K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2010, 17:03   #1
masoud
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
masoud er ny på vejen
gode råd søges...sygedagpengeperioden udløber

Jeg har været på sygedagpenge i et år og kommunen har lige truffet afgørelse om, ikke at forlænge mine sygedagpenge. Da jeg afventer en neurologisk undersøgelse er min fysiske tilstand "uafklaret" og kommunen kan følgelig "ikke vurdere min arbejdsevne" og så er jeg åbenbart ikke berettiget til at få sygedagpenge...


Jeg har selvfølgelig klaget over ders afgørelse med hjælp fra københavns retshjælp, men jeg er ikke sikker på om de på retshjælpen havde den nødvendige indsigt i sygedagpengesystemet til at sende en skarp nok klage....

I det forløbne år, hvor jeg har modtaget sygedagpenge, har jeg fået udarbejdet en ressourceprofil, der konkluderer det samme som min egen læge foruden diverse speciallæger, nemlig at jeg ikke er i stand til at varetage et arbejde på fuld tid og ikke et fysisk arbejde.

Jeg har talt med sygedagpengekontoret om muligheden for et fleksjob og har afventet deres afgørelse indtil jeg sidste måned gik til min læge, der gav mig en henvisning til en neurologisk undersøgelse og vupti 2 uger efter får jeg et brev fra sygedagpengekontoret om, at da jeg venter på at komme til den nye undersøgelse kan de ikke vurdere min mulighed for at vende tilbage til arbejdsmarkedet og derfor er jeg ikke berettiget til forlængelse af sygedagpengeperioden.


-er der nogen der har nogle erfaringer på dette område og som har et godt råd?

Jeg har et år tilbage i dagpengesystemet hos A-kassen, hvis jeg raskmelder mig sender de mig til jobtræning på fuld tid, hvilket jeg ikke kan klare...
desuden vil det jo påvirke min kamp for at blive godkendt som fleksjobber.

Jeg har været på kontanthjælps-kontoret og de siger jeg ikke kan få kontanthjælp da jeg er gift og min kone tjener "for meget" til at jeg er berettiget til kontanthjælp.

-hvad gør en klog?


Hilsen

Masoud
masoud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 19:00   #2
iben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2007
Lokation: Aalborg
Indlæg: 29
Styrke: 18
iben er ny på vejen
Jeg er ikke helt skarp i reglerne...men mener ikke de må stoppe dine sygedagpenge, så længen sagen er uafklaret og du venter på svar fra yderligere speciallæge.
Selvfølgelig kan de ikke afgøre din "rest" arbejdsevne før alle involverede personer/læger har afgivet deres bud....
Håber andre(med bedre styr på reglerne) også kommer på banen.....
iben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 19:12   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, jeg ved det ikke rigtigt.. Altså hvis de stadig er ved at undersøge, om der findes behandling, der kan bedre din arbejdsevne, så er afslaget på forlængelse faktisk ok.

Men hvis din arbejdsevne er varigt nedsat uanset undersøgelsen (hvis det f.eks. kun kan hjælpe på din livskvalitet), så er det ikke ok med afslaget.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 09:22   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af masoud Se meddelelser
Jeg har været på sygedagpenge i et år og kommunen har lige truffet afgørelse om, ikke at forlænge mine sygedagpenge. Da jeg afventer en neurologisk undersøgelse er min fysiske tilstand "uafklaret" og kommunen kan følgelig "ikke vurdere min arbejdsevne" og så er jeg åbenbart ikke berettiget til at få sygedagpenge...


Jeg har selvfølgelig klaget over ders afgørelse med hjælp fra københavns retshjælp, men jeg er ikke sikker på om de på retshjælpen havde den nødvendige indsigt i sygedagpengesystemet til at sende en skarp nok klage....

I det forløbne år, hvor jeg har modtaget sygedagpenge, har jeg fået udarbejdet en ressourceprofil, der konkluderer det samme som min egen læge foruden diverse speciallæger, nemlig at jeg ikke er i stand til at varetage et arbejde på fuld tid og ikke et fysisk arbejde.
Det lyder for mig forkert, for som jeg læser det du skriver har du ikke været forlænget endnu vel ?

Og hvis du ikke har det så burde du kunne forlænges efter

Citat:
§27 stk 2


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
Og hvis det er sådan at det allerede nu er fastslået at du ikke kan komme tilbage til ordinært job (det er jo hvad alle andre papir siger )

Så burde du kunne forlænges efter § 27 stk 4

Citat:
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Citat:
Jeg har talt med sygedagpengekontoret om muligheden for et fleksjob og har afventet deres afgørelse indtil jeg sidste måned gik til min læge, der gav mig en henvisning til en neurologisk undersøgelse og vupti 2 uger efter får jeg et brev fra sygedagpengekontoret om, at da jeg venter på at komme til den nye undersøgelse kan de ikke vurdere min mulighed for at vende tilbage til arbejdsmarkedet og derfor er jeg ikke berettiget til forlængelse af sygedagpengeperioden.
Her håber jeg at retshjælpen har sørget for at §7a i retssikkerhedsloven er overholdt og at de ellers har klaget over dette...


Citat:
-er der nogen der har nogle erfaringer på dette område og som har et godt råd?

Jeg har et år tilbage i dagpengesystemet hos A-kassen, hvis jeg raskmelder mig sender de mig til jobtræning på fuld tid, hvilket jeg ikke kan klare...
desuden vil det jo påvirke min kamp for at blive godkendt som fleksjobber.
Hvis ikke du kan klare det ordinære marked så skal du ikke raskmelde dig til dagpenge, det kan få konsekvenser for dig da du jo skriver en tro og love erklæring under ...

Citat:
Jeg har været på kontanthjælps-kontoret og de siger jeg ikke kan få kontanthjælp da jeg er gift og min kone tjener "for meget" til at jeg er berettiget til kontanthjælp.

-hvad gør en klog?
Det er lidt svært da din sag er så langt at det pt er svært at gøre noget og at råde til noget ... men håber at retshjælpen har været opmærksom på de to § og omstændigheder jeg omtalte øverst i indlægget ..
  Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 15:26   #5
masoud
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
masoud er ny på vejen
tak for dit grundige svar; det var godt at få nogle flere paragraffer at henvise til. Desværre var de på retshjælpen ikke særlig skarpe og henviste i klagen ikke til nogle paragraffer, men nu er jeg bedre forberedt til næste omgang.

Foreløbig venter jeg på at kommunen behandler klagen, - de skriver : "hvis ikke vi har behandlet din klage indenfor 4 uger vil du modtage nærmere underretning om hvordan klagen behandles" -jeg synes det er en lidt vag behandling og hvordan skal jeg betale mine regninger når vi når til den første...
masoud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 18:02   #6
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Mej Masoud
Min sag minder om din - afslag på forlængelse af sygedagpenge efter 52 uger, på det primære grundlag, at jeg afventer nærmere udredning og evt. behandling. Er selv i gang med at skrive klage og forsøge ad forskeligge andre veje at få mine sygedagpenge forlænget.
Måske du kan blive klogere på din egen situation og på nogen af paragrafferne ved at læse om min sag og de svar, jeg har modtaget fra andre her på K10.
Du kan læse om sagen her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=12555

Sidst redigeret af Tin64; 13-05-2010 kl. 18:03. Årsag: Fejl i link
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges... pipse3 Alt det andet 11 12-08-2012 09:49
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
Gode råd søges tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-01-2011 21:39
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension