K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2012, 20:36   #1
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Gensidig forsørgelsespligt.....

..hvor er den henne i alle disse nye reformer? Er den bare "gledet ud" af forhandlingerne? Eller er det mig der har misforstået noget og den aldrig har været i spil??

Kunne virkelig godt tænke mig den blev afskaffet - er så urimligt i et moderne samfund! For mig handler det ikke (kun) om penge, men princip!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 20:49   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
chas...der er ingen i regeringen der kæmper vores sag - desværre tror jeg..det er et stk tid siden jeg har læst og hørt noget...jeg synes sgu det er noget underlig noget jeg skal straffes af samfundet m.flere tusind pr.mdr bare fordi jeg er gift..det er noget lo.. og ikke penge,men principper...hvorfor ku de ikke ændre den oldnordiske lov


en gift førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 21:35   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det eneste positve med den nye reform, er man kan få særlig ydelse
selvom man har formue og skal i udviklingsforløb
men det bliver sikkert også pillet ud

så nej intet bliver ændret, da alt drejer sig om at spare penge, pakket ind i en ny chance
sygdagpenge efter de 52 uger, den er vel også lukket

kan godt forstå man ikke hører noget fra v og k
det er deres valg program s og SF har overtaget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 23:52   #4
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Enig - der er ingen opposition. Alle er enige - de kunne have sparet mange penge på valgkampen, hvis de bare havde kørt fælles kampagner og lavet dobbelt plakater med Lars Løkke og Helle Thorning med armen om hinanden storsmilende "Vi er ´en del af fællesskabet´" !
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 00:08   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
der er jeg altså ikke enig..nogen af tingene kommer fra venstre..ja ..men andre har de så bygget videre på og lavet endnu flere forringelser..den med fagforeningen og fleksjobbere..hv em tror på det f.eks er ventres politik..

det sagde venstre iøvrigt idag nej til at være med i..den med fagforeningen...

noget er blå bloks - men ikke alt....................
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 00:22   #6
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
mener det heller ikke så bogstaveligt, men hvis jeg havde vidst at min stemme på "de røde" havde været en videreførsel af den 2020 plan jeg ikke ønskede, ville jeg da ikke have føltmig så snydt, hvis Helle havde spillet med åbne kort.

Troede virkelig ikke at rød blok vendte på en tallerken så hurtigt! Det var da spild af kampagne-penge at bruge så meget krudt på at være i skarp opposition til blå blok, når det nu ikke var reelt!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 00:28   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
der vil jeg give dig ret..jeg stemmer ikke på dem..jeg er bondeknold og blå..smiler..men synes godt nok de har røvre... folk noget så gevaldig..læste også i avisen idag,at de nok skulle regne med at få en på hatten til næste valg..en der ville noget..folk er skuffede - ikke mindst fordi de forventede rød blok havde en anden tankegang og så har de bare gjort det dårligere og endnu ringere at være dansker....
godt jeg er sønderjyde og handler 95 procent af mine varer i flensborg
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 11:35   #8
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
..hvor er den henne i alle disse nye reformer? Er den bare "gledet ud" af forhandlingerne? Eller er det mig der har misforstået noget og den aldrig har været i spil??

Kunne virkelig godt tænke mig den blev afskaffet - er så urimligt i et moderne samfund! For mig handler det ikke (kun) om penge, men princip!
Nej desværre den har aldrig været i spil... den gensidige forsørgerpligt er noget alle kan blive enige om der IKKE er råd til at fjerne ..

Den eneste politikker vi har kunne banke et svar ud af var Finn Sørensen fra Enhedslisten der mente at den skulle væk og at det ikke var rimligt med gensidig forsørgerpligt anno 2012

Som mange af de andre partier siger... der er ikke råd til at fjerne den og sådan har det altid været ..

Det er så grunden til at vi som ftp skal være underlagt gensidig forsørgerpligt

Men det er da lykkedes os at komme over de 2500 op min sag og har fået et større artikel om emnet , snart når vi 5000 og så vælger ragdoll en der kan spørgers om det her emne

Så gå ind på EB og støt op om sagen så vi kan få lidt fokus og skriv også gerne under...

Mange tror at i her i landet har forsørgerpligt mellem ægtefæller uhyggeligt få ved at der gælder en lov for pensionister som ikke findes for andre i landet ...


http://ekstrabladet.dk/minsag/article1691139.ece

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1755501.ece
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 20:41   #9
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Den regel der gælder for pensionister er jo ikke gensidig forsørgerpligt. Det er bare et udtryk for, at der er en del udgifter der bliver mindre, når man er 2 om at betale dem.
Det er jo nøjagtig det samme som at en enlig forsørger flytter sammen med sin kæreste, her forsvinder en del tillæg jo også; ikke fordi kæresten skal forsørge, men fordi man nu er 2 om udgifterne.
Du kan aldrig risikere, at du ingen penge får som samlevende pensionist, ligesom du kan med kontanthjælp. Men hvis du lader en kæreste flytte ind, så er der trods alt en del udgifter der mindskes, idet man nu er 2 om at betale.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 21:27   #10
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Er ikke enig- der er allerede reguleret efter at udgifterne menes at være billigere på to indkomster idet at satsen er forskellig alt efter om du er enlig eller samlevende. Det der ligger i det er at hvis din partner tjener over x antal kr bliver der trukket 30 kr pr 100 kr i indkomsten. Jeg har intet at udsætte på at der er forskellige satser , men at msn skal ' straffes' yderligere end man i forvejen er når man er på førtidspension. Det er jo ikke fordi man er doven, ikke gider arbejde eller nasser på samfundet. Man har ikke selv valgt det og har ikke de store muligheder for at ændre det- msn kan jo ikke have supplerende indtægt til at få flere penge at leve for - dem bliver der jo også trukket af!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgelsespligt! Lotus Politik og Samfund 73 10-12-2013 17:58
Artikel på EB om Gensidig forsørgelsespligt Ragdoll Politik og Samfund 9 14-05-2012 11:58
Gensidig forsørgelsespligt! FrkSilverfox Politik og Samfund 29 23-12-2011 11:09
gensidig forsørgelsespligt når begge på FP? sane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-03-2011 09:45
Gensidig forsørgelsespligt Hammershus Politik og Samfund 35 09-12-2009 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension