K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2012, 11:36   #891
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
01.10.2012

AFSKEDSINVITATION

Socialminister Karen Hækkerup
og
Borgmester Karin Søjberg Holst

Jeg skal hermed opfordre og pålægge jer til at deltage i en lille afskedsreception for mig, min familie og mine handicaphjælpere den 13. – 14. – 20. eller 21. oktober 2012 kl. 14,00, hvor jeg vil byde på lidt lækkert at spise, for mine sidste penge!

Socialministeren og Borgmesteren får således mulighed for, at forklare min familie om ”retningslinjer” for lægekonsulenter, der tilsidesatte mine sociale menneskerettigheder, til at have et værdigt liv som jeg tidligere havde, på trods af mit handicap!

Det bliver en mulighed for klart, at berette overfor min familie, hvad jeg gjorde galt, da jeg på trods af et stort handicap tillod mig den humane frihed, at begynde på handicapcykling, der strider mod lægernes spådomme om en fremtid på institution.
En frihed der blev muligt med mit ”skadesforløb”, men som efterfølgende kom til at koste mig min genoptrænede førlighed!

Benny Gerhard 19.02.45 – 01.11.2012

En udeblivelse eller et afbud bliver betragtet som en accept af, at i ikke vil stå til ansvar for de uretfærdige handlinger der er sket, og at jeg derved er uønsket som borger, da jeg ikke kan overleve uden social retssikkerhed i Gladsaxe Kommune og Danmark!

PS: Stå til ansvar for, at i har ødelagt resten af mit liv!

Adresse: Benny Gerhard, Mørkhøj Bygade 4, 2860 Søborg

PS: Bekræft venligst snarest modtagelse af invitation, og bekræft - ”deltagelsesdato”!
Socialminister Karen Hækkerup sendte afbud, da jeg rykkede for svar på hendes FB-profil. Der var ikke plads i hendes kalender til at forklare sig overfor min familie, om "ansvarsfrie" lægekonsuleter!

Hvorfor tør hun ikke?
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2012, 17:33   #892
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Folketingets Socialudvalg Søborg d. 18.10.2012


Spørgsmål til Socialminister Karen Hækkerup

Kære Socialminister

Hvorfor ønsker ministeren ikke at efterkomme min tilsendte ”invitation” til sammen med Gladsaxes borgmester at møde op hos mig, og redegøre overfor min familie, hvorfor mit liv skulle slås til ruiner, ved brug af usandheder, og tilsidesættelse af ”retningslinjer”?

Gladsaxe Kommunes sagsbehandler løj om mit funktionsniveau overfor lægekonsulenten, der brugte hendes ”ukorrekte” oplysninger om, at jeg ”selv” cyklede over lange stræk!

Sagsbehandleren ”glemte” at fortælle, at jeg kun kunne ”betjene” en cykel når jeg havde en hjælper til at give mig cykeltøj, hjelm, cykelsko på, hjalp mig på og af cyklen, og cyklede ved siden af!

Sagsbehandleren ”glemte” at fortælle lægekonsulenten, at jeg ikke havde en brugbar håndfunktion til at udføre de mest almindelige personlige fornødenheder i dagligdagen, og at det var grunden til, at jeg var totalt afhængig af konstant hjælp som oplyst til lægekonsulenten af min egen læge!


· Lægekonsulenten valgte i strid med socialministeriets ”RETNINGSLINJER”, at udelade, følge, oversætte, og henholde sig til min egen læges ”statusoplysninger” om konstant hjælpebehov!

· Lægekonsulenten valgte i stedet, ikke lægefagligt, og i strid med socialministeriets ”RETNINGSLINJER” for lægekonsulenter, at bruge sagsbehandlerens ”ukorrekte” oplysninger til ham, der lægefagligt skarpt strider mod hvad en person med mit handicap er i stand til egenhændigt selv, at udføre!

Spørgsmål om ministeransvar?

1. Jeg vil gerne have svar på om socialministeren synes det er i orden, at kommunen og lægekonsulenten tilsidesætter ministeriets ”RETNINGSLINJER”, til stor fysisk og psykisk skade for mit helbred?

2. Jeg vil gerne have svar på hvorfor socialministeren undlader, at kritisere Gladsaxe Kommune, og hvorfor ministeren ikke af kommunen kræver lægelov og retningslinjer overholdt af lægekonsulenten, som oversætter af læge- og speciallægeerklæringer!


Venlig hilsen

Benny Gerhard


_____________________

Folketingets Socialudvalg Søborg d. 19.10.2012

Redegørelse for Socialminister Karen Hækkerup

Kære Socialminister

Du er som nuværende socialminister skyld i at mit liv, nu synger på sidste vers!

Jeg har ikke længere et værdigt liv, da jeg er tilbage i ”Respiratoren”!

På grund af en virus på min PC, sad jeg en hel eftermiddag, og mere end en formiddag uden at kunne komme på nettet, inden min PC var blevet renset hos reparatøren.

Da lærte jeg, at computeren er i dag blevet til min ”Respirator” forstået på den måde, at det er den der dagligt holder mig i live.
Det eneste fysiske jeg i dag kan udrette er at skrive på computer og se TV, og det er altså ikke det ”gode” liv jeg havde tilegnet mig som handicappet, inden min hjælp uretmæssigt blev fjernet i 2001, ved Gladsaxe Kommunes grove misbrug af sin lægekonsulent.

Så jeg må beklageligvis men også nødvendigvis, meddele socialministeren, at jeg ser mig nødsaget til at slukke for den nuværende ”Respirator” den 1. november 2012.

Flere socialministre har siden overgrebet mod min person i 2001 ikke ønsket, at gribe ind overfor Gladsaxe Kommunes uretfærdige omgang med kommunens og deres lægekonsulents problem med overholdelse af ”retningslinjer” som oversættere.

PS: Socialministeren får så her den sidste chance for at påtage sig skylden, for manglende indgreb overfor Gladsaxe Kommune, og til at udrede en erstatning fra stat og kommune! Gladsaxe Kommune sparede 2.141.064,85 kr. på at ødelægge mit liv.

Resume af mit liv: http://www.benny-g.dk/historie.htm

Kopi: European Court of Human Rights
Council of Europe
F-67075 Strasbourg-Cedex
France

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 09:23   #893
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Smile

Søborg d. 23.10.2012

Statsminister
Helle Thorning Schmidt
Prins Jørgens Gård 11
1218 København K.

Kære Statsminister

Jeg ser mig nødsaget til at spørge Dem som regeringsleder, om det kan være rigtigt, at landets socialministre har bemyndigelse til at fritage lægekonsulenter i kommunerne for ”lægeansvar”, når en sagsbehandler i en helbredsbetinget sag mod mig som handicappet person uden erhvervsevne, frit kan diktere, hvad lægekonsulenten skal skrive om mit funktionsniveau!

Skiftende socialministre har i min nu 11 år gamle sag afholdt sig fra, at kritisere hvorfor den benyttede lægekonsulent ikke henholdt sig til socialministeriets ”retningslinjer” som oversættere, og intet andet…

Brev på hjemmeside: http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 16:28   #894
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Søborg d. 23.10.2012

Statsminister
Helle Thorning Schmidt
Prins Jørgens Gård 11
1218 København K.

Kære Statsminister

Jeg ser mig nødsaget til at spørge Dem som regeringsleder, om det kan være rigtigt, at landets socialministre har bemyndigelse til at fritage lægekonsulenter i kommunerne for ”lægeansvar”, når en sagsbehandler i en helbredsbetinget sag mod mig som handicappet person uden erhvervsevne, frit kan diktere, hvad lægekonsulenten skal skrive om mit funktionsniveau!

Skiftende socialministre har i min nu 11 år gamle sag afholdt sig fra, at kritisere hvorfor den benyttede lægekonsulent ikke henholdt sig til socialministeriets ”retningslinjer” som oversættere, og intet andet…

Brev på hjemmeside: http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm
SVAR:

Kære Benny Gerhard

På vegne af statsministeren vil jeg takke for dine henvendelser, senest modtaget den 31. oktober 2012, som statsministeren har bedt mig besvare.

Det skal oplyses, at statsministeren ikke vil gå ind i den konkrete sag, ligesom hun af principielle grunde ikke ønsker at kommenterer sagen, der hører under Social- og mIntegrationsministeriet.
Statsministeriet foretager sig ikke yderligere i anledning af dine henvendelser.

Med venlig hilsen
Peter Lehmann Nielsen
Ministersekretær

JA, det hører socialministerens arbejdsområde, men hun accepterer i strid med social retssikkerhed, at ministeriets "RETNINGSLINJER" for lægekonsulenter ikke bliver overholdt
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 17:23   #895
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja de er sgu smarte derinde på borgen....

De dækker sig bare ind som de plejer og dermed sker der ikke en skid..

Det er totalt frustrerende og som at slå i en stor meget blød dyne..

Man kan i den grad blive skræmt af at det er dem der skal sidde og sørge for landets lovgivning og sørge for at der findes retssikkerhed for borgerne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 22:52   #896
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej Benny

jeg har gemmen nogen tid fået læst hele din tråd, og er meget rystet over den dårlige behandling du er udsat for ..

Jeg tænkte på om Morten Spiegelhauer i operation x ikke kunne bore lidt i alle lovbrudene og løgnene du har været udsat for ?
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 15:33   #897
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
Hej Benny

jeg har gemmen nogen tid fået læst hele din tråd, og er meget rystet over den dårlige behandling du er udsat for ..

Jeg tænkte på om Morten Spiegelhauer i operation x ikke kunne bore lidt i alle lovbrudene og løgnene du har været udsat for ?
Du må da være godt træt i øjnene efter det!

Jeg har tidligere sendt kopier om min sag vedrørende min sag, dog uden nogen respons.

Jeg vil dog når jeg er færdig med noget igangværende, tage kontakt til ham om at se på lægekonsulentproblemet.

Jeg tror at jeg har nogle afgørende ting, der kan gøre ham interesseret!

Tak for dit indlæg!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 23:28   #898
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej Benny

Jeg delte det også af en del gange .. er ikke så god til at koncentrere mig længe af gangen

Jeg synes det lyder spændende at du vil tage fat Morten i det omkring lægekonsulenterne .. det glæder jeg mig til at høre om
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 19:46   #899
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
KLAGE OVER AT BYRETSDOMMER IKKE HENHOLDER SIG TIL, OG DØMMER EFTER SOCIALMINISTERIETS "RETNINGSLINJER" FOR LÆGEKONSULENTER!

Søborg d. 07.11.2012
Den Særlige Klageret
Prins Jørgens Gård 13
1216 København K. J.nr. KL XXXX XXXX

Modtaget Den Særlige Klagerets brev af 20. september 2012

Klage over en byretsafgørelse ved Retten i Glostrup v/Dommer René T. Olsen.

Dommer René T. Olsen har i sag nr. BS XXXX XXXX begået en kritisabel fejl i sin vurdering af sagsforløbet, og som følge heraf afsagt en forkert dom til sagsøgtes fordel!

Skal besvares!
Hvorfor har byretsdommeren ikke benyttet en gældende ”lovparagraf” i henhold til socialministeriet ”retningslinjer” (§ ?), der fritager lægekonsulenter for ansvar i modstrid til lægeloven og til, at jeg kan tabe en sag, hvor dommeren i redegørelsen for dommen klart redegør for alle de punkter der gør, at ”sagsøgte” er skyld i, at jeg som 100% invalid i forhold til arbejdsevne, mistede min hjælp i 3½ år, og dermed mistede jeg også mine genoptrænede kropsfunktioner efter min tilskadekomst?

Er afgørelsen på denne yderst kritisable, nedværdigende og dybt krænkende menneskerettighedsstridende domsafgørelse om en handicappet persons skæbne mon ikke den, at der ikke findes en folketingsvedtaget lovparagraf, der fritager lægekonsulenter for deres lægeansvar, når de benyttes i kommunerne?

FN’s Menneskerettighedskonvention godtager næppe, at lægekonsulenter i strid med lovgivning for lægers virke, modstridende kan bruges til at opnå besparelser i kommunerne, til skade for syge, arbejdsskadede, nedslidte og handicappede borgere!

http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 19:26   #900
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
SÅ ER DET NU DER SKAL SLAGTES!

Skal vi ikke se at få væltet socialministeren af pinden?
Hun skal på vegne af sig selv, og andre tidligere socialministre, se at få afskaffet de lovstridige "retningslinjer" for lægekonsulenter, der gør at ikke fungerer som ansvarlige læger for borgernes helbred!

Hun må omgående på statens vegne, påtage sig ansvaret for at udrede erstatninger til de mange borgere hvor kommunerne har sparet penge på at misbruge lægtekonsulenten til, at spare millioner på at ændre på, omskrive, eller tilsidesætte journaloplysninger fra borgerens egen læge.


Vælgerne slagtede Uffe Elbæk på et døgn
www.ugebreveta4.dk

I løbet af få dage kan en minister tabe alt på gulvet. Unik undersøgelse viser, at det kun tog vælgerne et døgn at kassere forhenværende kulturminister Uffe Elbæk mens den såkaldte cirkussag kørte. Medierne dækkede sagen intensivt, men ifølge eksperter er det ikke kun medierne, der blæste sagen op –....


http://www.ugebreveta4.dk/2012/20125..._et_doegn.aspx
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension