K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2008, 19:10   #341
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Hej Heidi

Du skal lige have en "administrativ" smasker for det du har skrevet.

Det er helt sikkert en fordel for sagen, at det er en anden person der farer i flint, over min situation og behandling.

Jeg sender også en kort mail om mig selv, til TV2 Lorry. "GODT SKREVET".



PS: Det med rødt er svært at forstå?

Citat:
Hvordan kan man fra Gladsaxe kommunes side overhovedet komme på den tanke at det er ok at man ødelægger en mands liv for derefter når det viser sig at Benny har ret og i uretmæssigt har frataget ham hans hjælp , så bare sidde de kæmpe udgifter han har haft i forbindelse med det at betale for den for ham livsnødvendige hjælp i den tid kommunen har frataget ham denne.
Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 19:51   #342
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Magtmisbrug i

MAGTENS KORRIDORER


Kyhnauv fra Gladsaxe Kommune - "kyhnismens" fortaler. Hør "citat" herunder på min hjemmeside...

http://www.benny-g.dk/

Citat:
Bliv hjemme hos far - altid (02:38) Historien om Rasmus Broberg her. Han er 21 år gammel og har - ligesom andre unge - et ønske om at bo for sig selv. Men Rasmus lider af muskelsvind og har derfor brug for hjælp 24 timer i døgnet. Gladsaxe kommune vil kun bevilge 16 timers hjælp - derfor må Rasmus blive boende hjemme og få hjælp af familien
Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 12:09   #343
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej Benny

Synes bare lige at jeg vil fortælle dig at jeg også har sendt en lille hilsen til din Borgmester og jeg håber at du eller i det mindste jeg! -vil få en respons.

Er også sendt til alle på mail listen samt TV2 Lorry.

Ser ud som følger:

Vedr Benny Gerhard
Jeg har nu igennem længere tid fulgt den tragiske historie om Benny Gerhard via diverse medier og nettet
www. Benny-G.dk .
Jeg må indrømme at jeg – i hvert fald i starten - tænkte, nej det kan ikke passe at man i dagens Danmark behandler mennesker på den måde.
Må dog sige at jo flere beviser jeg ser fra Bennys side, jo værre bliver hele denne historie og jeg fatter simpelthen ikke at du og dine øvrige medarbejdere i kommunen kan se jer selv i øjnene.
Skam jer!
Tidligere når vi rejste ud i verden var jeg stolt af at være dansker men nu er tonen en ganske anden, jeg skammer mig!
At tænke sig at vi i Danmark har folkevalgte politikere som tænker mere på deres egen situation end på en borger som uforskyldt er kommet i denne tragiske situation og så har man den frækhed til lige med at nægte at svare ham – føj, siger jeg bare.
Benny blev kørt ned af en spritbilist, han formåede at komme tilbage til livet igen men blot for at blive tromlet ned af et system uden medmenneskelighed og forståelse og kyniske kommunalpolitikere som i kassetænkningens navn overhører ham i hans desperate kamp for blot at overleve!
I tog uretmæssigt hans hjælp fra ham(han fik jo fuldt ud ret i sin anke!) men har i så tænkt jer at kompensere ham for disse ulovligheder – for det kan vel ret beset ikke betegnes som andet, eller hvad synes du?
At man så gentager disse ulovligheder ja, det skriger til himlen. Jeg henviser her til endnu en ung mand(Rasmus Broberg ) også fra Gladsaxe Kommune.
I har sandelig forstået at placere jer på det kommunale landkort!
Hvordan kan sådan noget foregå i et velfærdssamfund, vil du som borgmester fortælle mig at du synes at en sådan behandling er ok?
Der er et ord der siger: ”sygdom er hver mands Herre” men dette har man tilsyneladende ikke lært betydningen af i Gladsaxe Kommune!
Jeg er rystet over at man i velfærds Danmark behandler mennesker på denne måde og kan da kun se jeres kynisme som et udtryk for at hverken du eller andre har været udsat for en sådan skæbne, heldigvis, for ellers er jeg sikker på at du/i ville handle anderledes?

Jeg ser frem til et snarligt svar.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 12:29   #344
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Så fulgte jeg trop med denne:

Hej.



Min første tanke, da jeg læste om Benny Gerhard var: Ja, det var måske dumt at flytte til Somalia, han skulle have været blevet i Danmark, hvor sådan noget slet ikke kunne ske.



STOR var min undren så, da det gik op for mig at han sørme boede i Danamrk, i Gladsaxe.



Jeg læste at han fik ret i sin anke, I kunne ikke tage hjælpen fra ham, og nu er alt jo godt, I kompenserer naturligvis for tort og svie. I retter naturligvis op på de fejl, som er forekommet udfra devisen at det er menneskeligt at fejle.



Jeg blev atter klogere!!



Gladsaxe fortsætter med at spille tøsefornærmet, nu går det ud over en ung mand, der hedder Rasmus.



Har I en intern konkurrence med de andre kommuner om at være den dårligste?? Og i såfald, hvorfor??



De sidste 7 år har lært mig at intet burde forbavse mig længere, men I magtede altså at gøre det, udelukkende et spørgsmål om kolde kontanter for jer, for Benny udelukkende et spørgsmål om overlevelse, hvad er nu vigtigst??



I min verden menneske før penge, men ok, jeg er også en venlig person.



I håb om at I retter op på fadæsen



Venlig hilsen Maj-Britt
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 16:42   #345
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Magtmisbrug i

MAGTENS KORRIDORER



Tiden løber ud for mig. Hvorfor skulle det gå sådan?

Spørgsmål til Gladsaxes Borgmester KARIN SØJBERG HOLST og

Velfærdsminister KAREN JESPERSEN?


Benny Gerhard på TV2 Lorry i aften d. 10. november kl. 19,30
WWW.BENNY-G.DK


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 10-11-2008 kl. 16:47.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 11:06   #346
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Magtmisbrug i

MAGTENS KORRIDORER


Benny Gerhard på TV2 Lorry i aften d. 10. november kl. 19,30 [/B] WWW.BENNY-G.DK


Benny G.

Her er så udsendelsen fra TV2 Lorry

http://www.lorry.dk/moduler/nyheder/...D=1&vId=453211

Ny anklage om svigt (03:00)
En handicappet mand fra Gladsaxe føler sig svigtet af kommunen fordi han ikke kunne få den hjælp han havde behov for. Det førte til at manden selv har betalt for hjælp. Nu er han endt i bundløs gæld og vil melde kommunen til politiet.

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 10:30   #347
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Denne mail er sendt Byrådet I Gladsaxe Kommune

og

Ministre, Partier og Folketingsmedlemmerne på Borgen


TV2 Lorry d. 10. november 2008


http://www.lorry.dk/moduler/nyheder/...D=1&vId=453211



"Magtmisbrug"

Susanne Palsig og "STOLTE TRADITIONER" i Gladsaxe Kommune


Ps. Reaktioner fra forargede mennesker

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6465&page=2

http://www.k10.dk/showthread.php?p=42098#post42098

http://www.benny-g.dk/


Tak, det er sejt at være mange

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 13:08   #348
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Til Retsudvalget

Dette er resultatet når Gladsaxe Kommune i min sag, ikke bliver draget til ansvar fopr, at have givet "ukorrekte" oplysninger til sin lægekonsulent, der som "Firmaets Mand" efterfølgende har skrevet: Hvis sagsbehanders oplysninger "er rigtige" er "klienten" ikke berettiget til den søgte hjælpeordning?

Borgmester Karin Søjberg Holst har som kommunens socialt ansvarlige, ikke ønsket at gribe ind???

Vedhæftet Læge Jytte Hestbechs brev til borgmesteren, og lægedokumentation u/cpr.nr.

---------- Forwarded message ----------
From: Benny Gerhard <[email protected]>
Date: 14/11/2008 08.59
Subject: Brev til Borgmesteren
To: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]


- Vis citeret tekst -
Til Byrådet i Gladsaxe Kommune / Videresendes til Ministre, Partier og Folketingsmedlemmer / Folketingets Ombudsmand o.a.

Brevet af 13.11.08 er vedhæftet

Jytte Hestbech Læge

Adr. xxxx


Til

Borgmesteren
Gladsaxe Kommune


Dette for at gøre opmærksom på, at det er den ansættende myndighed, der er ansvarlig for, at lægekonsulenterne udfører et fagligt forsvarligt arbejde. Sundhedsstyrelsen har lagt sit tilsyn med disse læger fra sig, og så længe dette endnu accepteres, er det Deres pligt og ansvar.


Jeg har selv gennemgået Benny Gerhards lægelige papirer. Den måde lægekonsulenten sjusker på er, at han skriver, at Benny Gerhard kan gå og cykle lange strækninger og så behøver han kun hjælp 39 timer om ugen i stedet for 24 timer i døgnet.


Allerede der skulle den ansættende myndighed have stoppet dette. (Læs videre i vedhæftede fil)


TV2 Lorry d. 10. november 2008


http://www.lorry.dk/moduler/nyheder/...D=1&vId=453211

"Magtmisbrug"- Susanne Palsig (SF) og "STOLTE TRADITIONER" i Gladsaxe Kommune

http://www.benny-g.dk/


Mvh. Benny Gerhard


4 vedhæftede filer — Download alle vedhæftede filer
Jytyte Hestbech til Karin Søjberg Holst 13.11.2008.doc
26K Vis som HTML Åbn som et Google-dokument Download

Læge Claus Bjerregaard 11.05.2000 Lene Larsen - cpr.doc
5064K Vis som HTML Download

Læge Finn Schlanbusch Statusattest 19.04.2000 - cpr.doc
5283K Vis som HTML Download

Elinor Kyhnauv Schlanbusch 25.03.2004 - cpr.doc
116K Vis som HTML Åbn som et Google-dokument Download
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2008, 00:48   #349
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Thumbs down svar fra statsministeriet

Hej Benny,
Har du noget imod at jeg bruger dit svar fra statsministeriet???
Jeg vil geren bruge det idet at jeg ikke direkte står i samme situation men en der ligner, det betyder at der er gentagende fejl i sagsbehandlingen i vores sag, ting som ikke er kommet op på møder, og manglende nedfældning af relevante sager m.m. og ikke engang selvmordstanker/forsøg tager man avorligt, jamen hvor er vi så???? bl.a. ved møde græder moderen lidt .. hun er sindslidende havde det dårligt hele formiddagen og havde brudt sammen flere gange inden denne dag.

Sidst redigeret af calamityjane; 18-11-2008 kl. 00:52.
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2008, 09:57   #350
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af calamityjane Se meddelelser
Hej Benny,
Har du noget imod at jeg bruger dit svar fra statsministeriet???
Jeg vil geren bruge det idet at jeg ikke direkte står i samme situation men en der ligner, det betyder at der er gentagende fejl i sagsbehandlingen i vores sag, ting som ikke er kommet op på møder, og manglende nedfældning af relevante sager m.m. og ikke engang selvmordstanker/forsøg tager man avorligt, jamen hvor er vi så???? bl.a. ved møde græder moderen lidt .. hun er sindslidende havde det dårligt hele formiddagen og havde brudt sammen flere gange inden denne dag.
Ja da,

Du er velkommen til direkte at citere hvad jeg sætter ind på K10, og dermed kan stå inde for.

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension