K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2010, 12:12   #51
de4aks
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 23
Styrke: 0
de4aks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jamen så skulle man have fulgt emnet til dørs hvis man havde gjort det så ville man finde ud af at forslaget faldt

http://www.berlingske.dk/politik/bor...gaa-ned-i-loen

Det kan jo være at du tænker på minister lønningerne , de ministre der som lidt fed reklame besluttede at gå 5 % ned i løn over de næste to år...

Jamen det er da flot , vi bukker og skraber , gad vide om de bukker og skraber lige så meget for dem på de absolutte mindste indkomster (overfølelsesindkomst af en hver art ) når de vælger at tage en vis andel af disse indkomster og så senere dele dem ud via statspuljemidler til feks psykiatrien og til andre dårlig stillet (ergo foder hunden med halen ) og nu kan jeg se at du selv har noget psykisk , vil du ikke mene at det er sygdom og at det dermed skal på finansloven og ikke betales af de andre fattige ?

(og ja ved at LA ikke er for satspuljen ,men nu er det jo så ikke dem der kommer til at bestemme det)



Svære at få ville det være godt ??
En ting er at være 25 år og håbe og tro på at man kan få det bedre (det håber vi alle for dig ) en anden ting er at nærme sig de 50 være slidt ned og ødelagt have et dårligt helbred og lægers ord for at det kun bliver værre og så skulle kæmpe i årevis mod systemet som vi kalder velfærd ..

Mange førtidspensionister har været igennem fleks og nedsat tid og alt andet før de havner på en pension, den med at man bare lige kan få en pension er en skrøne tro mig.



Tja kan godt forstå dig lidt , jeg kan også visse dage sidde og tænke at de lyder helt fornuftige men så skynder jeg mig også at slå hovdet ind i væggen he he ...

Alle har noget fornuftigt også LA men det ændre ikke ved at det er det parti der tydeligst oplyser at de er for at alle er deres egen lykkesmed og hvis du er født under en uheldig stjerne så er det bare too bad for you...

men det tager jeg hatten af for så ved man hvor man har dem og det er heeeelt over i bankdirektørens lomme


og det gør vi ikke nu ?
det hele køre på skinner og de virksomheder vi har her i landet betaler deres lille skat med glæde eller ?

Den er lidt langt ude hvis man følger debatten for så vil man vide hvor mange virksomheder her til lands der ikke følger og betaler den danske skat men sniger sig udenom ...

Og den med at de rykker ud af landet hvis det er de skal betale skat ja right .. de fjerne hver en shell tank og hver en mcdonalds hvis de skal betale skat for de tjener jo ingen penge her hvis de skal betale skat ... pjat




Jamen det vil sige at bankdirektøren i Nordea vil flytte til hvor ? hvis han skal betale mere i skat og han vil så stoppe som bankdirektør i Danmark eller ?

Hvis han flytter til Malmø eller til Spanien og tager privat flyet så skal han altså stadig betale skat her til lands så længe han arbejder her...

Og jeg vil lige minde dig om at da rød kom til efter blå sidst havde vi et kæmpe underskud her i landet og da blå så kom til igen denne gang var de røde ved at få rettet op på skuden så blå bare skulle følge den linje der var lagt og det gjorde de så lige indtil de besluttede at stikke lidt penge til brødrene ...



Jamen det kan jeg kun give dig ret i det er for dårligt og sjovt så kender jeg rigtig mange på pension men jeg har ALDRIG mødt de her mennesker du omtaler men jeg kender til gengæld rigtig mange mennesker der kender de mennesker men har aldrig set en irl ...

Jeg siger ikke at du lyver , men siger bare at jeg aldrig har mødt dem , det er lige som den med kvinden med edderkoppen i kinden ,,, jeg har aldrig mødt hende men kender mange der kender nogen der kender hendes datter /søn eller veninde ...




Øhhh vi har medlemmer her på siden der i 20 år har været syge inden de fik pension, jeg kender folk (og jeg har set dem ) som har papir angmas på at der IKKE er mere at gøre og som endda har papir på at det vil forværre deres liv deres helbred og muligvis koste dem livet , hvis og så frem man tvinger dem i flere tiltag ... men hvor man mener at man liiiiige skal prøve en sidste ting ...

Så tror sq helt ærligt ikke at det kan bliver mere svært at få den pension ...

Alt ære være med dig håber at du bliver kloger med alderen (og undskyld jeg vil til hver en tid mene at det er uklogt det valg du har truffet ) LA er om de havde nok så godt et program , garant for en blå regering som igen er garant for bedring til de rige og forringelser til de fattige , og dermed er de med til at skade de fattigste de sygeste de unge og ældre her i samfundet ...

Du skriver at du kan stå inde for hele LA`s parti program ? mener du så alt ??


Jeg kan nok ikke gøre så meget andet end at håbe på at du får hovedet ud af mulden og ser lyset det gør du så nok ikke for vi skal alle lære af vores egne fejl (siger en der har stemt DF ) så jeg vil gøre det eneste jeg kan gøre for at veje op på det at du stemmer LA og så vil jeg stemme Enhedslisten (som har et dybt godnat program på nogen områder , men de kan forhåbentligt bløde lidt op på S og SF og de kan forhåbentligt holde dem lidt i ørne hvis magtarrogance også overfalder dem efter et par år )



Her er lidt fra LA som jeg kan se du og din kæreste har brug for og som jeg lige vil tillade mig at læse lidt anderledes end du øjensynligt gør det ..

[/I]

Hold da op vi er i USA
ja, jeg er helt enig i det LA kommer med. hvis du så skal behandles af en dårlig læge og dine børn skal gå på en dårlig skole, er det dit valg. igen handler livet om priotering. man kan hvad man vil, det er den morale jeg er opvokset efter og lever efter.

s og sf vil tage fra de rige og give til de fattige så vi alle er lige.. hvad er det for noget **** at komme med? skal det være nemmere at få en pension?`skal vi have mere i pension og betale mere i skat? skal det være bedre at leve på det offentlige og få en ringe uddannelse, end det skal være at få et godt og vellønnet job?

jeg orker ikke at sidde og læse alt det igennem du kommer med og besvare det, så hvis du vil have et ordenlig svar fra mig må du komme med nogle kortere beskeder!!

der vil altid være svage i samfundet, og altid nogen der skal leve på det offentlige, men hvorfor skal vi have det lige så godt som dem der arbejder 50 timer om ugen og knokler for at få penge??
de4aks er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:15   #52
de4aks
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 23
Styrke: 0
de4aks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Har endnu ikke set eksempler herinde på det modsatte !
det har jeg desværre.. og det er dem der gør det svært for andre at få en pension!! det er dem i skal beskylde, og ikke mig.!!
de4aks er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:17   #53
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
der vil altid være svage i samfundet, og altid nogen der skal leve på det offentlige, men hvorfor skal vi have det lige så godt som dem der arbejder 50 timer om ugen og knokler for at få penge??
solidaritet !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:18   #54
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Citat:
også noget der snyd sig til fp arbejde sort 30+ timer ugenligt osv desvære er mange i samfundet vil have mereo g mere mere er ikke nok
Som borger i DK har man mulighed for at anmelde det !
__________________
det er fulstændig rigtigt
superkok er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:22   #55
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
men ang hvad man stemmer jeg stemmer hvad jeg mener er mest rigtigt og troer på vil gøre det de siger ja jeg ved godt de er alle fulde af løgn om jeg ænsre min stemme fra s til dk ved man aldrig troer ikke det sker men gør jeg så bare jeg er 100% indefor mit kryds det er nemlig det enste der har noget at sige om jeg var fd eller hvad har intet at sige når alt kommer til alt barem na selv kan stå indeofr sit kryds så kan folk her venner osv lukke røven bare man selv er glad for det mit størte problem er næsten alle hvis ikke alle partier har lidt godt de siger ja siger de vil gøre
superkok er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:28   #56
de4aks
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 23
Styrke: 0
de4aks er ny på vejen
Socialpolitik
Alle, der ikke kan stå på egne ben, skal have en hjælpende hånd. Det betyder dog ikke, at individer skal skærmes fra konsekvenserne af deres egne valg, ligesom øget lighed aldrig må blive et mål i sig selv.

•De sociale ydelser skal kun gå til dem, der ikke kan klare sig selv. Bl.a. skal efterlønnen afskaffes.
•Vi vil vi gøre op med princippet, at kontanthjælp skal stige i takt med lønudviklingen. Kontanthjælp skal i stedet følge forbrugerpriserne, så kontanthjælpsmodtagere ikke oplever en forringelse af deres købekraft.
•Førtidspensionister skal have deres sag revurderet hver femte år.
•Pasning af børn og unge skal foregå i private organisationer, finansieret ved fuld brugerbetaling.
•I stedet for offentlige tilbud skal handicappede og psykisk syge (eller disses værger) modtage et fast beløb, bestemt ud fra deres sundhedstilstand. De kan så købe ydelser på et frit marked.

har taget det fra deres hjemmeside!! hvis man virkelig har fortjent sin pension, vil man heller ikke have noget imod sagen bliver taget op hvert femte år!!
de4aks er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:33   #57
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
•Vi vil vi gøre op med princippet, at kontanthjælp skal stige i takt med lønudviklingen. Kontanthjælp skal i stedet følge forbrugerpriserne, så kontanthjælpsmodtagere ikke oplever en forringelse af deres købekraft.
lyder ikke dumt

Citat:
ar taget det fra deres hjemmeside!! hvis man virkelig har fortjent sin pension, vil man heller ikke have noget imod sagen bliver taget op hvert femte år!!
nej det vil jeg da også mene
superkok er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:39   #58
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
hvis man virkelig har fortjent sin pension, vil man heller ikke have noget imod sagen bliver taget op hvert femte år!!
Du har åbenbart ikke været længe nok i "systemet" til at opleve frustrationen, utrygheden og stresstilstanden,

man rammes af, når man bliver sat udenfor egen beslutninger,

og er helt og aldeles afhængig af, hvordan sagsbehandler, kommune og folketing

i sidste ende har magten til at disponere over DIT liv.

Da der er mulighed for genvurdering af pensionen, vil især de psykisk syge kunne udsættes for dette,

da der hele tiden kommer ny medicin på markedet.

Førtidspensionisterne er jo alligevel ikke til nogen nytte,

derfor er det OK at bruge dem som forsøgskaniner i.f.h. ny medicin ?

Jeg kan i hvert fald se "mulighed for genoptagelse" anvendt til dette formål.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:49   #59
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Har tilknytning til DF, men overvejer også LA i svage øjeblikke.

Er selv førtidspensionist.

Men kan slet ikke snuppe de rødes umyndiggørelse af andre mennesker, og heller ikke Flemings holdning her.: Selvom jeg har stor respekt for Fleming

Har været handicappet siden fødslen, men jeg blev psykisk syg i forbindelse med at jeg på revalidering var afskåret fra arbejdsmarkedet, i situationer hvor jeg havde mulighed for tilknytning til det private arbejdsmarked, som studerende,

Umiddlebart efter min bachelor uddannelse skulle jeg så tvinges til arbejde i det offentlige, hvilket jeg gik ned på og blev sindsyg, så ja jeg er borgerlig fordi jeg bestemt ikke bryder mig om de rødes indgriben i gøren og laden, og det bliver, sikkert også DF alternativt LA næste gang...
superhoax er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:51   #60
de4aks
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 23
Styrke: 0
de4aks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
solidaritet !

du mener simpelthen at hvis jeg på et tidspunkt ved et mirakel bliver rask, kommer videre i mit liv og får et arbejde der er godt lønnet, at jeg skal bruge de penge jeg tjener ekstra på at i andre får det godt, og ikke tænke på mig selv? ******* ***** **** xxxx ****xxxx***xxx***
det er da det værste gang **** jeg længe har hørt!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Du har åbenbart ikke været længe nok i "systemet" til at opleve frustrationen, utrygheden og stresstilstanden,

man rammes af, når man bliver sat udenfor egen beslutninger,

og er helt og aldeles afhængig af, hvordan sagsbehandler, kommune og folketing

i sidste ende har magten til at disponere over DIT liv.
jeg har været i systemet i omkring 8-9 år!! men hvis ens sag blev bedømt hvert 5 år, ville man undgå dem der svindler.. så er det bare om ikke at svindle.. hvis man er bange for de tager ens sag op, er det fordi man er nervøs for om man nu er lige så syg som da man fik sin pension!!
de4aks er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stemmer der tæller. klanst Politik og Samfund 67 26-11-2013 13:54
Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) halse Politik og Samfund 30 04-07-2012 00:04
Deputations spørgsmål til brugerne! @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 4 09-04-2008 09:16
Tør du sige, hvad du stemmer på? Antoniette Politik og Samfund 39 18-02-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension