K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2010, 17:57   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Kommunal topchef: Der er for meget slendrian

http://politiken.dk/indland/article935136.ece

"Mindre slendrian og bedre arbejdsmoral og arbejdsdisciplin er en hurtig vej til at give de danske borgere mere velfærd for pengene.

Sådan lyder den kontante melding i Jyllands-Posten fra landets mest erfarne og længst siddende kommunaldirektør.

Den 64-årige Ingemann Olsen har 46 års anciennitet i den offentlige sektor og har været kommunaldirektør i Kolding siden 1982. Han har set mange medarbejdere komme og gå - og har nogle gange undret sig:"

Hm, ja, det er trods alt ikke en nybegynder i faget der udtaler sig!

Borgmester afviser slendrian og piveri
Kommunaldirektør beskriver mange af de ansatte som pivede. Formanden for Folketingets socialudvalg kalder sagen langt ude.

»Hvis det var rigtigt, så havde vi et stort ledelsesproblem fra øverste direktør til den enkelte afdelingsleder. Det er jo ledelsens ansvar at sikre, at medarbejderne bruges rigtigt«, siger Jørn Pedersen til Ritzau.

http://politiken.dk/indland/article935432.ece

ja, det i den grad, at det er et ledelsesansvar!
(hm, mener jeg fornylig har læst en del artikler om, at aldrig har vi haft så dårlige ledere som vi har nu, hm...!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 18:07   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja ,nu skal pisken svinges over alle der nok ikke nogle der gor fri ....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 18:09   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
hm......hvodden er det liiiiiiige med kolding og falck care.........ledelsen er bundrådden, sådan er det , og det bliver ikke anderledes før lov og ret bliver genindført
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 21:24   #4
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Slendrian inden for det offentlige - ja nogle steder.

På det kontor hvor jeg var ansat, arbejdede de i et tempo der indbød til stress.

Hvordan vil de undgå at straffe dem der knokler, og i stedet straffe dem der driver den af ?
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 22:14   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har en søster der er jobkonsulent og hun ligger bestemt ikke på den lade side for ikke at snakke om alle de forkølser hun er kravlet på arbejdet med...

Men men man kan jo håbe at alle de "vidunderlige" mennesker der sidder og mistænkliggøre de syge og render ærinde og besparelses planer for mennesker som den tosse der udtaler sig i artiklen selv kan se hvor ubehageligt det er når man bliver hængt ud på den måde, og hvem ved måske de så tør være deres ansvar voksne og tænke på borger og service kontra pengekasse og lønninger
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 07:26   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
og så fik han et forgyldt spark i r*ven

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/04/05/195043.htm
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 16:58   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det viser jo tydeligt at man skal passe på hvad man siger offentligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 22:35   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jow jow, man er skam lige for loven -hva angår ytringsfrihed
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 13:28   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det har sikkert været planen hele tiden

Borgmester Jørn Pedersen siger, at kommunaldirektøren ikke er fyret, men at der er indgået en fratrædelsesordning. - Mødet handlede om "personaleforhold" og ikke en fyring, forklarer borgmesteren.

64 år og 46 års erfaring

fratrædelsesordning hmm
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 14:35   #10
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
dette er så igen op til bevis.........

ingen .. og jeg gentager ingen kommuner har rod eller slendrian... hvor var vi så .. næææ nej .. indrømmelser .. !!!!!!!!!!!!!!!!

det kan jeg ikke lige udtale mig om for indeværende, eller den gamle sang om "det er noget pressen har blæst op".....

det drejer sig simpelthen om og holde gryden i kog, til et passende offer er fundet.

jeg kan også i min egen sag huske, (nu var jeg jo privilligeret med en meget dygtig tovholder samt en super reva ditto. og en positiv job konsulent)......

men de var den unterhylendeme også spændt hårdt for, jeg mener J-konsulenten var nomineret til og have med 12 personer og gøre, .... hun skulle servicerer 28.

hvordan skulle det overhovedet kunne lade sig gøre.... NEVER...:!!!!!!

problemet er så at disse ...virkelig kompetente mennesker der varetager deres hverv så ypperligt. simpelthen finder andre jobs. hvor galskaben er knap så udtalt.

altså enten havner de i fagforeningen (under ordnede forhold) eller de læser lidt videre for og opnå en stilling i den private sektor. hvor løn og ansættelsesvilkår, som regel er mere attraktive som i "den kommunale"....

man kunne godt tænke sig at der måske blev taget fat i "kraven" på ansvarlige medarbejdere, som ikke lod deres galde gå ud over de rådgivere der virkelig prøver og holde god skik og tone, med de arbejdsløse/sygemeldte.....

Så det er simpelthen den enkelte rådgiver der skal bakkes mere op om.......

men man kan hurtigt få på fornemmelsen, at også der findes der folk med rundsave på albuerne..... og enhver er sig selv nærmest.....

søstersolidaiteten syntes eders ace dk er SMULDRET..
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal tallogik ! custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 27-10-2011 19:34
Kommunal valget ! Havedammen Politik og Samfund 10 17-11-2009 23:40
??? kommunal tandpleje CHNEVIDE Alt det andet 13 06-07-2009 10:31
Slendrian i den kommunale arbejdsformidling I Brønderslev. karlerik_chr Dit og Dat 1 01-08-2008 21:22
Kommunal tvangsindlæggelse zuza Lægekonsulenternes Rolle 16 09-04-2008 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension