K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2010, 12:52   #61
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for dit indlæg, de4aks, ang LA og må blot konstatere at dette parti ikke står for noget som jeg kan acceptere.

-men dejligt at se at vi kan få en debat om diverse partier, holdninger mm =
demokrati!

Hm, må jo nok sige, at jeg vil undskylde dine holdninger/meninger med at du ikke er så gammel i gårde endnu -meeeen dog glæder det mig at se at du trods alt(modsat mange andre unge!) dog GØR dig overvejelser om politik, livet generelt mm

Tillad mig lige at gøre opmærksom på mit tidligere link:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ning+til+kende

Ses vi?

-for som du selv sir: man kan hvad man vil og jeg lover dig, om jeg så kun kan krybe eller kravle ja, så kommer jeg til mødet for ALLE har ret til at blive hørt ikk´

Ps; kan da lige én gang til pointere: vi har INTET at skjule: http://politiken.dk/indland/article733797.ece
-og syns stadig at min signatur er ok!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 15-09-2010 kl. 12:56.
buster er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 13:02   #62
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Personligt kan jeg ikke tale for andre, men jeg mener at LO bruger Mafia metoder. Min personlige holdning er at det burde være lovligt at skyde dem der blokerer en virksomhed eller lign.

Hvis virksomheden har rent mel i posen, eller med andre ord, man skal ikke kunne fastholde et ulovligt monopol, via magtanvendelse...

Kunne godt sige min mening om LO offentligt, Buster, men jeg tror det er spild af tid og mest konstruktivt for alle parter, hvis jeg lader være.
superhoax er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 13:08   #63
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
næhh, du, mødet er jo netop til for at du og jeg og alle andre har mulighed for at sige vores ærlige mening om tingenes tilstand( -og tro mig, jeg har ikke kun positivt at sige om LO!)

Om det flytter noget...hmm, det vil kun tiden vise MEN jeg véd at: Den der tier samtykker!

-og det er på HØJE tid at der blir råbt op -eller hva´

Ps: vi kan være totalt enige om -hvis det er sådan jeg skal forstå det - at topstyring er af det onde og en bedrevidende adfærd, og det gælder alle, LO, DA, alle partierne mv -og det mener jeg, -"bare fordi jeg siger det"
(håber så iøvrigt ikke at jeg skal opfatte dit indlæg ang de lovlige strejkevarsler som om du syns det er ok at være "skruebrækker"!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 15-09-2010 kl. 13:12.
buster er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 13:12   #64
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Der er ingen tvivl om at man efter mange år på kontanthjælp, kan blive meget bitter. Men man kunne spørge sig selv om, man skal ødelægge livet for tusindvis af andre mennesker, bare fordi man selv har det personligt dårligt.
adbib er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 13:33   #65
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af de4aks Se meddelelser
ja, jeg er helt enig i det LA kommer med. hvis du så skal behandles af en dårlig læge og dine børn skal gå på en dårlig skole, er det dit valg. igen handler livet om priotering. man kan hvad man vil, det er den morale jeg er opvokset efter og lever efter.
Hmmm det er da en holdning der vil frem i livet det der ... du mener at det er mit valg ? det var mit valg mens jeg stadig kunne arbejde det var mit valg mens jeg stadig kunne tjene nok til at sende mine unger i privat skole det var mit valg da jeg endnu havde et arbejde der ville og kunne betale en sundhedsforsikring (med en fed skatte refusion til arbejdsgiver betalt af alle skatteborgere ) ...

Det valg blev stoppet for mit vedkommen da jeg blev syg da jeg faldt for sygedagpenge grænsen, da jeg fandt ud af at der ikke var flere behandlingsmuligheder for mit vedkommen ...

Samtidig med at de valg blev mig frataget (af mig selv ? ) blev det valg så også utopi for mine børn , der er ikke længere råd til privat skole eller privat læge heller ikke selv om jeg prioriterede for pengene er der bare ikke ..

Derfor er jeg jo glad for den fælleskasse som du og din kæreste også nyder så godt af i disse dage ... havde jeg og min familie og venner ikke betalt så rigeligt ind til den ... så havde din kæreste ikke mulighed for su og du havde ikke mulighed for førtidspension ...



Citat:
s og sf vil tage fra de rige og give til de fattige så vi alle er lige.. hvad er det for noget **** at komme med? skal det være nemmere at få en pension?`skal vi have mere i pension og betale mere i skat? skal det være bedre at leve på det offentlige og få en ringe uddannelse, end det skal være at få et godt og vellønnet job?
Smut du lige op og læs mit indlæg igen og vis mig hvor det står , det står ikke skrevet ...

Men kan sige at ja det skal være nemmere at få en pension for dem der kan dokumentere den stationære situation der er ingen grund til at folk skal sidde i systemet i over ti år
Citat:
jeg orker ikke at sidde og læse alt det igennem du kommer med og besvare det, så hvis du vil have et ordenlig svar fra mig må du komme med nogle kortere beskeder!!
Det er så dit valg


Citat:
der vil altid være svage i samfundet, og altid nogen der skal leve på det offentlige, men hvorfor skal vi have det lige så godt som dem der arbejder 50 timer om ugen og knokler for at få penge??

Omvendt hvorfor skal vi ikke ?

Også formoder jeg at du ved at vi her til lands har en 37 timers arbejdsuge og ikke 50 og det er dem med de normale ting og indtægter jeg snakker om ..

Hvorfor har vi betalt ind til fælleskassen i så mange år for at blive sparket ud i fattigdom og det der er værre (ignoranter og mistænkeliggørelse ) ingen beder om at blive syge og ingen forventer millioner når de er blevet syge , men en anstændig behandling og det er så hvad siden her går ud på hvis du læser efter ..

En politisk diskussion hvad stemmer vi andre , ja god ide , men kræver nok at man læser hvad andre skriver også selv om man bliver knotten og ikke er enig.

Så længe du ikke kan gider og vælger at lade være med at læse svarene hvis de bliver for lange for dig , ja så kan man ikke debattere ...

Så det var mit svar til dig .. kan du have en god dag ..

PS min søn på 23 år har også sygdomme fysiske han ville sikkert kunne få revalidering men har VALGT ikke at få det , pga systemet og den måde det er bygget op på samt at han ikke vil være registret i hoved og røv han klare sig nu på SU ...

Det er HANS valg men det gør så ikke at jeg tænker hmmm i er jævnaldrende og du VÆLGER bare at få en pension .... er det mon for nemt for unge at få pension ... ??? (sarkasme kan forkomme)

PS jeg vælger nu at bruge min tid konstruktivt og gå på fb og lege og lade være med at prøve at omvende nogen

Sidst redigeret af Hejdien; 15-09-2010 kl. 13:36.
 
Gammel 15-09-2010, 13:44   #66
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af de4aks Se meddelelser
så er man sikker på det er de rigtige der får den..

jeg har hørt mange eksempler på folk der ikke fortjener en pension, bla om en mand der fik en pension fordi han havde dårlige håndled, og så alligevel vælger han at bygget en længe til hans gård helt alene. det er ikke gennemført.

har en ven hvis søster får førtidspension og han siger at hun ´på ingen måde fortjener den.

har en tidligere veninde der fik en pension og hun siger selv det er fordi hun ikke gider lave noget..

det er sku for dårligt..
Nu skal vi lige huske, at det ikke er alle mennesker, der synes, at alle skal vide alt om os.

Ham med de dårlige håndled har måske en psykisk lidelse, men orker ikke at forklare om det, og synes det er nemmere, og mere accepteret, at fortælle at han har dårlige håndled.

Din ven's søster slås måske også med en psykisk lidelse, som hun ikke orker at forklare om, måske er hun vokset op i en familie hvor psykiske problemer ikke er accepteret, der er mange muligheder.

Selvom jeg har sloges med rygproblemer i over 20 år er det ikke ret mange der ved hvordan jeg reelt har det.
De fleste ser mig jo kun på de gode dage, og jeg sidder ikke og underholder med mine helbredsproblemer.

Hvis en eller anden person spørger mig om hvorfor jeg får fp, og jeg ikke lige synes, at det kommer personen ved, så kan jeg sg'* også godt finde på at sige, at jeg ikke gider at lave noget.

Husk, der er altid (mindst) 2 sider af en sag, og det er ikke altid at folk ved hvad de udtaler sig om. Bare min erfaring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 13:57   #67
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Lige nu, er der andre der arbejder og betaler deres skat, så DU har det godt, på pension.
Men skulle DU så, engang, komme til at tjene egne penge, så er det slut med at "dele".

Engang fik jeg fortalt, at det værste man kunne gøre, var, at skide i egen rede, og hvis moral er godt, så må dobbeltmoral være dobbelt så godt.

Jeg ved ikke med andre her på k10, men jeg ved, at JEG i 34 år har betalt (store penge) i skat, uden at kny det mindste.
Ikke tale om, at ANDRE betaler for mig eller forsørger mig - mine skattepenge var gode nok i 34 år, at jeg så desværre fik brug for dèn "forsikring" er så bare ærgeligt - mest for mig.

Sådan er det bare, i vores (velfærds) samfund, at vores skattekroner kan gå til andre.
Hvad med dem f.eks som aldrig har fået børn, skal de så have rabat på skatten? De betaler via deres skat b.la skoler og gratis vaccinationer til andres børn.
Hvad med dem som ikke går ind for kongehuset? Skal de så slippe billigere i skat?

Og sådan kan vi blive ved.

Hvad f..... er der sket med solidariteten i DK??

Forøvrigt mangler der stadigvæk BEVISER på, at nogle på en førtidspension svindler. Indtil nu har jeg kun mødt påstanden om, at der bliver svindlet.

Kan du de4aks bevise din påstand om svindleri? Ovenikøbet så meget svindleri, at du kan gå ind for at pension bliver revurderet med mellemrum? Hvem ER det der svindler så massivt? Svaret blæser i vinden åbenbart, jeg vil så gerne se bare èn sag.

Nøjjj et svar, der kom i mellemtiden fra de4aks....Karinas søster måske?
Ingrid er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 13:58   #68
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
de4aks:

Citat:
hvis man virkelig er syg og har brug for en førtidspension skal man nok få den
Hvor i alverden har du det fra, skal ikke lyde som et surt opstød, men den der kan jeg kun grine af.

NEJ, man skal ikke nok få den, der skal kæmpes i den grad i langt de fleste sager, samt man får STADIG afslag hvis der er det mindste hul - også selvom det et evt. ulovligt hul de finder så bruger de det !.

Har man fulgt bare nogle af sagerne herinde så burde man ikke komme med den der udtalelse.
S_Phoenix er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 14:25   #69
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Jeg stemmer enhedslisten næste gang. Det er efterhånden det eneste parti tilbage med social ansvarlighed.
Hjerneskaden er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 14:31   #70
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Nu skal vi lige huske, at det ikke er alle mennesker, der synes, at alle skal vide alt om os.

Ham med de dårlige håndled har måske en psykisk lidelse, men orker ikke at forklare om det, og synes det er nemmere, og mere accepteret, at fortælle at han har dårlige håndled.

Din ven's søster slås måske også med en psykisk lidelse, som hun ikke orker at forklare om, måske er hun vokset op i en familie hvor psykiske problemer ikke er accepteret, der er mange muligheder.
det er jo derfor man kun skal udtale sig hvis man kender alle sagens ting ord ellerh vad man kalder det tagerm an de ting ejg har sagt ved jeg med 100% sikkerhed det er sandt
Citat:
Det er HANS valg men det gør så ikke at jeg tænker hmmm i er jævnaldrende og du VÆLGER bare at få en pension .... er det mon for nemt for unge at få pension ... ??? (sarkasme kan forkomme)
stor respect at han ikke tgaer del letter vej og giver op søger fp jeg ved med mine skader osv at jeg selv ville være en rigtig god kandidat til fp men nix ikke min tid inu jeg er ikke klar ti lar smide håndklædet i ringen inu men det er sådan jeg er desvære sjovere at ødelægge sig selv af
Citat:
stem i på jeres **** og lad danmark komme i gæld!!
lad folk stemme hvad de vil om jeg ville stemme dk så ville jeg være stolt af det som sikkert alle andre ville vhis de stemmer på hvad de gør man skla stemme hvad man selv mener er bedst ikke hvad andre mener
Citat:
Hvad med dem som ikke går ind for kongehuset? Skal de så slippe billigere i skat?
nej de skulle betale mere i skat lol nedlæg ****et [lidt sjovt skla vi vil have ]
Citat:
Forøvrigt mangler der stadigvæk BEVISER på, at nogle på en førtidspension svindler. Indtil nu har jeg kun mødt påstanden om, at der bliver svindlet.
problemet er jo andmelderm an noget siger de mange gange vi har ikke tid osv

som jeg hørte en hvad er der galdt i danmark ventre er mere til høre
superkok er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stemmer der tæller. klanst Politik og Samfund 67 26-11-2013 13:54
Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) halse Politik og Samfund 30 04-07-2012 00:04
Deputations spørgsmål til brugerne! @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 4 09-04-2008 09:16
Tør du sige, hvad du stemmer på? Antoniette Politik og Samfund 39 18-02-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension