K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2012, 17:20   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha nej, kick-ass, ville jo have røbet dem. En kickstart kunne de bedre gemme sig bag.......
Men det blev da helt klart et tydeligt kick-ass resultat. Kvajpander.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 08:04   #12
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
I VALGKAMPEN var det et hovedtema for S og SF, at de ville kickstarte økonomien til gavn for beskæftigelsen, hvis de to partier kom til magten. På Socialdemokraternes sommergruppemøde i går pralede statsministeren da også af, at regeringen havde skaffet 11.000 nye job i år, og at tallet vil stige med 22.000 til næste år.

MEN I virkelighedens verden ser det anderledes ud. Ganske vist er der sat en række nye anlægsarbejder i gang – men de job er hovedsageligt blevet besat af polakker og tyskere. Helles plan virker altså – bare ikke for danskerne. Her opleves massefyringer næsten ugentligt –senest hos Vestas, der skiller sig af med yderligere 1400 medarbejdere.

DEN BARSKE sandhed er, at ledigheden er stigende, og at 229.000 nu står uden arbejde. Mange økonomer frygter endda, at det tal øges med op til 60.000 personer i starten af 2013!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/leder...cle1812389.ece
Hvad nytter det man med den ene hånd har oprettet 11.000 nye jobs i år , hvis man med den anden nedlægger endnu flere , direkte såvel som indirekte.

Som det fremgik af linket fra Danmarks statistik ( i mit første indlæg ) , er beskæftigelsen ( antal jobs ) netto faldet det seneste år.
Det har i øvrigt været tilfældet de sidste 8 kvartaler i træk.

Sidst redigeret af halse; 24-08-2012 kl. 08:08.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 10:40   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men læg nu mærke til, at arbejdsløsheden vil falde fra 2013, da alt hvad der kan krybe og gå bliver sendt enten i aktivering/praktik eller på ressourceforløb, hvorfor statistikken vil holdes kunstigt nede - det er før set, at politikere tæller aktiveringer/praktikker mm med i deres beregninger................
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 11:40   #14
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men læg nu mærke til, at arbejdsløsheden vil falde fra 2013, da alt hvad der kan krybe og gå bliver sendt enten i aktivering/praktik eller på ressourceforløb, hvorfor statistikken vil holdes kunstigt nede - det er før set, at politikere tæller aktiveringer/praktikker mm med i deres beregninger................
På den måde kan arbejdsløsheden komme helt væk i år 2013.
ALLE ledige skal bare sættes i gang med at bygge spaghetti-tårne og lave collage.
De kan bygge et spaghetti-tårn højere end Eiffeltårnet og lave en collage så stor som rådhuspladsen i København.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 11:45   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, og med spaghetti og collage, så holder de også budgettet!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 16:23   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis, og med spaghetti og collage, så holder de også budgettet!!
Jeg er på ledigheds ydelse,så jeg tager selv spaghettigt og skumfiduser med det meget sjover når det nu skal være

Jeg frygter virkelig at blive gammel ,jeg frygter for om mine børn og børnebørn om de kan klare sig selv resten af livet,for det går da ned af bakke med alt.

Lægebesøg eks,fra den 1-9 bestillestid til -tak for kaffe man kan jo ikke komme i gemmen på tlf. Ja, går ud fra det gælder hele landet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 16:33   #17
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis, og med spaghetti og collage, så holder de også budgettet!!
Men når mottoet er: "det skal kunne betale sig at arbejde" så må der jo genereres noget meningsløst arbejde, nå nu arbejdsmarkedet ikke har en rammelov der påbyder arbejdsmarkedet at justere arbejdstiden efter arbejdsbehovet på en måde, så de fleste kan komme i nødvendigt arbejde.

"Socialkraterne" med venner må være bange for: fritid - på en måde, så fx alle indsatte på plejehjem skal pålægges (evt. med afføringsmiddel) at skide dobbelt så meget som de har behov for, blot for at få flere hænder i arbejde med at håndtere l*rten ... (at der så generelt godt kunne bruges flere hænder i den branche, selv uden dobbelt skid på potten er en anden historie).

Men så kan man jo sætte en arbejdsledig til at grave et hul i jorden og en anden arbejdsledig til at dække hullet i jorden til igen ... så har de begge arbejde - og det er iflg. "socialkraterne" vigtigere end at det giver mening!

Et politisk opråb må være: få nu opgjort arbejdsbehovet og fordel det således opgjorte arbejde ud på de arbejdsparate hænder! Hvor svært kan det egentlig være ? ... med mindre man er et ubegavet politisk "socialkrater" m. venner ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 17:34   #18
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men læg nu mærke til, at arbejdsløsheden vil falde fra 2013, da alt hvad der kan krybe og gå bliver sendt enten i aktivering/praktik eller på ressourceforløb, hvorfor statistikken vil holdes kunstigt nede - det er før set, at politikere tæller aktiveringer/praktikker mm med i deres beregninger................
Korrekt.
Og jeg kan desuden tilføje , at vi i 2013 formentlig vil opleve fald i såvel brutto som netto ledighed , da mange formuende og gifte ledige vil falde ud af ovennævnte to statistikker , pga den nye 2-års regel. Denne bliver implementeret 1. januar 2013.

Af samme årsag henholder jeg mig udelukkende til AKU-ledighed , som bliver betragtet som den mest retvisende af de 3 officielle statistikker vi benytter i Danmark ( netto , brutto og AKU-ledighed ). Den medtager også aktiverede , formuende og gifte uforsikrede ledige.

Derudover er den direkte sammenlignelig med udlandet , da det er denne man benytter som officiel statistik i resten af Europa og USA.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 11:21   #19
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Ledige bør smide de fine fornemmelser og i højere grad søge job i andre brancher end deres egen.
Det er den klare melding fra den socialdemokratiske gruppeformand, Henrik Sass Larsen



Gruppeformanden påpeger, at der er job ude omkring i landet, som ledige kan tage.

http://avisen.dk/sass-jernnaeve-ramm...ag_181767.aspx
Måske Henrik Sass Larsen og ligesindede , skulle gå ind på Danmarks statistiks database og få et overblik over den aktuelle jobsituation.

Fra fjerde kvartal 2008 til første kvartal i år , har vi netto mistet 256.984 job i Danmark. Det er en periode på godt og vel 3 år , og udviklingen er fortsat faldende.

Ledigheden er oppe på 229.000 , den højeste i 18 år.

Velkommen til virkeligheden Henrik Sass!

http://www.statistikbanken.dk/ATR1KV

Sidst redigeret af halse; 26-08-2012 kl. 11:30.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 14:47   #20
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
HSL udmelding er usympatisk, pinlig - og en hån mod alle de tusinder, der nu står til at miste deres dagpenge og stå helt uden forsørgelse, fordi politikerne ikke kan finde ud af at sikre befolkningen ordentligt i en krisetid.

Det er en udmelding efter mottoet: angreb er det bedste forsvar! I stedet for, at de gør deres arbejde godt nok, skubber de sorte per over til de dovne og forfinede arbejdsløse, der åbenbart bare ikke VIL arbejde, men foretrækker at gå rundt uden indtægt og risikere huset og bilen går på tvang... Og det er en udmelding, der ikke ligefremt oser af viden om, hvordan arbejdsmarkedet mv. er skruet sammen... Så pøs bare flere penge i uddannelses- og universitetssystemet, så vi kan få nogle veluddannede kassedamer og gadefejere, der ikke kan tilbagebetale deres studiegæld... Eller med en god uddannelse kan tjene gode penge, for, via skatten, at kunne "tilbagebetale" uddannelsen, så der også er penge til næste generations uddannelse...

Alt i alt ikke ligefremt en udmelding, der skaber sympatipunkter hos mig...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Minister ser pessimistisk på ledigheden Webmaster K10 Nyheder 0 27-08-2009 10:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension