K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2009, 02:44   #1
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
GAB sendes nu til anden aktør GAB

ja lige en lille hilsen herfra det fynske

jeg har dags dato torsdag været til møde med min flexjobs sagsbehandler.

hun spøger om jeg har søgt flexjob på egen hånd ?
ja har nok sendt 80 ansøgninger på en månede,
og svarede at eftersom de alle sammen skriger finans-krise så bliver folk jo fyret på stribe så der er ikke meget håb.

hun kommer så med en fantastisk historie om at hun havde fået rigtig mange af hendes klienter ud i flexjob her i finans-krisen

jeg svarede bare så giv mig da et flexjb
når hun nu havde så nemt ved at få folk i arbejde

så sagde hun det kunne hun ikke jeg skulle jo selv søge

hun spurgte så hvad jeg mente mine chancer var for at finde et flexjob på egen hånd

jeg svarede tja 5 % hvis jeg er heldig

så svarede hun nå du er nok ikke særlig optimistisk

nææ jeg er jo bare realistisk til alle de skånehensyn der skal tages og som psykologen har skrevet i hendes raport der skal et utroligt heldigt macht til hvis oos skal kunne blive selvforsørgende selv i et flexjob

nå men hvad vil du med dit liv og hvad vil du gerne arbejde med

det har jeg så svaret hende på 999 gange. lager eller bud / chaffør
evt rengøring eller vejvæsnet med gæasplæne slåning 15 til 20 timer om ugen

og i ikke er ved jeres fulde fem og mener jeg kan arbejde 25 timer minimum i mine papire står der ingen antal timer men hun mente da jeg nu var ung og den slags så var det ikke nogen hendring for dette

tror bare lige hun glemmer jeg har pacemaker for 8 gang brækket 5 nakke/hals hvivler skalpe læsion 12 % indvalid til venstre side dårlig ryg. tåler ikke for skarpt lys og lyde efter ulykken, og 3 figer med nedsat følelse pga hundebid
smerter i knæ pga miniske.
seneskindsbetændelse i højre håndled
må ikke have hårdt fysisk belastende arbejde pga hjerte og ryg
og så mener hun stadig man er rask rørlig

efter jeg blev fyret 20 november 08 har jeg været i et stort hul og er atter deprimeret og sover a h t nogle gange 4 timer andre gange 6 timer og vågner med et sæt

ja men nu sender jeg dig til anden aktør og det hedder denne gang
ramsdal a/s
og så skal du jo være åben for forslag til evt flexjob og evt gå lidt på kompromis med dig selv
og så måtte vi jo håbe på det bedste

tja for ellers må du jo søge en midertidlig pension til mig

jamen der skulle jo være et grundigt grundlag og det mente hun ikke der var i mine papire og resurse profil skulle opfølges og læge papirer.

jeg sagde den er så ny som den kan være og mener da i kan bruge de reva papir jeg har fået efter jeg afsluttede reva 14-6-08 og læge papirer..

fik ikke noget svar og så sagde hun du må have det godt
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 08:04   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
På sin vis kan det jo være positivt at blive sendt til anden aktør.
Mange mener, at de er meget hurtige til at finde jobs (selvom de måske ikke går så højt op i hvilket job), og for dig er det vel netop en fordel, hvis de kan finde et eller andet i en fart, så du kan få dem overbevist om, at du IKKE magter et flex-job.
Det var den måde jeg anskuede det på, da jeg blev sendt til anden aktør. Det lykkedes ham så bare ikke at finde noget til mig, men til gengæld fik han overbevist sagsbeh. om, at jeg måske ikke magter flex, så nu venter jeg på, at skal i virksomhedspraktik, "så vi kan se hvad og hvor meget du kan, eller om det er helt håbløst" (sagde sagsbeh.).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 12:23   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
og i ikke er ved jeres fulde fem og mener jeg kan arbejde 25 timer minimum i mine papire står der ingen antal timer men hun mente da jeg nu var ung og den slags så var det ikke nogen hendring for dette

tror bare lige hun glemmer jeg har pacemaker for 8 gang brækket 5 nakke/hals hvivler skalpe læsion 12 % indvalid til venstre side dårlig ryg. tåler ikke for skarpt lys og lyde efter ulykken, og 3 figer med nedsat følelse pga hundebid
smerter i knæ pga miniske.
seneskindsbetændelse i højre håndled
må ikke have hårdt fysisk belastende arbejde pga hjerte og ryg
og så mener hun stadig man er rask rørlig
Svaret på dem må helt sikkert være, ja alders mæssig er jeg ung men min krop ved det ikke , den er meeeeeeeget ældre end ja åhh åhh selv dig (ja ja du behøver ikke at fornærme hende samtidig , men meget sjovt at prøve det ) det er nok det gængse for jobkonsulenter de kigger ikke på hvad du fejler men på¨hvor gammel du er og hvad du har lavet før ...

Citat:
efter jeg blev fyret 20 november 08 har jeg været i et stort hul og er atter deprimeret og sover a h t nogle gange 4 timer andre gange 6 timer og vågner med et sæt
Sådan havde jeg det også til at starte med , nu ved jeg ikke hvordan du har det med det, men jeg bruger meget at skrive mig ud af det, skriver edder og forbandelser ned, heldigvis er det ikke altid jeg har behov for respons på det jeg skriver for det er ikke helt stuerent andre gange har jeg også skriver jeg det her eller på en anden hjemmeside jeg er på (men det er fordi jeg holder K10 socialpolitik arbejds politik og mig selv privat adskilt ) men nu har vi bloggene og de kan jo udmærket bruges til sådan noget, prøv at skrive nogen af dine tanker og edder og forbandelser ned, det lyder plat og simpelt men det kan mange gange hjælpe lidt ... det er dine tanker der fortsætter mens du sover.. det er noget møj ...



Citat:
ja men nu sender jeg dig til anden aktør og det hedder denne gang
ramsdal a/s
og så skal du jo være åben for forslag til evt flexjob og evt gå lidt på kompromis med dig selv
og så måtte vi jo håbe på det bedste
Jamen jeg tror at du skal vælge den posetive indgang til den private aktør, for det første så er de i konkurrence med kommuner og de vil gerne have foden inden for fleksmarked og i nogen af de mange penge der er i det for dem, så de er ikke intresseret i utilfredse borger...

Jeg kender flere der er blevet sendt til private aktøre med den samme besked som dig, og mange af det har haft held med at møde op og sige hør her, det og det fejler jeg (skriv evt en liste ) det og det magter jeg (igen en liste ) jeg er sendt hertil efter at have søgt massivt mange job selv , kommunen har jeg ikke fået noget hjælp fra, jeg er ikke lige så super motiveret lige pt , er lidt nede over alle de svar der ikke kommer og jeg vil meget gerne i gang, beskeden fra gammel jobkonsulent var at jeg skulle møde op her med vilje til at gå på kompromis med mig selv...

Jeg vil edder gerne arbejde, men jeg vil ikke tage livet af mig selv i proccesen og det håber jeg i har forståelse for , jeg vil gerne arbejde med det og det og skal vi komme i gang ...

Det er min oplevelse at de fleste private aktøre tager positiv imod de meldinger og man kan etablere et godt samarbejde med dem på den baggrund.


Men der er selvfølgelig dårlige aktøre imellem men giv det et forsøg, og grunden til dine lister er at de enten ikke får alle informationer af kommunen eller at de ikke har "tid" til at læse det igennem, så du giver dem lige noget at starte ud med samt signal om at du vil og du ved hvad du kan og at du ikke vil sætte dit liv på spil ...

Så ved de lige som hvor de har dig... håber at det kommer til at gå rigtig godt for dig det nye sted og at de kan overraske dig med et job , det ville jo være perfekt og husk ikke arbejde mere end din krop magter du dit liv og dit helbred bliver til hver en tid vigtigere end et CHF mantra .. Arbeit macht frei
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 2 26-06-2013 11:29
Anden aktør - løn? KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 1 10-07-2012 14:57
Anden aktør rose Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2009 22:51
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 0 30-06-2009 09:34
Anden aktør. Wersi 56 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-10-2008 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension