K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2009, 23:01   #1
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
Afgørelse af §100

Hejsa

Jeg har i dag fået brev om at jeg fortsat er berettiget til § 100.

For lige at fortælle baggrundhistorien, så fik jeg oprindeligt bevilget merudgiftsydelse på kr. 1500/md i år 2005 på baggrund af primært fysioterapiudgifter, jeg fik da at vide den skulle revurderes om 1 år, jeg hørte dog først fra kommunen igen i efteråret 2007, jeg blev indkaldt til møde og fik fortalt, at der var kommet en principiel afgørelse der betød at jeg ikke længere var berettiget til §100, da fysioterapi ikke kunne dækkes, jeg fortalte da at jeg også havde andre udgifter, men det havde ikke tidligere været nødvendigt at medtage dem, da fysioterapi udgifterne rakte til en §100. Hun ville nu undersøge det nærmere, jeg rykkede et par gange, men da jeg stadig fik udbetalt ydelsen, stoppede jeg med at rykke. I august 2008 bliver jeg ringet op af sagsbehandleren, at nu måtte hun meddele mig, at ydelsen stoppede, jeg spurgte lidt til de andre udgifter, men hun vævede lidt rundt i det, og jeg udbad mig det på skrift, hvorefter hun svarede, at så skulle jeg indkaldes til møde igen, og nu gik hun på barsel, og jeg ville få en ny sagsbehandler. Jeg var til møde hos hende i november 2008, og i december da jeg ringer til hende, meddeler hun mig telefonisk, at ydelsen er bevilget, men hun skal formulere et brev til mig med afgørelsen, og der kunne gå lidt tid med det. Denne afgørelse har jeg nu fået.

Jeg fortæller dette for at opmuntre jer andre, det kan altså lade sig gøre, også uden at skulle anke og sagsakter og alt muligt. Men tålmodighed er et must, hvilket I jo allerede ved. Min tålmodighed har selvfølgelig også været stor, da ydelsen hele tiden er fortsat med at blive udbetalt.

Jeg ville egentligt gerne kopiere noget af afgørelsen ind, fordi det udspecificerer udgifterne og det kunne andre måske have brug for, men jeg ved ikke om dette er OK? ( selvfølgelig uden navne )
__________________
Der er mere mellem himmel og jord end noget andet sted.
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 23:11   #2
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af paula Se meddelelser
Jeg ville egentligt gerne kopiere noget af afgørelsen ind, fordi det udspecificerer udgifterne og det kunne andre måske have brug for, men jeg ved ikke om dette er OK? ( selvfølgelig uden navne )
Jeg ved ikke om det er OK, men jeg vil da gerne se dine udgifter, da jeg selv, for nyligt, har fået afslag på §100.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 01:45   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det er helt ok...bare du husker at slette navne, private oplysninger osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 06:47   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Vil gerne se.

Jeg er på kontanthjælp mens de får nølet sig færdig til afgørelse om visitation om det fleksjob jeg har på hånden.

Har før søgt om tandlæge og briller...men fik afslag....med den begrundelse at jeg havde over 4500,- tilbage til mig selv efter husleje,lys,vand og varme er betalt...det ser flot ud på parpiret....men virkeligheden er noget helt andet...for som det ser ud nu....er der slet ikke engang råd til mit daglige medicin....og slet ikke efter man selv ska op på at betale de første 800,- selv før man kan få tilskud.

Bil var heller ikke nødvendig for min livsstil...men kan ikke komme på job
( arbejdsprøvning ) uden den.....at være medlem af fagforeningen og betale til pension er heller ikke...men kan få nedsat fagforening's betalingenen......men ikke selve den der pension's bidrag.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 11:48   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jøsses tandlæge og briller osv er efter § hmmm kan ikke huske lige nu om det er 81 eller 82 mener det er 82 ...

Men under alle omstændigheder er det ikke en 100 , en 100 må ikke have indflydelse af hvor meget man tjener eller har tilbage eller noget , det er ene og alene hvor meget du bruger på ting der har med dit helbred at gøre altså regninger du ikek ville have hvis og så frem du ikke var syg .....

jeg har selv lige søgt hjælp til en ualmindelig høj el regning (16.000) efter en 82 jeg fik den men mod tilbage betaling og mod at jeg ville skrive under på at det var grundet uansvarlig økononmi hvordan det så end kan være det , jeg skrev under for at beholde min lejlighed (bliver jo smidt ud hvis ikke man betaler ) men er ved at anke tilbagebetaling og ordlyden af den...

Tilbagebetalt det kan de godt få men at skrive det er uansvarlig økonomi det er sgi ikke noget jeg har lyst til at have stående i mine papir ....

Men da jeg søgte det fik jeg såmænd også at vide at hvis ikke min sagsbehaner i syge afsnittet have blandet sig så havde jeg ikke fået det for man brugte så godt som aldrig § 82 folk må betale deres ting selv eller undvære .. det er så den samme paragraf jeg skal søge fysioterapi efter he he noget at sige til at man ikke gider ....

så skal man nok skrive at man skal bruge fysioterapi på grund af lemfældig omgang med kroppen

Så ergo ikke en 100 du har fået afslag på og husk at ank når du får afslag tror de spytte mere eller mindre umotiverede afslag ud , men sådan noget som forsikring , fagforening osv har du ret til at have , så allerede der har de et problem i deres økonomiske beregning ....
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 12:47   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har jævnligt søgt om hjælp til tandlægebehandling via §82 (tror jeg det hedder), hjælp til enkeltydelse.
Men jeg kan ikke mindes, at nogen af dem er gået igennem uden en anke.
Det er SÅ tydeligt, at det er "går den, så går den" der er gældende, derfor: ank ALTID et afslag.

Nogle gange synes man ikke at man har krudt til det, men hvis man står med en tandlægeregning på min. 5000 kr., så er det altså bare med at komme i gang.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 19:29   #7
Oraklet
Føler sig hjemme på K10
 
Oraklets avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Lokation: Danmark
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Oraklet er ny på vejen
Med hensyn til tandlægehjælp så husk at det bevilges udfra ens økonomi, og man skal altid huske at sige til sagsbehandleren at man har akut ondt, og få en bevilling til at få lavet et overslag, hvis man vil have lavet hele munden - tænk ikke over at man udnytter systemet, - men tænk hvor mange kr. de sparer på de personer der ikke anker evt. afslag.
Det er således idag - at næsten ethvert afslag i kommunal regi, må medføre en anke, idet mange kommuner kassetænker i, at folk ikke har overskud til at anke - og der sparer kommunerne mange kr. - Får du nej - så ank!
Oraklet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 21:58   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg sider og tænker at hvis nu dårlig tandhygiejne kan føres over på noget af det man fejler, burde det vel kunne gå under en §100

Fx ADHD´ere, vi har en hamrende dårlig hukommelse, nogle ting lærer vi bare aldrig at huske, heller ikke selv om at det er noget man gentager dag efter dag efter... så kan man så sige at man kan bruge alarmen på ens mobil (eller søge en PDA) men lige for mig vil det alligevel ikke fungere, for jeg skal liiiige og så glemmer jeg det, jeg kan ikke bare smide hvad jeg har i hænderne fordi jeg skal et eller andet, og da slet ikke hvis jegh ikke lige syntes det er så vigtigt, og tandbørstning er altså ikke særlig vigtigt for det kan man jo altid gøre.... I sådan et tilfælde burde det vel kunne gå under en §100 da det jo hænger sammen med ADHD´en, eller hur????

Ikke fordi jeg orker at søge en §100, for det betyder igen igen kampen omkring det med personligt møde, og det orker jeg simpelthen ikke, jeg er ellers ved at have skrapt en del poster sammen, som kan (eller burde kunne) komme på den.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 22:12   #9
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hej

Tak for svar.......

Har idag fået nyt skema angående ansøgning om tandlæge....ringede til den økonomiske sagsbehandler.....og sagde at min indtægt er gået ret meget ned efter skattesmæk....så det er meget begrænset hvad jeg får udbetalt.

Og at det er nødvendigt at have bil for at kunne komme på job...som i jobafklaring.

Så siger hun at det ikke var udgifterne og indtægt de gik efter med selve taksten på kontanthjælpen ???....
Altså ikke hvor meget man har tilovers til sige selv som var grund til afslag på første ansøgning...??...

Nu er jeg da helt komplet forvirret...Men søger da bare igen...og alt efter afslag eller afslag ikke...så er mine små gigt ramte pølsefingre klar til at skrive en klage.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 00:25   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
Så siger hun at det ikke var udgifterne og indtægt de gik efter med selve taksten på kontanthjælpen ???....
Altså ikke hvor meget man har tilovers til sige selv som var grund til afslag på første ansøgning...??...

Nu er jeg da helt komplet forvirret...Men søger da bare igen...og alt efter afslag eller afslag ikke...så er mine små gigt ramte pølsefingre klar til at skrive en klage.
Jeg kan da godt forstå, at du er forvirret, for det stemmer jo slet ikke overens med det svar som du beskrev i dit sidste indlæg.
Og for mig (som har modtaget mange af den slags afslag, og klaget over dem) lyder det som det rene vrøvl.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afgørelse!! dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 12 08-10-2009 16:35
Afgørelse Forsyg Alt det andet 2 25-07-2009 19:52
afgørelse søsser s Dit og Dat 8 29-06-2009 14:30
ny afgørelse til mig anja At søge førtidspension 15 21-01-2009 21:08
afgørelse søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension