K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2015, 19:28   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
sagsbehandler aflyser møde inden rehab.team

Har lige set i min e-boks at det møde jeg skal til mhp. om udfyldelse af den forberende del af min rehabiliteringsplan, om en uge er aflyst.

Ingen forklaring ingen gøren mig opmærksom på at der ligger noget i min e-boks??

Der står blot mødet d.xx er desværre aflyst. Du kan kontakte ydelsesservice eller jobcenteret hvis du har nogen spørgsmål

Det er ikke min sædvanlige sagsbehandler der har skrevet. Ham har jeg skrevet til og bedt om en klagevejledning over hans forløb i forrige uge.

Kan det være derfor? Eller sidder de nu og pønser på at smide mig af mine sygedagpenge fordi jeg har givet udtryk for min utilfredshed? Man ved snart ikke efterhånden.

Er der andre der har prøvet bare at få aflyst et vigtigt møde før så vigtigt et møde? Uden en forklaring...
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2015, 21:57   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det behøver ikke handle om dig, og gør det højst sandsynligt ikke.

Der kan være mange årsager til aflysningen og du har ikke krav på at vide hvorfor. Måske din sagsbehandler er indkaldt til undersøgelse på hospital den dag, eller sagsbehandleren har langtidssygemeldt sig med stress, et brækket ben eller en kræftdiagnose? Eller han skal til begravelse af en nær pårørende? Han kan selv være død (det vil de jo aldrig fortælle dig), men det er jo nok noget lidt alvorligt der gør at en anden skriver til dig om aflysningen.

Forhåbentlig er det ikke noget så tragisk som jeg giver eksempler på, men det kan jo være alt muligt.

Sagsbehandlere er mennesker som du og jeg.

Og jeg forstår godt du synes det er pisseirriterende, men nu er det sådan det er.
Kontakt jobcenteret og bed om at du får en ny aftale så hurtigt som muligt. Og vær indstillet på at det måske bliver hos en ny sagsbehandler.

Sidst redigeret af Akvamarin; 23-01-2015 kl. 22:03.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2015, 22:29   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det behøver ikke handle om dig, og gør det højst sandsynligt ikke.

Der kan være mange årsager til aflysningen og du har ikke krav på at vide hvorfor. Måske din sagsbehandler er indkaldt til undersøgelse på hospital den dag, eller sagsbehandleren har langtidssygemeldt sig med stress, et brækket ben eller en kræftdiagnose? Eller han skal til begravelse af en nær pårørende? Han kan selv være død (det vil de jo aldrig fortælle dig), men det er jo nok noget lidt alvorligt der gør at en anden skriver til dig om aflysningen.

Forhåbentlig er det ikke noget så tragisk som jeg giver eksempler på, men det kan jo være alt muligt.

Sagsbehandlere er mennesker som du og jeg.

Og jeg forstår godt du synes det er pisseirriterende, men nu er det sådan det er.
Kontakt jobcenteret og bed om at du får en ny aftale så hurtigt som muligt. Og vær indstillet på at det måske bliver hos en ny sagsbehandler.
Håber lidt det er fordi jeg har skrevet og bedt ham om, at redegøre for mit tidligre sagsforløb og informere på PÅ SKRIFT og bedt om en vejledning til hvordan jeg får en ny sagsbehandler Håber bare ikke at det skader mig, hvis det er grunden. Men så igen det kan næsten ikke blive værre
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2015, 14:02   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal selv sætte din pc op til, at du får info i din indbakke om ny post.
Ellers skal du søge om fritagelse for modtagelse af digital post. Det tildeles, hvis man opfylder kriterierne.

Du kan altid søge kommunen om ny sagsbehandler. Man er ikke forpligtet til at give dig en ny, men hvis du argumenterer for det, håber jeg det lykkes.

Måske er din sagsbehandler syg eller på anden måde forhindret. Tror ikke, du skal lægge andet i det.

Kontakt kommunen og bed om en ny tid, der passer dig.

Sidst redigeret af stampe; 24-01-2015 kl. 14:08.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 15:47   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Mysteriet er løst. Det er fordi jeg har fået en ny sagsbehandler Lidt upraktisk lige før mødet med rehab.team og udfyldelse af den forberedende del, men håber virkeligt at denne person rent faktisk kan håndtere min sag på en saglig måde. Så hvis der er nogen der har problemer med at få lov at skifte sagsbehandler, skal I bare skrive direkte til jeres sagsbehandler og bede om en skriftlig redegørelse for hvordan man klager over vedkommende...Så sker der noget.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 13:23   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
- Ofte nok, man beder om en ny sb pga kemien ikke synes at fungere mellem perterne.
En sb er jo heller ikke interesseret i at beholde en borger, der ikke ønsker det.
Håber på al held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension