K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2010, 10:19   #1
stinni
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: Herning
Indlæg: 22
Styrke: 14
stinni er ny på vejen
sygdagpengestop og røget i beskæftigelsesankenævnet

Hejsa Alle

Kort om mig: Jeg er 32år har HMS og fibromyalgi

Min sag er noget så langt, at den nu er røget i beskæftigelsesankenævnet, jeg har været sygemeldt i 2år og kommunen har absolut ikke været særlig behjælpelig med at finde en løsning for mig.

De følger ikke op på mig som de skal, sidste møde afholdt d.27maj og det var kun pga. foa (fagforeningen) bad om det.

Har været i en arbejdsprøvning i en vuggetue, de mener ikke at den kan bruges da mit fravær var høj. (jeg var der 3timer om dagen i 5dage) fra 15sep2009-29jan. 2010 Forinden det har jeg været på CEB afklaringsforløb, hvor mit fravær var ganske lidt,hvilket de overhovedet ikke bruger!!

Jeg bliver forlænget d.30maj 13 uger, da de mener jeg skal i en ny arbejdsprøvning, hvilket aldrig bliver etableret, trods flere opringninger fra mig.

Kommunen mener ikke ,at jeg kan revalideres, da de ikke tror, at jeg kan opnå ordinært beskæftigelse efterfølgende, hvilket jeg gir dem ret i

De mener heller ikke flex, da ethvert erhverv ikke er udtømt, det er hverken jeg eller min læge enige i, min tilstand er stationær og der er ikke yderlig behandlingsmuligheder

Deres egen lægekonsulent skriver os, at jeg ikke kommer tilbage til mit fag sos hjælper på fuld tid, men det ikke er umuligt, at finde en eller anden skånefunktion evt. på nedsat tid.

Han mener ikke der er grundlag for yderligere afklaringen. Tilstanden er stationær og kan kun frygtes værre

Ft. pension kan jeg heller ikke få, da ethvert erhverv ikke er nedsat til det ubetydelige, Hvilket jeg heller ikke interesseret i

Nogen der kan få øje på det logiske i disse 3 grupper

Når de når til sådan en konklussion skal de så ikke anvende arbejdsevnemetoden ifht, ressourceprofilen?

Min ressourceprofil er lavet i jan. 2009 (jeg/sagsbehandler)
Den er blevet opdateret uden at jeg er blevet partshørt, må de det?

Når nu min sag er røget i ankenævnet, kan jeg så få aktindsigt?
Nogen der ved, om jeg kan finde en skema et sted?
Jeg tænker bare, man kan jo ikke vide, om kommunen undlader at sende relevante papir.

Er der ting jeg skal være særlige opmærksom på, når nu sagen er kommet så vidt? Jeg synes det er en jungel at finde rundt i.

Desuden er jeg i tvivl om sagsbehandleren på kommunen er fastansat, da hun er selvstændig, hvis hun ikke er fastansat må hun så træffe disse beslutninger som hun gør?

Undskyld at mit indlæg blev så rodet, men håber at der er nogen der har læst med så langt og kan besvare nogle af mine mange spørgsmål

mvh

Stinni
stinni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 14:34   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Stinni!

Der findes formular til aktindsigt på K10's forside under nyttige links - lige til at printe ud.

Du vil modtage skriftlig bekræftigelse, når din anke er modtaget i BAN (Beskæftigelsesankenævnet). Få også aktindsigt her, så du ved, hvad nævnet har modtaget fra kommunen. Derefter har du 2 ugers frist til at indsende kommentarer til nævnet. Det står altsammen beskrevet i brevet fra BAN.

-og jo, du skal parthøres i din ressourceprofil.

Fat mod, der kommer flere svar til dig senere :-)

Sidst redigeret af Carmen; 27-10-2010 kl. 14:38.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 14:45   #3
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej stinni

Det lyder ikke lovmedholdeligt, hvad du er udsat for i din sygedagpengesag!

Godt du har din læges opbakning!

Citat:
Oprindeligt indsendt af stinni Se meddelelser

Når de når til sådan en konklussion skal de så ikke anvende arbejdsevnemetoden ifht, ressourceprofilen?

Jo!

Min ressourceprofil er lavet i jan. 2009 (jeg/sagsbehandler)
Den er blevet opdateret uden at jeg er blevet partshørt, må de det?

Nej!

Når nu min sag er røget i ankenævnet, kan jeg så få aktindsigt?

Ja! Du skal bede om aktindsigt i alle dine papirer, for at sikre dig, at alt er kommet med til ankenævnet - og så eftersende evt. vigtige papirer, som kommunen evt. ikke har sendt til ankenævnet!

Nogen der ved, om jeg kan finde en skema et sted?

Ja - under link "Aktindsigt" her øverst på K10's side.

Jeg tænker bare, man kan jo ikke vide, om kommunen undlader at sende relevante papir.

Enig - derfor skal du ønske aktindsigt i papirer, der er sendt til ankenævn.

Er der ting jeg skal være særlige opmærksom på, når nu sagen er kommet så vidt? Jeg synes det er en jungel at finde rundt i.

Enig!

Desuden er jeg i tvivl om sagsbehandleren på kommunen er fastansat, da hun er selvstændig, hvis hun ikke er fastansat må hun så træffe disse beslutninger som hun gør?

Næppe! Læs herom - sidst i link - omkring "sygedagpengestop" øverst på K10's side.

Link om skema vedrørende anmodning om aktindsigt:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Link om regler om forholdsregler, kommunen skal varetage før sygedagpengestop, ved arbejdsevnemetode, herunder bl. a. at ressourceprofil er ugyldig, hvis den udarbejdet af sagsbehandler hos anden aktør, der næppe kender dig så godt som den kommunale ansvarlige sagsbehandler:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Ressourceprofilen SKAL laves af din sagsbehandler. Det er fastslået i en principiel afgørelse af ankestyrelsen.

Tryk på link: Ankestyrelsen: Sagsbehandler skal lave ressourceprofilen - under ovennævnte link om arbejdsevnemetode - og læs ankestyrelses afgørelse om, at ressourceprofil for at være gyldig skal være udarbejdet af kommunalt ansat ansvarlig sagsbehandler, der formodes at kende dig godt.

"Der skal laves en ressourceprofil ved revalidering og tilkendelse af fleksjob og førtidspension og for folk på sygedagpenge skal dette ske inden et evt sygdagpenge stop.

Når resourceprofilen er lavet, skal du have den til partshøring og godkendelse.

Du har mulighed for at komme med dine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i dit helbred, så skal ressourceprofilen opdateres.

Man kan ikke klage over at der mangler en ressourceprofil i ens sag.

Først hvis der bliver fortaget en afgørelse i din sag, hvor din ressourceprofil ligger til grund, så kan du klage til Beskæftigelsesankenævnet over at ressourceprofilen mangler eller ikke er blevet partshørt af dig som loven siger at den skal."


Måske flere har bud på hjælp i din sag!

Held og lykke!

Sidst redigeret af Katharina; 27-10-2010 kl. 16:16.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 09:09   #4
stinni
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: Herning
Indlæg: 22
Styrke: 14
stinni er ny på vejen
hejsa

Mange tak for svar, jeg venter fortsat spændt på at høre fra BAN og har bedt om aktindsigt, gælder de 10 dage os her?

mvh
Stinni
stinni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 10:01   #5
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Kære stinni

Katarina har virkelig beskrevet det du skal godt.

Jeg står i nøjagtig samme situation som dig, jeg har dog valgt at få en selvstændig socialrådgiver til at hjælpe mig.

Vi bad BAN om aktindsigt, og samme brev blev sendt til kommunen, så fik kommunen travlt og eftersendte alle lægelige papirer.

Vi fandt dog hurtig ud af at de var medsendt fra start.

Altså har kommunen ikke en skid styr over hvad de har sendt, det bliver dog mere morsomt.

Ca. midt i min stak af papirer finder vi en 12 siders lang resurceprofil på en 56 årig tamilsk kvinde.

Vi har nu lavet en opsumering på mit forløb, med diverse klager, den er sendt til BAN og kommunen, reagere de ikke positivt inden for en uge, går vi til medierne.

Held og lykke
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 10:03   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du behøver ikke skema til statsforvaltningen.

Du ringer ganske enkelt ind, når du modtager bekræftigelse derfra og ber om aktindsigt.

Derefter får du nye 14dage, til partshørring, og såfremt du har behov for mere tid, ber du om dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpengestop muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 16-01-2012 12:50
Er du syg? Så har du nok røget, drukket, dovnet og spist forkert.. gunvor Politik og Samfund 13 28-09-2011 01:15
Beskæftigelsesankenævnet ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 8 23-08-2011 23:55
Beskæftigelsesankenævnet. Gunell Alt det andet 1 03-04-2011 23:16
Sag i beskæftigelsesankenævnet Frue.Hansen Alt det andet 5 14-09-2009 12:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension