K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2008, 16:28   #1
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Sådan finder du ud af om du har en depression

Sådan finder du ud af om du har en depression (Fagbladet XL fra 3F) (17. januar 2008)

En simpelt spørgeskema, der kan afsløre en depression. Benyt den, hvis du er sygemeldt. Eller hvis du bare vil være sikker.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 16:57   #2
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Tak for linket. jeg havde 7 "rigtige", men jeg vidste godt, jeg har en depression. Det er en psykotisk depression. Kommunen har en noget af skylden for at det er gået sådan.

Det er fint med et skema, synes jeg, det tager jo ikke 2 minutter at finde ud af. Jeg gætter på at mange herinde har det.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 22:18   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hmmm jeg klarede den lige på et hængende hår men helt ærligt ...

Jeg kan svare bekræftende med lidt eller noget på spørgsmål 2,4,5,7 og 8..

Prøv lige at vise mig en arbejdsløs, en syg eller en med en uafklarede sag der ikke kan det .....


vi kan ikke alle have en depression eller en psykisk tilstand , jeg ville være mere nervøs hvis ikke man bekymrede sig om dagen i morgen for det ville da være lidt afstumpet ...


Har man børn og man skal brødføde dem , du har en husleje der skal betales og el værket vil også have penge , du ved ikke hvad der skal ske i fremtiden....

Så skal du da bekymre dig lidt ellers går det da helt galt ....

Kan da ikke lade være med at tænke på hvordan sådan et skema ville se ud for en politiker
  Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 22:54   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis halvdelen af befolkningen har en depression, er det så borgeren eller samfundet, der er noget galt med?

Det samme spørgsmål kan man stille med mange andre ting.

Hvad med stress?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 14:03   #5
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Hvem har skylden for at vi bliver syge

Jeg ville sige at det er en blanding.

Vi ved alle at der stilles store krav, på jobbet og i familienerne.

Når man er på job er det jo både kollega og chef som presser. Det er jo sjælden at vi selv kan helt ekskusliv selv kan bestemme farten.

I de chef eller kollegaer nogle gang har høje ambisoner på vores vejne. Uden at man er helt sikker på om vi nu også kan leve op til det. Nogen gang kan vi og andre gang ikke.

Man har jo med at går rundt at tro hvis vi kan løbe 20 km timen. Den ene dag ligger de jo næremse som en forventing at vi kan det hverdag, blind for hvordan opgave ligger beret for os.

Eks. Min nærmest leder kunne ikke forstå hvordan jeg en dag kunne klare 8 paller vare. Og næste dag knap 4. Dum som han var hade han ikke tænk på at det kunne være at den dag hvor 8 Paller gik igennem, Kunde det jo være at mine kollega hade lagt varne pænt, Hvor imens de de dag med 4 Paller havde kaste med varene, så den så noget smatte ud.

Den lille forskel kan jo have en meget stor betydning. Hvor meget man kan nå. Særlige hvis man ikke kan løbe stærker, Uden at det kan sætte sig som en stressfaktor eller kan udvikle sig på den lange bane til en depression.

De fleste kan jo løfte en kasse Øl op fra gulvet, selv de mest syge. Men kan man løfte 50 Kasser Øl op fra gulvet daglig i flere år. Der bukker de syge under da det måske lige er sådan at de lige med nød og næpe kan klare 1. kasse om uge.

Når jeg nævnte familien, Så er det fordi hvis ens mand/kone forventer at man også lige kan ordne dit og dat, Også i seng, Så kan det også i det lange løb få en til at bukke under, Da kroppen aldring for fred, Særlig hvis man både skal løbe hurtig på job og der hjemme.

HVORNÅR SKAL MAN SÅ STRESSE AF.

Så det er både os selv og samfund der har skylden for at vi har de livstil sygedom. Da det er fakta i det vi er et rig samfund på penge men fattig på med mennesklighed.

I det arbejdesmarket har udviklet sig til det umennesklig maskinene. Hvor man der hverken er på plads til, familie og af stessning. I det vi lever i goblasering tider, Og da vi har for høje løning. Betaler vi med vores helbred.

Da kinesserne er billiger arbejdeskraf. Kan vi kun konkurrer med viden og hurtighed, Men den skruge er blevet spændt lige lovlige hård.

Det er derfor at der er så mange som er syge, At der bliver flere og flere som skal have et flexjob eller skal førtidspensioneres.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 09:54   #6
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Sådan finder du ud af om du har en depression (Fagbladet XL fra 3F) (17. januar 2008)

En simpelt spørgeskema, der kan afsløre en depression. Benyt den, hvis du er sygemeldt. Eller hvis du bare vil være sikker.
Alle mennesker i en personlig eller livskrise scorer højt i denne "test". Ganske naturlig sorg i kølvandet på et dødsfald eller skilsmisse, eller utroskab, eller arbejdsløshed, eller ulykke osv. Denne test har været før anklaget for at blive (mis)brugt til at diagnosticere tilstande, der intet har at gøre med endogene ("ægte") depressioner.

Hvad angår selve antidepressiv medicin - er der mere end delte meninger om virkningen og konsekvenserne. Uanset om man er for eller imod antidepressiv medicin, har alle godt af at nærstudere info på Lykkepille.info hvorfra man kan følge links til lødige kilder inkl. de videnskabelige.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 10:11   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tjaa... mon 13 rigtige her er lige så fedt som 13 rigtige i Tips?

Men som andre er inde på... tjaa, så vidste jeg det jo godt. Tror den eneste der var lige ved at hoppe ned under stregen var den om selvmordstanker.

Jeg synes i øvrigt at sådan et spørgsmål er svært at svare på... hvornår har man selvmordstanker? ... er det når man potentielt kunne finde på det når man tænker på det, eller er det blot tankerne man nogen gange har, hvor man lige tilfældigvis går forbi en bro og tænker "hmm... det hele ville sgu' være noget nememre, hvis man bare smed sig ud og fik det overstået!" ?

Der er lang vej fra disse sidste tanker til at "gøre det" efter min mening, og derfor bliver jeg lidt "hvad!?" når jeg læser i sådan en test om man har selvmordstanker, og så kan vælge "lidt" og op til "rigtig meget!"...

Jeg har da i de sorteste perioder tænkt at det var nemmere bare at hoppe ud fra kommunetaget (kan lige så godt daffe herfra med stil, og "smatte" ansvaret ud på kommunepladsen hvis det SKAL være)... men ville aldrig kunne gøre det... det gør jo sikkert ondt ad H til for fa'en!

I øvrigt har jeg det med at ombestemme mig hele tiden, og der er ingen fortrydelsesret

Sidst redigeret af Razmo; 05-03-2009 kl. 10:13.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor finder man en søsser98 Alt det andet 12 15-01-2013 16:18
Hvor finder jeg . . . hobby4me Alt det andet 2 26-10-2010 21:53
Hvordan finder jeg de tråde - Physen Hjælp til Forum Brug 8 10-04-2010 03:13
Hvor finder jeg... Risa Alt det andet 4 27-07-2008 08:56
hjælp hvor finder jeg det ? buster Alt det andet 3 25-03-2008 15:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension