterfølgende udfærdiget denne lægeerklæring og afleverer denne til sagsbehandler og modtager indkaldelse start 2015.
Mit problem er så nu at jeg har modtaget regningen fra lægen vedlagt en note om at kommunen ikke vil betale for lægeerklæringen. Jeg har bedt min sagsbehandler om en forklaring hvilken hun ikke umiddelbart kommer med og jeg beder hende om at sende mig noget dokumentation der beskriver tilfældet hvilket jeg heller ikke får.

Spørgsmålet lyder så på hvem der skal betale regningen ? Jeg mener naturligvis at det er kommunen da det er dem der beder mig om at fremskaffe erklæringen ??

På forhånd tak Mvh. Per
PerB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 23:24   #2
Zif
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Zif er ny på vejen
Det er kommunen, der skal betale for lægeerklæringen, da det er dem som har bed om den.
Zif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 23:29   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Sagsbehandler anmoder om en læge erklæring, så skal kommunen også betale den.

Klag over det.. fastholder de.. undlad fortsat at betale. det er en principsag.. Så må de "højere" myndigheder som Ankestyrelsen behandle sagen.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 23:30   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommunen skal selvfølgelig betale erklæringer de selv har bedt om...håber du har det skriftligt at de ville have den erklæring...

Du skal gøre dette skriftligt...

Skriv til din sagsbehandler og bed om en forklaring...på hvorfor de ikke vil betale en lægeerklæring de selv har bedt om...

Hvis dette ikke hjælper eller du ikke får svar inden for ca 10 dage....så klag skriftligt over det til jobcenterchefen...

Husk hvis du skriver en klage at du tydeligt skriver at det er en klage og at den er til jobcenterchefen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 23:30   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Den der anmoder om den skal betale.

Du står nu med bevisførelsen, men du skal skrive en mail/brev hvori du beskriver forløbet og angiver at hun telefonisk har anmodet om en lægeerklæring, at du har medvirket til dette, og at hun efterfølgende ikke vil betale for den erklæring hun har anmodet om.

At du beder om dette afslag skriftligt incl klagevejledning.

Derefter klager du over afgørelsen.

Får du ikke et skriftligt svar fra hende, sørger du for at klage over det mundtlige afslag, og angiver samtidig at du ikke har fået klagevejledning.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 23:48   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Sletter lige den her igen, da jeg er kommet i tvivl, da jeg nu læser, at de har bedt dig om at fremskaffe oplysningerne. Tror det er noget andet. Men ellers synes jeg det burde være normalt, at de selv skal anmode.

Sidst redigeret af curls; 21-01-2015 kl. 23:53. Årsag: kom i tvivl om svar.....................................................
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 20:26   #7
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Det er rekvirentender betaler for lægeerklæringen, men hvem er rekvirenten ?

-I dine øjne er det kommunen, men kan du bevise det ?
-I kommunens øjne, er det åbenbart dig der har ønsket at give dem en erklæring.
-I lægens øjne, har DU bedt om en erklæring, og vil gerne have sit arbejde betalt.

Det er jo svær at vide hvordan sagen falder ud, men det er jo vigtigt at du holder dig på talefod med din læge, hvis i ellers har et ok forhold.

Hvordan du vælger at handle, må afhænge af hvad der står om kommunens ønske, i en evt. aktindsigt.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 21:54   #8
PerB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2015
Indlæg: 6
Styrke: 0
PerB er ny på vejen
Mange tak til jer allesammen for jeres Feedback hvor er det rart med et sted at drøfte de problemstillinger man render ind i når man er i "systemets" vold.

Har i mellem tiden rettet henvendelse til den daglige leder af sygedagpenge og hun har lovet at undersøge sagen for mig. Hvad hun finder frem til afventer jeg pt.

Men i mener altså at jeg skal indgive en skriftlig klage ?

Ja jeg har selvfølge ikke sagsbehandlers anmodning på skrift da denne faldt i en telefonsamtale hvilken jo nok gør det hele lidt mere besværligt. Ja jeg holder mig naturligvis på god fod med min ganske udemærkede og forståelige læge. Har underrettet hans sekretariat om den manglende betaling af honorar grundet min stridighed med kommunen hvilket de heldigvis udtrykte forståelse for.

Vender tilbage til tråden med svaret fra den daglige leder.

Igen Tak.
PerB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 22:33   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kan være et problem hvis du ikke har det på skrift...

Så kommer det jo helt an på om din sagsbehandler vil indrømme at det er denne der har bedt om erklæringen...

Det er derfor vi igennem snart 10 år her på K10 har fortalt alle der kommer her at de altid SKAL huske at ALT SKAL forgå skriftligt...

Det er den eneste måde hvorpå man har dokumentationen i orden...og i dette system ja der er dokumentation alt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 23:31   #10
PerB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2015
Indlæg: 6
Styrke: 0
PerB er ny på vejen
Lige et tillægsspørgsmål. Hvis nu at jeg ikke havde reageret på sagsbehandlers anmodning om lægeerklæring per telefon havde sagsbehandler så været nødsaget til at sende en skriftlig anmodning om lægeerklæring vedr. udeblivelse fra opfølgende samtale eller hvad kunne man forestille sig næste træk var blevet ?

Altså jeg var jo ikke interesseret i at miste retten til sygedagpenge så derfor gjorde jeg som hun bad om.
PerB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension