K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2010, 09:42   #1
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Question Løn i flex når man tidliger har arbejdet på deltid

Hej med jer - har lige brug for lidt hjælp.

Jeg er fuldtidsforsikrede. Men har ikke arbejdet på fuld tid, i mange mange år. Det sidste job jeg havde inden jeg blev syg, var på 28 timer.

Hvis jeg nu går hen og bliver tilkendt et flexjob, hvordan er jeg så stillet mht løn ????

Jeg kan oplyse at jeg får den højeste sygedagpenge sats og hvis jeg var arbejdsløs ville jeg ligeledes får den høje dagpengesats.

Er sku noget forvirret. Vil jeg få flexløn op til de 37 time el kun til de 28 timer som mit sidste job????

Håber i der ude kan hjælpe mig.
Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 11:25   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Lille Mig

Du skal tilbydes fleksjob med løn for 37 timer.

Men læs selv her i denne udmærkede pjece :

http://www.clh.dk/fileadmin/template...fleksjob19.pdf
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 11:38   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du kan bevise at du kun har arbejdet deltid pga sygdom....ja så skal du have tilbudt fuldtid....eller ihvertfald løn for samme....

Jeg har sakset lidt fra den pjece som Florken har sat ind http://www.clh.dk/fileadmin/template...fleksjob19.pdf

Citat:
Job på fuld tid?
Kommunen har pligt til at give et tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre en af følgende undtagelser opfyldes:

Personen ønsker deltidsansættelse i et fleksjob. Man skal dog være opmærksom på, at der ikke findes nogen mulighed for at supplere det eventuelt mangelfulde forsørgelsesgrundlag med andre offentlige ydelser.

Personen i den seneste ordinære beskæftigelse var ansat på deltid, og de seneste sammenlagte 12 måneders ordinær beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var i deltidsbeskæftigelse.
At være i deltidsbeskæftigelse vil sige, at man højest arbejder 30 timer om ugen i gennemsnit set over en periode på fire uger.
Dette gælder dog ikke, hvis et lavere timetal end 30 timer efter overenskomsten anses for fuldtidsbeskæftigelse.
Der er fx overenskomster, der anser 29 timer for fuld tid, fordi der er tale om aften- og natarbejde.
Aktivering anses i denne sammenhæng ikke for at være ordinær beskæftigelse.

Personer, der har været ansat på deltid i den seneste ordinære beskæftigelse, kan højst få tilbud om et fleksjob for det antal timer, personen har været beskæftiget i deltidsjobbet.
Dette gælder dog ikke, hvis personen gennem fx lægefaglig eller sundhedsfaglig vurdering kan dokumentere, at deltidsansættelsen skyldes de samme forhold, som er årsagen til fleksjobbet.

En person, der er visiteret til eller ansat i et deltidsfleksjob, har dog ret til et fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for en social begivenhed som fx separation, skilsmisse eller ægtefællens/ samleverens dødsfald.
Andre ændringer i de personlige forhold kan også give ret til fuld tid, hvis kommunen ud fra en konkret vurdering skønner, at ændringen i de personlige forhold giver grundlag for tilbud om fleksjob på fuld tid, så personen bliver i stand til at forsørge sig selv.
Der skal være tale om udefrakommende ændringer. Forhold, som personen selv har en vis indflydelse på, giver ikke ret til et fleksjob på fuld tid.
Det kan fx være fødsel, indgåelse af ægteskab, at ægtefællen går på orlov eller efterløn.

Personer, der er visiteret til et fleksjob før 1. juli 2006, bevarer retten til et fleksjob på fuld tid.
Personer, der har haft deltidsbeskæftigelse og visiteres til fleksjob den 1. juli 2006 eller senere, vil som hovedregel kun have ret til fleksjob på deltid.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 17:42   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Men hvis du har valgt at arbejde deltids, af andre årsager end sygdom, så får du løn ift. dit sidste job.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 19:24   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hvis du af egen fri vilje har valgt at arbejde mindre en 37 timer, får du kun løn for det antal timer du har arbejdet inden for de sidste 3 år. Den eneste undtagelse der er for at få fuld løn, uden at have arbejdet fuld tid, er hvis det har været nattevagter på 29 timer om ugen for så betegnes det nemlig som 37 timer.
Det er de oplysninger jeg fik da jeg fik tilkendt fleks for 2 år siden, jeg arbejdede nemlig 25 timer og var fuldtidsforsikret.
Får du sygedagpenge for 37 timer? Sygedagpenge er nemlig pr. time og ikke pr. dag som ledighedsydelse er..... og de ser på hvad du har haft af timer de sidste 3 mdr.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 00:12   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Men hvis du har valgt at arbejde deltids, af andre årsager end sygdom, så får du løn ift. dit sidste job.
Jaaa, det er jo altid rart med en præcisering...


Men "Lille Dig", -det er for rigtig mange - som Web er inde på - muligt at argumenterer/dokumenterer at den tidligere nedsatte arbejdstid skyldtes ens sygdom/handicap


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 24-10-2010 kl. 00:16. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 12:44   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Præcis, og kan anbefale alle, som f.eks. ikke får tilkendt fleksjob, og som derfor i en periode måske er nødt til at tage et deltidsjob, at fortælle dette til både læge og jobcenter, så det bliver noteret til en anden gang.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 14:34   #8
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Jeg er lige blevet visiteret til fleks på 37 timer. Jeg kom fra en stilling på 28 timer.

Det var meget tydeligt, at det var mit handicap der var grunden til, at jeg gik længere og længere ned i tid.

Startede som ung på 45-50 timer, så 37 timer, 34 timer, 30 timer, 32 timer og så til sidst 28 timer. Det er små 15 år på arbejdsmarkedet, dog afbrudt af en uddannelse og barsel på 5½ år, som blev taget mellem de 37 og 30 timer.

Jeg var faktisk meget bekymret for, om jeg kun ville blive visiteret til 28 timer, men min sagsbehandler fortalte, at det aldrig har været på tale.

Jeg er også fuldtidsforsikret, men får sygedagpenge på 28 timer. Det var nu også mest pga. de andre forsikringer der fuldte med fuldtiden, at jeg beholdte den.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 21:55   #9
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Tak for alle jeres svar. Tror jeg er blevet klogere og alligevel ikke

Min sygdom kom til ”udbrud” for første gang for ca. 15 års siden. Og herefter har jeg ikke arbejdet på fuldtid, da jeg ikke kunne overskue/magtede dette.

Men om det kan bevises, at det er pga. min sygdom, ja det er jo så - lige det!

Mit sidste job, var som tidligere skrevet, kun på 28 timer. Det skal lige siges, at det kun var et vikariat. Om dette har/vil have en betydning – jah det aner jeg ikke. Gør i - der ude??? Mit sidste faste job, havde jeg i 5 år. Det var på 30 timer om uge i skiftende vagter samt hver anden weekend. Røg ind i problemer på jobbet og stoppede.

Fik efterfølgende nyt job i en 37 timer stilling, men efter bare 2½ md., bukkede jeg under – jeg magtede ikke fuld tid. Så herefter dette omtalte vikariat, på de 28 timer.

Ja jeg er fuldtidsforsikrede. Ja jeg modtager sygedagpenge som fuldtidsforsikrede = højeste dagpengesats hvis jeg gik arbejdsløs.

Som jeg lige ser/læste det – ender det med, flex løn på de 28 timer…….????
Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 22:12   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Lille mig

Citat:
Som jeg lige ser/læste det – ender det med, flex løn på de 28 timer…….????
NEJ, ikke hvis du kan dokumentere, at den nedsatte tid skyldes dit helbredsproblem,

som du kan se, at Web har skrevet ovenfor :
Citat:
Dette gælder dog ikke, hvis personen gennem fx lægefaglig eller sundhedsfaglig vurdering kan dokumentere, at deltidsansættelsen skyldes de samme forhold, som er årsagen til fleksjobbet.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En del ministre og polikere har aldrig arbejdet supersus Politik og Samfund 3 03-06-2012 20:57
Fleksjobbere mister arbejdet Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 26 29-01-2009 22:21
43% af handicappede skyldes arbejdet zuza Det er da strengt ! 1 21-05-2008 14:20
Fuldtidssyge skal tilbage på arbejdet Peacock Accept fra vores omgivelser 3 27-11-2007 20:45
1. dag på arbejdet. Kims Dit og Dat 3 03-11-2007 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension