K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2008, 19:17   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Dagens sorte humor og dystre nyhed

Gad vide, hvordan det egentlig går for de ledige fleksere på Bornholm???!!!

Se lige billedet for jer:

De stakkels 30 arbejdsgivere "belemres" med 600 breve HVER UGE!!!!

Og postbudene... de får slæbt sig en pukkel til - til hvad nytte?

Så må de ansætte personale til at besvare ansøgninger... og påduttes ekstra portoudgifter. Stakkels virksomheder... stakkels ledige.

Og hvad med de ledige fleksere - hvordan kan de konkurrere med raske ledige?

Sikke et gedemarked, det hele er blevet til.

Citat:
600 bornholmere om 30 jobs
Jydske Vestkysten, Side 4, 12. februar 2008
Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) har indført nye regler, der siger, at ledige skal søge fire jobs om ugen. Det kommer i praksis til at betyde, at 600 ledige bornholmere skal slås om 30 ufaglærte jobs.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 19:42   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
14.000.000 ansøgninger???!!!!

Citat:
Det bliver alligevel ikke et krav, at ledige skal søge fire job om ugen, oplyser LO efter et møde med beskæftigelsesministerens embedsmænd.
Citat:
Men nu er det ikke længere et krav, men bare en vejledning
Citat:
En beregning fra brancheorganisationen for danske a-kasser, AK-Samvirke, viser, at ministerens oprindelige krav ville have betydet, at de knap 75.000 fuldtidsledige skulle sende over 14 millioner ansøgninger om året.
Jamen, hvis virksomhederne mangler arbejdskraft, hvorfor i alverden skal de så bruge tid på at besvare og håndtere 14.000.000 ansøgninger?


http://www.fyens.dk/article/940111:E...rav-til-ledige
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 22:40   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Talking Afslag på 14.000.000 ansøgninger

Nå, men "romanen" fortsætter.

Postbudene SKAL altså alligevel bære 14.000.000 ansøgninger ud til arbejdsgiverne.

Postbudene SKAL altså OGSÅ bære 14.000.000 afslag retur igen.

Sikken masse porto, der skal bruges på 60.000 ledige stillinger.

Hvor mange postbude mangler der i dag? Hvor mange kommer der til at mangle pga. 28.000.000 breve?

Hvor mange skal der ansættes i virksomheder, som mangler arbejdskraft i forvejen, på at besvare totalt ligegyldige ansøgninger?

Jeg troede, virksomhederne havde travlt nok i forvejen?

Læs her, hvad Hjorten nu skriver:

Citat:
DR1 S129 tor 14 feb 21:20:56
DR NYHEDER INDLAND 21:19

CLAUS HJORT HAR IKKE ÆNDRET NOGET
Beskæftigelsesminister Claus Hjort
Frederiksens afviser LO's påstand om,
at han har ændret på de krav, der
gælder for ledige om, hvor mange job de
skal søge for at opretholde deres
status som aktivt arbejdssøgende.

Efter et møde på embedsmandsniveau
mellem OL og Beskæftigelsesministeriet
konkluderede LO, at ledige ikke længere
behøver at søge fire job om ugen.

Men LO har misforstået det hele, lyder
det fra beskæftigelsesministeren.


- Det er en fuldstændig utroværdig og
horribel udlægning, som LO kommer med.
Jeg har ikke ændret på nogetsomhelst,
siger Claus Hjort.
Tja... lad os se, hvad LO så skriver om det.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 15:10   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Godt, man kan grine, selvom det er til at græde over

Citat:
Hjort: Grænse for jobsøgningskrav


Af Karsten Christensen
ons, 27 feb 2008 17:01:36 CET



Det kommer an på en konkret vurdering af arbejdsudbudet, om en ledig skal forpligtes til at søge fire job om ugen for at få dagpenge eller kontanthjælp. Derfor kan der være tilfælde, hvor den ledige ikke behøver at søge slet så mange job for at dokumentere sin beredvillighed til at tage et job.

Det understregede beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) i Folketingets spørgetid, hvor socialdemokraten Thomas Adelskov havde spurgt, om han troede på, at reglen om fire ansøgninger om ugen fra hver ledig virkelig ville motivere virksomhederne til at ansætte flere ledige.

Han begrundede blandt andet spørgsmålet med forholdene på Bornholm, hvor der er 30 ledige job i for ufaglærte, som 600 ledige kan sende ansøgninger om. Thomas Adelskovs partifælle Lone Møller supplerede med at gøre opmærksom på, at reglerne også omfatter handicappede ledige, der ikke kan bestride et hvilket som helst job.

”Ministeren har nævnt, at der er mandag var 20.000 job på jobnet.dk. Jeg er sikker på, at der ikke i nogen af tilfældene stod, at det var tale om en handicapvenlig arbejdsplads,” sagde Lone Møller.

Hun fik svaret, at sandsynligheden for at få job er større, hvis man søger job.

”De lediges vigtigste aktivitet må være at søge job,” tilføjede Claus Hjort Frederiksen.

Leif Lahn Jensen (S) stillede under debatten spørgsmålet om, hvorvidt virksomhederne ville være motiverede til at slå stillinger op på jobnet.dk, hvis konsekvensen bliver, at de får en masse uopfordrede ansøgninger.

”Jeg kan ikke forstille mig, at arbejdsgivere ikke vil have ansøgninger, hvis de har ledige job,” sagde Claus Hjort Frederiksen, der i øvrigt afviste at forpligte arbejdsgiverne til under alle omstændigheder at slå ledige stillinger op på jobnet.dk.

Thomas Adelskov sluttede spørgsmålet af med at konstatere, at over 100.000 ledige nu hver skal sende fire ansøgninger i 52 uger om året.

”Det giver i hvert fald beskæftigelse i postvæsenet. Og vi må konstatere, at der nu er indført dummebøder i arbejdsmarkedspolitikken til de ledige, der ikke når op på det krævede antal ugentlige ansøgninger, og det bliver nogle ordentlige dummebøder, når de består af stop for dagpenge eller kontanthjælp”, sagde Thomas Adelskov.
http://www.ugebreveta4.dk/Globals/Ny...20080227165954
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 15:22   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
De stakkels 30 arbejdsgivere "belemres" med 600 breve HVER UGE!!!!

Og postbudene... de får slæbt sig en pukkel til - til hvad nytte?


typisk Hjorten ...laver altid dårlige løsninger han må være flov over sig selv .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2008, 22:18   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
20 fuldtidsjob til 575 ledige på Bornholm

Citat:
3F Bornholm har i alt omkring 575 ledige
Citat:
der er kun 20 fuldtidsjob på jobnet, som de kan søge.
http://forsiden.3f.dk/article/200804...3/2140/NYHEDER

Stakkels deltidsansatte, som ikke kan få fuldtidsjob.

Hvad med ledige fleksere?

Konkurrencen om de få ledige job er enorm på Bornholm.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2008, 22:47   #7
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
De må skulle bruge ekstra postbude hvis der bliver skrevet nok ansøgninger. Hvad nu hvis de beskæftigede bornholmere var solidariske og sendte uopfordrede ansøgninger til stillinger på Bornholm indenfor staten ? Og hvis der blev bestilt 2-3 forskudsopgørelsesændringer om ugen for hver skatteydende bornholmer ?
Er det ikke det man kalder civil øhhlydighed ?


Ovennævnte er selcfølgelig en hypotetisk handling for hvilken jeg hermed foretager fulkd ansvarsforflygtigelse fra, jeg træner i at blive fuldbåren medister Jeg mangler bare at lære at lave private træk på kreditkort på andres regning...

Nå, nok Aprilsfool herfra, Go'nat

Nøvsen, lettere snisset *ghehehehe *
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2008, 23:04   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det allerværste er, at 200 deltidsansatte snart mister forsørgelsesgrundlag op til fuld tid, og så risikerer de at måtte gå fra hus og hjem, fordi de tvinges til at leve af et deltidsjob.

Det uhyrlige får ingen ende.

Og det er desværre ingen aprilsnar.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 07:57   #9
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Tjah
Det er faktisk også sådan det er her, fordi konens arbejdsplads giver hende færre timer for at familien kan hænge sammen trods min sygdom ( 30 timer ) mister Vi altså også penge hver uge, men der er ingen der har sympati for os der ...7,5 x 83 x 4 =2490 ca om måneden.!!
Vi holdt på 30 timer fordi ved supplerende dagpenge skal der bruges så meget tid på møder, registrering og samtaler med A-kasse og jobcenter, at hun rent faktisk ville få færre timer til at hjælpe hjemme ....

Var skønt om hun kunne gå på halv tid fordi jeg ikke magter så meget, men den følelse er jeg sikker på vi er flere der har.
Så jeg var ikke i humør til sjov igår, det var mere en sarkastisk bemærkning der slap ud fordi jeg for første gang i næsten 2 år ikke får medicin der forhindrer mig i at nyde et glas rødvin. Beklager hvis nogen følte sig stødt af min bemærkning og ikke var i medlem af regeringen ......


Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 02-04-2008 kl. 07:58. Årsag: en halv sætning var faldet ud, så dte blev meningsløse tidende :P
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 10:14   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det skal du ikke undskylde. Vi er vist mange, der får luft på den måde.

Håber, du ikke fik "hovedsmerter".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God nyhed herfra!!! Mama Spørgsmål ang fleksjob 15 02-08-2011 23:36
en god nyhed kandelsdorff Alt det andet 11 17-11-2010 17:16
Dystre fremtidsudsigter sun-lady Politik og Samfund 2 05-10-2009 16:50
lad nu være med at svede I fremtiden dagens sorte humor... Stella Politik og Samfund 0 02-03-2008 11:28
En god nyhed JJC Dit og Dat 4 16-02-2008 01:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension