K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2017, 20:19   #1
sophieline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
sophieline er ny på vejen
Aflaringsforløb/personlig assistance

Hej allesammen,

jeg har brug for jeres råd.

Min situation kort fortalt.
Jeg blev efter fødsel af min første pige i 2005 afføringsinkontinent, hvilket har ført til at jeg har siddet fast i det kommunale system siden dengang.
Har været i behandling for dette siden, og blev for ca 4 år siden erklæret stationær. Desværre var der ikke nogle af de tiltag der kunne hjælpe mig.

Jeg har siden 2004 været lærer...på den samme arbejdsplads. Der har været mange forløb med sygemeldinger i den periode, både pga operationer og fordi jeg fik en depression.

Jeg måtte efter nogle år erkende at jeg ikke længere kunne arbejde på fuld tid. Sammen med min arbejdsgiver har vi gennem flere år prøvet os frem med arbejdsopgaver og hvordan vi bedst muligt kan strikke min arbejdsuge sammen, så jeg kan klare mit job og min hverdag derhjemme. Efter lang tid fandt vi det leje som bare virker godt for mig.

Er nu ansat på 32% af en fuldtidsstilling. (ja desværre ikke i fleksjob....det har vi i alle de år ikke kunne få igennem endnu) så økonomisk har det været hårdt for min familie. Jeg har desuden personlig assistance på i mine undervisningstimer, for at junne forlade lokalet hvis jeg hurtigt skal på wc.

I efteråret 2016 fik jeg så besked af kommunen at de synes det var på tide, at gøre noget ved det med fleksjobbet.
Kort efter fik jeg så besked på at de ville skære mine timer med personlig assistance ned fra 10 timer til 8 timer om ugen.

De kræver så at jeg skal i et afklaringsforløb, for at se om jeg kan klare et andet job bedre end det jeg har nu.
Min sagsbehandler presser på at jeg skal sygemelde mig hurtigst muligt, men min chef vil gerne vente til slutningen af marts måned.

Jeg skriver så en mail til min sagsbehandler med en række sprørgsmål:


Jeg er ikke sygemeldt endnu. Min chef vil tidligst slutning af marts måned. Vi har stadig nogle spørgsmål til dig.
Når jeg skal sygemeldes, hvordan gør vi det? Kan min chef gøre det? Skal jeg have en lægeerklæring?
Du skriver at jeg kan blive sygemeldt både helt eller delvist. Hvordan virker det når jeg bliver delvist sygemeldt? Skal jeg så delvist på arbejde og delvist i arbejdsafklaring?
Min chef er bekymret for din begrundelse for sygemelding..du skrev at jeg skal sygemeldes på grund af reduktion af timer med min personlig assistent...kan det give os problemer når jeg efterfølgende skal starte på arbejde igen?
Når jeg bliver sygemeldt og skal i arbejdsafklaring og jeg har gennemført dette og efterfølgende skal vende tilbage til mit arbejde, skal jeg så søge om at få personlig assistance igen eller gælder den så stadigvæk?

Mvh Rikke

Får så denne mail af min sagsbehandler i dag:

Hej Rikke

Som svar på nedenstående, kan det oplyses:

Det er din arbejdsgiver som sygemelder dig, da du ikke kan varetage de arbejde med den bevilgede personlige assistance som er reduceret og da du gerne vil afklares ift. fleksjob eller lign., da du har svært ved at udføre dit arbejde ud fra de skånebehov du har – for at dette kan ske, er muligheden en sygemelding, - delvis eller fuldtid, alt afhængig af hvordan du kan klare arbejdet.
Der skal ikke indhentes noget lægeligt, det gør jobcentret efter behov.

Vi ved ikke, hvad afklaringsforløbet vil vise og hvordan den personlige assistance ser ud eks. på skolebiblioteket. Det skal vurderes, om du kan klare et andet arbejde bedre end det du har, og med hvilke støttemuligheder. Ift. personlig assistance spørgsmål er du velkommen til at kontakte handicapkonsulent.

mvh Hanne

Jeg er nu blevet irriteret, for jeg synes ikke rigtig jeg får svar på alle mine spørgsmål.

Er der en der ved hvordan det ville forgå hvis jeg blev delvis sygemeldt?

Håber der er nogen der har nogle gode råd til mig,

Tak

mvh Rikke
sophieline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension