K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2013, 14:40   #1
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Hvad skal der ske med mig?

Hej alle sammen
Har nu været syge i snart 3 år efter arbejdsulykke,sygemeldt i snart 8 mdr med kontanthjælp er i match gruppe 3, der er ikke noget udsigt til forbedring. Har fået diagnose PTSD kompleceret af personlighedsændring i svær grad, ingen bedring over tid, tilstand er varig og nedsætter funktionsevnen i ganske svær grad og erhvervsevnen som ganske svært nedsat, og der ses ikke på nuværende tidspunkt yderligere behandlingsmuligheder.Det er fra speciallæge erklæring.

Jeg venter på afgørelse fra ASK for mengodtgørelse og derefter erhvervsevnetab sagen har kørt i 8 mdr. problemfrit. Så vare det ikke længe inden de kommer med en afgørelse, men jeg ved ikke om jeg vil få noget erstatning.

Hvad med kommune hvad skal jeg? burde jeg sende min speciallæge erklæring til kommune? Hvad har jeg ret til i denne situation? Hvad kan jeg forvente. Mht. arbejdsprøving , ressourceforløb osv.Jeg har for mange symtomer, men vil også gerne videre. Kan ikke genoptage min tidligere erhverv.

For at man kan afslutte sag om ens erhvervsevnetab så har jeg forstået at der skal ske en afklaring før man får endeligt afgørelse korrekt?
Men hvis man er for syg til diverse afklaringer hvad gør man?
Som det ser ud til så det er svært at få Førtidspension hvis man er under 40 jeg ønsker ikke at får førtidspension, fordi jeg stadig har håb om at jeg endag vil bleve rask. Men ønsker om at får afslutte sag hurtigst om erhvervsevnetab fra ASK.

Er der nogle der har PTSD og er blevet bedre med tiden? Jeg må nu leve af medicin og meditation for at få dagen til at hænge sammen.

Hvis nogle sidder med med ligende historie, del endeligt gerne din historie.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 09:27   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forstår ikke at du er frataget sygedagpengene, når du har en ASK-sag kørende?

Hvad siger din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 11:04   #3
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Forstår ikke at du er frataget sygedagpengene, når du har en ASK-sag kørende?

Hvad siger din fagforening?

VH Popiae
Hej Popia

Jeg har slet ikke været på sygedagpenge, da jeg ikke er medlem af nogle fagforening, det var dumt. Efter jeg blev selvstændig på kort tid har jeg levet af min egen penge indtil den var brugt op, også kom jeg på kontanthjælp, men jeg kan godt få det til at hænge sammen med kontanthjælp da jeg ikke har andet gæld end SU gæld. Men jeg har bare ikke råd til diverse behandlinger kun til medicin
Problemet er bare jeg ved ikke hvornår jeg kan bleve rask igen.
Kan godt bleve narvøs for denne her nye reform

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/02/20/063036.htm indnu et spare plan

Indtil videre har jeg fået sagsbehandlinger der tager hensyn til mit sygdom.Men man kan da godt bleve narvøs ligeså snart man engang får en ny.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension