K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2011, 13:22   #51
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Vist er det da en rigtig go tråd, og er skam osse taget helt alvorligt.
Men, der kan vel osse være plads til lidt galgenhumor indimellem gråden! Håber Miss Murphey med flere forstår! Livet er sandelig hårdt nok i forvejen.
Knuz Pedro
Nemlig Pedro ..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 13:40   #52
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Nemlig Pedro ..
Knus Lone
Ja, Lunasdatter! Vi skulle jo gerne overleve.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2011, 16:16   #53
Klock
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2011
Lokation: København V
Alder: 51
Indlæg: 1
Styrke: 0
Klock er ny på vejen
Uddrag fra brevet med afgørelsen (glæd dig til dette brev...):

Du opfylder betingelserne for at få førtidspension, jf. pensionslovens §§ 16 og 20, stk. 1.
Vi har lagt til grund til at du lider af hebefren skizofreni, jf. de lægelige udtalelser.
Hebefren skizofreni som giver sig udtryk i tankemylder, hyperrefleksi, ambivalens, konkret og magisk tankegang, panikangst, socialfobi med isolationstendens, OCD, identitetsforstyrrelser og transitivisme. Derudover er din stress- og belastningstærskel nedsat, der er problemer med social kontakt og i perioeder med udtalt isolationstendens.
Forsøg på arbejdsprøvning endte med psykisk sammenbrud og indlæggelse.
Det vurderes lægeligt at din funktionsevne er tæt på det ubetydelige uden udsigt til bedring.
Det fremgår at du er i optimal behandling.
Resultatet af samtalerne du har haft i forbindelse med iværksættelse af virksomhedspraktik er i overensstemmelse med de objektive lægelige fund.

Masser af held og lykke herfra!
Klock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2011, 16:48   #54
Aicha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Aicha er ny på vejen
Jeg har fået det fra 1-1-2012 . Jeg får det pga . Boderline , oCD . Social forbi , genereliseret angst - panik angst - PTSD - psykoser- depression - kronisk migrere - kronisk mavesår ( forsaget af stoffer ). - ADHD - spiseforstyrrelse- traumatisk opvækst .

Jeg er meget ked af at været på pension som 22 årige
Aicha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 00:42   #55
3xstress
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Lokation: djursland
Indlæg: 8
Styrke: 0
3xstress er ny på vejen
Jeg har fået pension pga angst, depression, stress, funktionelle lidelser, - med en masse forskellige symptomer: smerter, koncentrations og hukommelsesproblemer osv.

Det tog ca. 2 år fra sygemeldingen startede, - og jeg er blevet fint behandlet. Jeg er 50.
3xstress er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 00:52   #56
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Var du i arbejdsprøvning ? Og i så fald hvad viste denne ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 12:22   #57
Squeaky
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Squeaky er ny på vejen
Jeg/min sagsbehandler er ved at søge en førtidspension til mig. Mine papirer bliver sendt afsted imorgen. Den bliver søgt på baggrund af Emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse af Borderline Typen, PTSD, Asberger, General Angst, Suicidal adfærd i stressende forhold og depression, socialfobi og skizoide træk... Så jeg krydser fingre ihvertfald.
Squeaky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 13:26   #58
flora
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Lokation: Roskilde
Indlæg: 47
Styrke: 18
flora er ny på vejen
Varigt nedsat funktionsevne pga psykisk lidelse uden håb om bedring.

Blev vurderet til pension allerede efter arbejdsprøvning i arbejdsprøvningscenter (15 t/uge med pauser og motion indlagt), men ville ikke acceptere den, ønskede flexjobsvisitation og fik den.

Først i 30erne, med arbejdsliv + universitetsuddannelse bag mig, kunne slet ikke acceptere at jeg var færdig med arbejdsmarkedet.

Fandt flexjob 15t/uge, det kunne jeg ikke holde til. Prøvede igen nu på kun 12t/uge, det kunne jeg heller ikke holde til, så satte kommunen mig på pension. Denne gang kunne jeg så bedre acceptere det, nu vidste jeg at det ikke var muligt for mig at arbejde nok, til at bevare en flexjobsvisitation.

Diagnose stress, angst og depression.

Føler mig ikke selv som sådan psykisk syg, egentlig mere hjerneskadet. Er så kognitivt forstyrret, så kan kun overskue meget simple ting, kan bla ikke overskue trafik, og min hjerne kræver genopladning i min seng 3 t hver dag efter frokost. Dvs jeg exvis kun er selvtransporterende på gåben i gåafstand fra min seng og ikke er funktionsdygtig om eftermiddagen. Et stort handicap her i Dk.
flora er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 17:14   #59
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
jeg har aldrig været i arbejdsprøvning.... Jeg var "bare" 16 uger på et hjerneskade center... 10 timer i ugen fordelt over 3 dage... meget hårdt...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 23:08   #60
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Pedro og Lunasdatter

Jo, jeg forstår skam godt. Men tror nu ikke jeg kan få mig selv til at sige at jeg er en vingeskudt krage, he he.
I den kommende uge skal jeg til samtale mhb. på at komme i afklaringsforløb.
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Førtidspension og hvad så ?? Linemor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-02-2010 09:48
Førtidspension og hvad så nu? Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 02-12-2009 17:39
Grunden til, IKKE at stemme radikalt! Razmo Politik og Samfund 3 03-09-2009 23:45
Hvad får man i Førtidspension? Pedersen 69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-11-2006 10:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension