K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2010, 07:54   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det er virkelig et skråplan, hvis det nu skulle være patienternes ansvar, for det er lægerne, der har den viden.
Ja, jeg læser altid selv indlægssedler, men hvad hvis jeg var ordblind? Hvad, hvis jeg ikke forstod det? Og der er jo mange, der ikke læser indlægssedlerne!

Der står et sted:
spørg lægen, hvis du ikke har internet!
Det er da jordens dårligste råd. Siden hvornår er al info på nettet blevet sandhed???

Lægerne har den professionelle viden og burde derfor også være de, har et medansvar! At man så selv kan være nysgerrig og indhente så meget viden som muligt - det er da ikke en dårlig ting, men der kan være mange grunde til at man som patient ikke kan/har overskud.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 08:07   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som faster til en knægt på 25 med de mest ødelagte tænder og som er psykisk syg ved jeg at livet ikke er så sort hvidt ..

Ved ikke om min nevø er i stand til overhovedet at opfatte hvad det betyder at få ødelagt sine tænder men ved at han også har sklerose og at han ikke engang tager det medicin der er påkrævet ...

Han har hjemmehosser for at få taget sin medicin sidder inde i sin lejlighed 24-7 og tør ikke forlade den , bor så ulækkert at vi andre end ikke vil overskride hans dørtrin og det bliver bare værre og værre ..

Hvis det endelig skulle lykkedes ham et kort øjeblik at få den klare tanke at få ordnet sine tænder der er ødelagte så ville det nok knibe med økonomien pga den dårlige økonomi der er fulgt med den kontanthjælp han har modtaget siden han var 18 år og kommunen anbragte ham i en lejlighed ...

Gad vide hvordan han skulle tage ansvar for sine tænder for slet ikke at tale om hvor han skulle få pengene fra ...
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 14:01   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Vel talt, Hejdien!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 22:20   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nu har jeg ikke læst alle indlæg her i denne tråd, men tag det lige det med ro. Alle har ret til deres mening.

Tilbage til trådens start, så vil jeg gerne nævne, at hvis noget medicin skulle give bivirkninger som tandproblemer, så tænker jeg nemlig, at det er noget, som så burde have stået på skrift i brugsanvisningen...... ? Og hvis det ikke gør, og mange får tandproblemer af en f.eks. bestemt medicin, så skal det meddeles til lægemiddelstyrelsen.... Selv har jeg oplevet bivirkninger til min øjensygdom. Det jeg fik var noget lignende til en symptom som bivirkning (øjenbetændelse/allergi), dog kraftigere end, det der var nævnt. Det havde jeg tit overvejet om det skulle meldes, men det skal jeg tale med øjenlægen om her i næste uge....

Det er så her, jeg tror, at man som gør brug af en medicin bør gøre sig selv opmærksom på, hvilke bivirkninger, der kan være - ved at læse brugsanvisningen....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 05:17   #15
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
tandproblemer pga. medicin ?? Hvad så med tandproblemer pga. lav førtidspensionenstakst ?

nå men , der er sikkert sammenhænge som har med manglende indkomst at gøre. : f,eks : er psykisk syge ikke ofte på en overførselsindkomst på et tidspunkt i sygdomsforløbet ? mit bud på en løsning: send flere penge eller gør tandlægebesøg gratis.... retfærdiggørelse af dette er jo nok at finde i vores skattetryk og afgiftneveau

prøv at regne 5 dages forbrug ud incl. : skat på indkomst, gebyrer på alt hvad du bruger - lad være... du får et scokkkkk
Jeg tør vædde med at han kommer frem til noget der ligner lidt ....

Til den journaliststuderende : spids pennen - og good luck. ( håber det kan give genlyd i medierne)

ofte ser man psykisk syge på FT og hvis kommunen ikke vil give tilskud til tandbehandling, så bliver tænderne ikke lavet... og husk lige at dårlige tænder kan føre til ret svære hjerteproblemer. Ergo et bevis på at folketinget ikke har vilje til at finde et flertal til at løse dette ... de løste det for kræftpatienter, men dem er der jo også præstige i at hjælpe , ikk ? jeg mener at alle med behov skal kunne hjælpes uden at blive flået for mange tusinde kroner.
Håber du kan rykke ved visse personers umenneskelighed ( læs politikere)

Sidst redigeret af hjernet; 10-12-2010 kl. 05:21.
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 18:23   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det jeg fik var noget lignende til en symptom som bivirkning (øjenbetændelse/allergi), dog kraftigere end, det der var nævnt. Det havde jeg tit overvejet om det skulle meldes, men det skal jeg tale med øjenlægen om her i næste uge....
Du bør indberette det direkte til Sundhedsstyrelsen, Curls, fordi du allerede har observeret, at det er mere end beskrevet i indlægssedlen.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Journalist søger....17 år efter FlemmingC Politik og Samfund 8 27-01-2012 09:13
Journalist søger smertepatient MichaelF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 02-09-2010 22:16
Journalist søger fleksjobbere som er blevet mobbet på jobbet Webmaster Dit og Dat 5 08-01-2010 16:12
Cavlingprisen til DR-journalist Webmaster K10 Nyheder 0 07-01-2010 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension