K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2010, 22:17   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej Vovse

Har netop fået min Rp, den er opdateret først på året, jeg har ikke deltaget, er det ikke sådan at det skal man eller hvad, på da værende tidspunkt havde jeg en anden rådgiver en (ældgammel mand)
Rp'en skal laves i samarbejde mellem borger og sagsbehandler.

Kig evt. på det link som Hejdien lagde i indlægget oven over dit eget.

Du mener at din nuværende sagsbehandler er ok, så synes jeg du skal gøre hende opmærksom på evt. fejl og mangler i din rp, og fortælle hende, at du mener det må være hensigtsmæssigt, at opdatere rp'en inden hun begynder at søge fp til dig.

Og det synes jeg at du skal gøre skriftligt (enten via mail eller et alm. brev, som du afleverer personligt på kommunen, og husker at få en kvittering på at de har modtaget det, dette er vigtigt.), sådan at du kan dokumentere det.

Som Hejdien skriver kan du faktisk ikke kræve, at din rp bliver opdateret, men det skal med i en evt. klage over et afslag på f.eks. fp.

Jeg håber du har ret i, at din sagsbehandler er ok og vil hjælpe dig, da den ellers er lidt svær.

Fordi:
Du har ikke krav på, at få din rp opdateret, og den manglende opdatering kan du først klage over hvis du får afslag på fp.

Det er ikke smart at søge en §17 da du er på sygedagpenge, som du mister ved afslag på fp.
Ellers kunne en ansøgning om fp efter §17 tvinge hende til at opdatere din rp.


Som jeg ser det må du sætte din lid til at sagsbehandleren er ok, så du kan få hende med på at opdatere rp'en, for derefter at søge fp.

Det må være noget med, at du skal gøre hende obs på den manglende beskrivelse af tidligere afprøvninger, bl.a. en som til forveksling ligner det som de nu vil have dig afprøvet i.

Er der andre som har et input?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 02-11-2010 kl. 22:38.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 22:24   #32
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Ok super fint svar, men jeg er altså ikke på sygedagpenge men ledighedsydelse

har kigget lidt på linket du referer til, skal bruge lidt tid til at læse det grundig
ellers nogen der har nogle indput til dette
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 22:41   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Ok super fint svar, men jeg er altså ikke på sygedagpenge men ledighedsydelse
Undskyld, men jeg vidste, at det var en af de 2 ydelser du er på.

Og jeg har læst om hvordan Hejdien blev truet med, at miste sin ledighedsydelse hvis hun fik afslag på en pensionsansøgning, derfor er jeg ikke meget for, at anbefale dig at søge en §17.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 23:04   #34
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej
Det skal man også holde sig fra at gøre, man kan faktisk miste ledighedsydelsen,
dette har jeg telefonisk fået bekræftet hos ankestyrelsen.

Men man kan ikke generelt sige at man mister ydelsen, da det jo er den individuelle sag der tæller
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 09:38   #35
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan da ikke miste ledighedsydelse, hvis man samarbejder, og begrundelse er at man ikke kan indfri forvendtningerne på arbejdsmarkedet;

Altså at tilstand er forværret.
Eller at man er tilkendt på for høje forventninger.

Hvad begrundelse giver ankestyrelsen for dette?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 09:54   #36
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Prøv at spørg dem,
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 16:16   #37
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Vovse
Som du skriver tidligere,Ok, det er sikkert en faglig konsulent din sagsbehandler har drøftet den med, det er der vist ikke noget mystisk ved.


Så kan jeg oplyse at det er den person som sidder med pensionssagerne der siger der skal mere arbejdsprøvning til, det vil så sige at det er ham alene der tager den afgørelse, så vidt jeg er orienteret så er han højer på strå end min rådgiver hun er
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 22:46   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
så vidt jeg er orienteret så er han højer på strå end min rådgiver hun er
Det er den faglige konsulent også.

Uden at vide præcis hvilken rolle/stilling vedkommende har er det svært at sige, om der er noget forkert idet.

Har du snakket med sagsbehandleren om at få din rp opdateret, for jeg tror det er det du skal satse på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 10:08   #39
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej

Ved ikke hvilken stilling han sidder i , men jeg har spurgt til min Arbejdsevnevurderingsjournal, som de så fint kalder det her,og bedt om en opdatering men har ikke fået nogen tid hos min rådgiver endnu, men jeg har så også hørt, at det man kalder borgerens kommentar, det smider man til side i en evt., fp sag, der er det kun arbejdsprøvninger, og det lægelige der bliver kigget på, men det er kun noget jeg har hørt, kender ikke til den slags sager,noget af journalen er opdateret i år, men resten er 2 år gammel, så det er noget rod,
men hende jeg har til rådgiver nu er som så ok, indtil videre, men hun kan vel ikke skrive andet i den journal, en hun får dikteret af den pensions rådgiver, jeg syntes det er lidt skævt, at der kan sidde en person og afgøre hvad der skal til
for at rådgiver må indstille til en Fp
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 21:40   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej

men jeg har så også hørt, at det man kalder borgerens kommentar, det smider man til side i en evt., fp sag, der er det kun arbejdsprøvninger, og det lægelige der bliver kigget på, men det er kun noget jeg har hørt, kender ikke til den slags sager
Dine kommentarer skal indarbejdes i rp'en.

Og så vidt jeg ved er det rp'en, hele rp'en, der bliver sendt til pensionsnævnet.
Og så vidt jeg har læst mig til herinde, er det afsnittene om helbred og konklusion de kigger mest på, jeg vil så mene, at det er vigtigt at der er de korrekte oplysninger m.h.t. div. afprøvninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller hvad?? hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-12-2012 00:38
Førtidspension eller hvad ? Mørkøv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-05-2012 08:40
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
§100 eller hvad? Despina Hjælpemidler til handicappede 22 15-07-2009 20:13
Ledighedsydelse eller hvad? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 12 12-10-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension