K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2012, 19:44   #11
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af profilen Se meddelelser
Jeg er 53 år og har altid indbetalt til efterløn og nu til fleksydelsen
får du ikke et fleksjob så fortsætter den lave ydelse også når du når fleks"efterlønnen" altså fleksydelse, for den udregnes efter den foregående ydelse
kontanthjælp->ledighedsydelse på kontanthjælps niveau->fleksydelse på kontanthjælps niveau indtil folkepensionen
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 00:42   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...vil det sige, Østerbro, at flexydelse er uafhængig af, hvor meget man selv har indbetalt til hhv. efterløn og flexydelse?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 16:01   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Lykkes det ikke for dig, at finde job i de mellemliggende år, forbliver du på kontanthjælp og må derfor ikke have noget beløb over 10.000.
Undskyld, Profilen, jeg har sagt noget forkert her:

Du kan godt hæve indbetalt efterløn/flexydelse uden det får konsekvenser for din kontanthjælp!

Gå ind på Beskæftigelsesministeriets hjemmeside og søg på det, så vil nye regler poppe op.

Du kan også finde det via et link i et indlæg af Kal 19/3-12 i en lignende tråd på K10's Forside lige nu (beklager, har fortsat ikke genlært at linke).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 16:13   #14
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...vil det sige, Østerbro, at flexydelse er uafhængig af, hvor meget man selv har indbetalt til hhv. efterløn og flexydelse?
det ved jeg ikke men der må være tilfælde hvor man ikke har nået at betale til efterløn.

jeg selv har været tilmeldt efterløn siden 1999 og går derfor direkte fra ledighedsydelse over på fleksydelse ved 60½ år, der skal søges om fleksydelse ca 1 måned før.

havde jeg ikke været berettiget til efterløn/akassen, så ville jeg have en ydelse = kontanthjælp og der er en speciel lav ydelse til borgere som ikke kan få kontanthjælp.

jeg tror at alle ydelser går på det lavest mulige lige som når ledighedsydelse er afhængig af den ydelse man var på umiddelbar før ændringen( så har man jo lært at leve af og på en sten )
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 18:30   #15
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Vær opmærksom på...

Som Carmen rigtig nok skriver har udbetalingen af efterlønsbidraget ikke konsekvenser for kontanthjælp. Hvis du vel og mærke er på kontanthjælp når du får udbetalt dit efterlønsbidrag!

Vær opmærksom på at der står:

"Hvis der, efter at efterløns- og fleksydelsesbidrag er udbetalt, ikke er modtaget kontanthjælp i 6 sammenhængende måneder, og personen igen søger om kontanthjælp, gælder de almindelige formueregler igen."

http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Kor...tanthjalp.ashx

Så det kommer vist helt an på hvor længe du kan leve af din arv, og hvornår du igen er nødt til at søge om kontanthjælp.

Der udover skal du huske på at hvis du vælger at få udbetalt dit efterlønsbidrag, og derved fravælger efterlønsordningen, så betyder det at du

-ikke kan gå på efterløn
-ikke kan optjene skattefri præmie
-ikke kan få et seniorjob
-ikke kan opnå ret til fleksydelse

Du kan ikke senere fortryde dit valg.

Hilsen Kal
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksydelse Tullee Alt det andet 4 06-12-2012 20:32
væk med fleksydelse østerbro Politik og Samfund 11 14-02-2011 21:58
Fleksydelse Lis Spørgsmål ang fleksjob 1 25-01-2010 22:01
Ansøgning om fleksydelse, beregning af fleksydelse zuza Nyt om loven 0 03-01-2008 00:25
Fleksydelse??? Susanne Spørgsmål ang fleksjob 3 06-06-2006 21:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension