K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2015, 15:17   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af beth57 Se meddelelser
har lige talt med min sagsbehandler, og hun sagde at jeg godt kunne tage på ferie men ingen sygedagpenge kan få da det kun er hvis man er til noget behandling i udlandet at man får dem med har lige printet det ud fra lfs nyt hmm så hvad gør jeg nu
Jeg tror at i taler om 2 forskellige ting.

Man kan jo ikke holde ferie som sygemeldt.. Men man kan "blive raskmeldt" fra sygedagpenge i fx. 14 dage..

Altså kan man så holde ferie.. Og hæve evt. feriepenge. Men da man er "raskmeldt", så er der korrekt nok ingen sygedagpenge i de 14 dage.. For man er jo ikke længere syg i systemets forstand.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 15:29   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Men det med at blive raskmeldt i 2 uger er det ikke kun en mulighed i starten af ens sygeforløb?

Min sagsbehandler har aldrig talt om den mulighed, men har givet mig lov til ophold i andet EU land, når det ikke har forstyrret min arbejdsevne afklaring.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 15:34   #13
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Men det med at blive raskmeldt i 2 uger er det ikke kun en mulighed i starten af ens sygeforløb?

Min sagsbehandler har aldrig talt om den mulighed, men har givet mig lov til ophold i andet EU land, når det ikke har forstyrret min arbejdsevne afklaring.
Jeg har ikke kendskab til, at det kun skulle være i starten af ens sygeforløb.

Men kender flere der på andet år har fået lov.. Og logisk, så er det vel henne i forløbet, at man evt. trænger til ferie med familen
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 15:40   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det har du helt ret i Mik.

Jeg har selv kun hørt om det fra andre i første halvår af mit sygeforløb. Husker jeg var på et stress kursus hos en anden aktør og der var nogle, der skulle afsted på vinterferie med 1 uges raskmelding. Men de havde selvfølgelig alle feriepenge de så fik udbetalt i stedet for sygedagpengene.

Men man har altså ret til at opholde sig i andet EU land MED sygedagpenge, når det ikke hindre ens afklaring. Så hvis man ikke har flere feriepenge der kan udbetales synes jeg det er det du skal bede om Beth.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2015, 09:53   #15
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det har du helt ret i Mik.

Jeg har selv kun hørt om det fra andre i første halvår af mit sygeforløb. Husker jeg var på et stress kursus hos en anden aktør og der var nogle, der skulle afsted på vinterferie med 1 uges raskmelding. Men de havde selvfølgelig alle feriepenge de så fik udbetalt i stedet for sygedagpengene.

Men man har altså ret til at opholde sig i andet EU land MED sygedagpenge, når det ikke hindre ens afklaring. Så hvis man ikke har flere feriepenge der kan udbetales synes jeg det er det du skal bede om Beth.
tak for alle svar vil prøve at tale med min sagsbehandler igen
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 10:14   #16
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
fik desværre nej så hvis jeg gerne vil afsted med familien en uge er der ingen sygedagpenge og hun siger at hvis andre får det kan det kun foregå med snyd for loven er klokkeklar så øv
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 18:58   #17
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af beth57 Se meddelelser
fik desværre nej så hvis jeg gerne vil afsted med familien en uge er der ingen sygedagpenge og hun siger at hvis andre får det kan det kun foregå med snyd for loven er klokkeklar så øv
Beth 57, Jeg har næsten samme situation som er arbejdsevne afklaring under forlænget sygedagpenge .
Jeg har søgt svar i en anden tråd, læge og A Kasse. Opsummering er det der jeg fandt ud af: 1. Man må tage på rekreations ferie hvis læge anbefale at rejsen er gavnlig. Der skal være under læge tilsyn. Jeg ved stadigvæk ikke om man får SD under ferie
2. I nøgle tillader man ferie men uden penge.
3. Man må tage kort ferie inden EU lande hvis det ikke lave problem med job afklaring.
4. A kasse siger, de vil udbetale ferie penge som jeg til god hvis jeg melder rask. Men jeg ved ikke om jeg kan sygemelde igen.
Så har jeg sprugte nogen af mine tidligere butik kunder og de sagde, de har rejst tit uden at orientere kommune. Der er aldrig kontrol i lufthavn. Men jeg ved ikke hvad det sker hvis der er opdaget.
Så vidt jeg er blevet bekendt med, det er næsten umuligt at tage på ferie nå man er på SD
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 09:42   #18
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Jeg ved de tager stik prøver i lufthavne og hvis du bliver opdaget i at tage på ferie uden tilladelse mister du sygedagpenge og med tilbage betaling så den risiko vil jeg ikke løbe så hellere følge loven og være tryg men det er da træls for som syg har man jo også behov for adspredelse idet det er hårdt at være i den situation
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 12:34   #19
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det kan jeg godt forstå, jeg er i samme situation.
Jeg har ordentlig undersøgt, der ikke er nogen udvej. Mange holder ferie, men ikke efter reglerne. Jeg har dog søgt om det men har intet håb
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 14:17   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Se evt også her

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...er-sygemelding
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension