K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2010, 00:09   #1
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
VC støttet af DF fremsætter nyt lovforslag i kommende folketingssamling.

Jeg har nylig hørt et rygte i min øresnegl om, at VC-regeringen (sig det lige højt, og hør hvordan det lyder støttet af DF i starten af den kommende folketingssamling vil fremsætte et lovforslag om regulering af folketingsmedlemmers virke.

Lovforslaget skulle omhandle:

1) Nedsættelse af folketingsmedlemmers honorar og diæter til det halve efter 52 uger og bortfald af samme efter efterflg. sammenlagt 2 X 52 uger - med mulighed for forlængelse på yderlig 52 uger i ganske særlige tilfælde, således at der sammenlagt ialt kan oppebæres hornorar og diæter i maximalt 4 X 52 uger inden for 10 år.

2) Indførelsen af en regel for aldersbegrænset valgbarhed til Folketinget med en nedre og øvre grænse på henholdsvis 28 og 60 år.


I bemærkningen til lovforslaget skulle det iflg. rygtet fremgå, at forslaget om honorar- og diætregulering i ånden skulle være udtænkt som et ganske særligt kærligt skub til medlemmer, der er blevet lidt for virkelighedsfjerne og fastgroet i tingsmiljøet og dermed et forsøg på / en håndsrækning til, at stimmulere det enkelte medlem til at genetablere en solid jordforbindelsen med den virkelige verden befolket af levende mennesker.

Den nedre aldersgrænse (som vi for nemheds skyld kunne kalde: 28 års-reglen) er tænkt indført, for at undgå, at unge mennesker i en alt for tidlig alder kommer under dårlig indflydelse af tingsmiljøet.

Den øvre grænse (60 års-reglen) ønskes indført under henvisning til undersøgelser, herunder obduktionsrapporter, der peger på, at risikoen for at blive dement og/eller blive udsat for blodpropper / blødninger i hjernen stiger med alderen - også for tingsmedlemmer. Begge tilstande angives at påvirke dømmekraften i en uhensigtsmæssig retning - det kan fx vise sig ved at tingsmedlemmet udtaler sig om et emen uden en egentlig faktuel indsigt heri, det man i daglig tale kunne beskrive som: helt ude i hampen. Reglen er således givet af hensyn til, at det enkelte medlem ikke bringer sig selv i en pinlig situation, der ville kunne opleves traumatiserende af medlemmet, dersom substansen skulle gå op for medlemmet i et klart øjeblik. Omend den statistiske risiko herfor er beskeden, har man altså valgt at hensynet til medlemmet taler tungt for en 60 års-regel - og som man siger: et eller andet sted skulle grænsen jo gå, selvom der jævnlig ses tingsmedlemmer under 60 år, der udtaler sig på en måde, der kunne rette mistanke om, at medlemmet havde fået en blodprop / blødning i hjernen eller var blevet dement.


De medlemmer der er blevet udspurgt om idéindeholdet i forslaget, i forbindelse med forarbejdet til udformningen af forslaget, har klart givet udtryk for, at det var på tide med sådan et initiativ og nogen har tillige tilføjet, at de bestemt vil stemme for forslaget, når forslaget i sin endelige form kommer til afstemning i salen.

Typsik siger samme medlemmer, at de føler, at de har en tendens til at gro fast på taburetten, blive virkelighedsfjern og forstokket i såvel tanke som handling, men ikke rigtig kan tage selvstændig initiativ til et miljøskifte - og at de har observeret den samme utilsigtede tendens hos medlemmer, der har været længe i miljøet.

Forslaget skulle iflg. rygtet ligeledes hilses velkommen med vild begejstring af de DF-medlemmer, der med ligusterhækken op over øjnhøjde, skulle være blevet gjort bekendt med forslaget.


Man kan med en overvejdende sandsynlighed være sikker på, at VC ønsker at borgere kommer med bemærkninger og evt. forslag til lovforslaget :-)

Så det bør man så bare gøre ... :-)


PS: Jeg modtager ikke honorar for at lække forslaget eller gøde jorden for forslagets vedtagelse.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 00:25   #2
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
nu er jeg blant de heldige der er over 40 men under 60 år...

nu er jeg blant de heldige der er over 40 men under 60 år...så jeg kan godt, i det mindste i flg. statistikkerne tåle at få et mega grineanfald så jeg dårligt ved hvem jeg selv er..

det luner
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 00:43   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg stemmer for..

det er dog det bedste forslag jeg har set... kommer det mon ud i andre medier end her.. eller sendes til til særlig overlevering til statsministeren og lign..

det blev så til en god godnatlæsning idag.. hahahaha..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 00:51   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Jeg har lige fået indtelefoneret et tillægsrygte.

1B) Startsummen af såvel honorar som diæter kan ikke overstige det overenskomstfastsatte niveau for en faglært arbejder i ordinær beskæftigelse på ordinære vilkår inden for bygge- og anlægsområdet.

Derudover blev der sagt, at dersom forslaget mod forventning ikke skulle blive vedtaget, så skulle VC-regeringen være villig til at gå forest med et godt eksempel og holde deres egen modtagelse af honorar og diæter inden for forslagets rammer :-)

PS: Jeg får fortsat ikke honorar for at fremme forslaget ...

Sidst redigeret af TimeGuest; 08-08-2010 kl. 00:55. Årsag: Tyrkfejl
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 01:21   #5
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Sjooooooooovt!



var lige ved at lukke ned...
men blev lige "fanget" af dette indlæg...

kan kun tilslutte mig!

Jeg tror bestemt smilet (op til begge øre)
sidder der i morgen også

Mvh.
og

Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 09:23   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hip Hip Hop Hurrahhh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 09:44   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Skøøøøøøønt.... det har sørme min stemme
Og det ville være toppen af kransekagen hvis man kunne få listet det ind på deres egen website
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 10:34   #8
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Den burde juo hænges på en opslagstavle i Folketinget, og alle kommuner.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 12:18   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke lade være med at blive ved med at tænke på regeringen som VC-regeringen, det jeg for fremtiden kalde alle steder, den er bare så god.

VC-regeringen = Fuld af L***



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 12:22   #10
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg kan ikke lade være med at blive ved med at tænke på regeringen som VC-regeringen, det jeg for fremtiden kalde alle steder, den er bare så god.

VC-regeringen = Fuld af L***
Ditto her... for det er jo lige præcis det de er...

Gid TimeGuest vil smide det indlæg ind som et læserbrev i et par aviser.. det vil da være en god sommerjoke
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det kommende valg ! FrkSilverfox Politik og Samfund 3 01-09-2011 08:00
Kommende børn og evt ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-03-2011 17:16
om min arbejdsprøvning og tek for hjælpen til dem der har støttet mig til nu vonsyld Din historie 1 04-07-2007 10:31
Kommende førtidspensionist. Dauch Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 21-01-2007 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension