K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2010, 22:50   #1
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
hvordan forløber ansøgningen til ftp?

Hejsa

Jeg søgte en §17 i Fredags og kunne godt tænke mig at vide hvordan det så kommer til at forløbe, fra idag og så frem til der bliver truffet en afgørelse.

Jeg er spændt på at høre om der er nogle der lige kan komme med en lille forklaring ;-)

Min sagsbehandler sagde at jeg allerede vil få svar i starten af Oktober, kan det virkelig passe?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 23:22   #2
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hej Hopper!

Min sag var en §18. Jeg ved jo ikke helt om §17 forløber på samme måde.

Den 23/8 modtog jeg mine indstillingspapirer og havde til den 7/9 til at komme med indsigelser.

Pensionsudvalget besluttede den 9/9 at der kunne rejses sag om førtidspension.

Den 15/9 modtog jeg et brev om at der ville blive truffet en beslutning den 23/9.

23/9 ringede jeg til pensionsudvalget og fik at vide at jeg var bevilget Pension.

Jeg ved ikke om det hjælper men det var min tidshorisont 1 mrd.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 23:37   #3
hemala
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
hemala er ny på vejen
Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.
hemala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 07:27   #4
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Min sag var en §18. Jeg ved jo ikke helt om §17 forløber på samme måde.

Den 23/8 modtog jeg mine indstillingspapirer og havde til den 7/9 til at komme med indsigelser.

Pensionsudvalget besluttede den 9/9 at der kunne rejses sag om førtidspension.

Den 15/9 modtog jeg et brev om at der ville blive truffet en beslutning den 23/9.

23/9 ringede jeg til pensionsudvalget og fik at vide at jeg var bevilget Pension.

Jeg ved ikke om det hjælper men det var min tidshorisont 1 mrd.
Jeg tror ikke der er meget forskel på forløbet fra en §17 til en §18

Hvad er det for nogle indstillingspapir du fik d. 23/8?

Der står på den ansøgning jeg har udfyldt, at jeg vil få en mulighed for at komme med til et møde for at komme med nogle tilføjelser.
Var du også det?

Men 1 måned er da hurtigt, men sådan en måned kan også føles rigtig LAANG ;-)

Jeg syntes bare at de par dage der er gået indtil nu har været lange...


Hemela:
Undskyld men jeg forstår ikke lige dit svar...
Lige pt. kan jeg ikke pga min situation overskue at tingene ikke bliver skået ud i pap, det har ikke noget med dig og dit svar at gøre...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 08:34   #5
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
De papirer jeg fik den 23/8 hed
"GRUNDOPLYSNINGER"

Det er et skema med afkrydsningsfelter hvor der krydses af hvad der søges, hvem der søger. om man har boet i udlandet, om man får tjenestesmandspension mv. Derefter følger 2 sider med redegørelse for hvorfor jeg blev indstillet til pension.

Og ja jeg blev tilbudt at komme til partshøringsmøde inden afgørelsen. Valgte , efter samtale med fagforeningen, ikke at kræve en sådan. Da jeg ikke havde tilføjelser og redegørelsen var lige i øjet.

Ang tid det er aldrig nemt at vente på afgørelse af hele ens fremtid.

Håber det hjalp lidt, ellers spørg igen.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 11:03   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Jeg tror ikke der er meget forskel på forløbet fra en §17 til en §18
Det har du sådan set ret i, blot med den undtagelse, at du kan søge en §17, på det foreliggende grundlag, hvorved din sag umiddelbart skal overgå til behandling efter reglerne om pension, og de har 3 mdr. til at afslutte din sag.

Ved en §17, på det foreliggende grundlag, indhenter kommunen ikke flere oplysninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 13:27   #7
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
De giver hurtigt svar om du får det. Eller de siger nej. Da jeg søgte gik det hele så hurtigt at jeg ikke kunne følge med. Håber du får den. Livet på førtidspension er bare så mange gange lettere end alt muligt andet. Der er ikke nogen der kommer efter dig på nogle måder
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 07:56   #8
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej igen tak for svarene, det lyder som om at det går tæmmelig hurtige ;-)

Citat:
Det er et skema med afkrydsningsfelter hvor der krydses af hvad der søges, hvem der søger. om man har boet i udlandet, om man får tjenestesmandspension mv. Derefter følger 2 sider med redegørelse for hvorfor jeg blev indstillet til pension.
Nu har jeg udfyldt en ansøgning med §17
Vil jeg så også få sådan en gang papir der skal udfyldes?


Citat:
Ved en §17, på det foreliggende grundlag, indhenter kommunen ikke flere oplysninger.
Om det er en §17 jeg søger eller kommunen indstiller mig til en §18
Så indhenter kommunen vel ikke flere oplysninger i begge tilfælde?

Citat:
De giver hurtigt svar om du får det. Eller de siger nej. Da jeg søgte gik det hele så hurtigt at jeg ikke kunne følge med. Håber du får den. Livet på førtidspension er bare så mange gange lettere end alt muligt andet. Der er ikke nogen der kommer efter dig på nogle måder
Det er rart at vide at de alligevel er lidt hurtige ;-)
Ja nu kan jeg ikke forstille mig hvordan det vil være med et liv på pension, der går jo helt sport i at kæmpe mod systemet.
Men ja det bliver vel meget bedre, så kan det være man kan få lidt ro i hovedet og komme lidt videre med sit liv ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 09:41   #9
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hej hopper!

Citat:
Nu har jeg udfyldt en ansøgning med §17
Vil jeg så også få sådan en gang papir der skal udfyldes?
Jeg ved det ikke! Men det tror jeg ikke. Det var jo en § 18 jeg fik min FP på. Sedlen med grundoplysninger var jo udfyldt af sagsbehandler, jeg havde bare mulighed for at komme med indsigelser hvis nogle af oplysningerne ikke var korrekte.

Citat:
Om det er en §17 jeg søger eller kommunen indstiller mig til en §18
Så indhenter kommunen vel ikke flere oplysninger i begge tilfælde?
Hvis man søger § 17 skal de træffe afgørelse på det foreliggende grundlag. Ved § 18 kan/skal de indhente yderlige oplysninger hvis et eller flere punkter i din sag ikke er fyldestgørende oplyst.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En liste over hvordan en sag forløber? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 04-04-2013 20:25
Hvordan gør man? adaucke Spørgsmål ang fleksjob 8 29-01-2013 19:18
Hvordan forløber en sag med Posttraumatisk stress? Tessa Alt det andet 39 25-07-2012 22:02
Førtidspensions ansøgningen ! Havedammen Dit og Dat 6 28-11-2009 18:42
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension