K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2011, 17:03   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Psykiatrisk fejldiagnose

Hej

Er der nogen her der har prøvet at blive fejldiagnosticeret.
Jeg mener ikke jeg har den lidelse jeg har. Jeg mener slet ikke jeg har noget. Jeg fungerer blot lidt anderledes. I lægeverdenen vil man nok kalde det personlighedsforstyrrelse ikke at være normalt fungerende i hovedet.
Er det ikke ligegyldigt. Nej, ikke for mig. Jeg bryder mig ikke om at fejle noget jeg ikke gør, og så skal medicineres med alt muligt der giver en masse bivirkninger og måske forværre ens tilstand.
Jeg har talt med min psykiater om det. men denne siger bare, at jeg er puttet ned i den "kasse" der synes at passe bedst. En "kasse" skal de jo putte os ned i, mener hun. Der er altså ikke engang klart sikkerhed på, hvilken diagnose jeg har. Det føler jeg i hvert fald ikke.
Findes der nogen muligheder for at få foretaget en ny diagnose? Skal jeg skifte psykiater eller er jeg nød til at flytte til anden region for at starte forfra? Eller kan det slet ikke lade sig gøre?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 17:43   #2
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
En diagnose er blot et øjebliks billed af dig det er jo ikke dig vel? Hvis du ikke mener din medicin hjælper dig eller gør dig værrer kan du vel bare lade være med at tage den eller?

Man kan ikke få fjernet en diagnose, men du er jo ikke forpligtet til at oplyse f.eks. en kommende arbejdsgiver at du har haft en psykiatrisk diagnose. Hvorfor starte en ny udredning, hvis du mener du er "normal" og blot tænker på din egen måde?
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 17:58   #3
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Jeg har lidt forskellige diagnoser fra min psykiater, hospitalet og egen læge. Men de er variationer over samme tema.

Jeg har det omvendt: for mig har det været en stor lettelse med min hoveddiagnose, fordi der er meget, der falder på plads og meget jeg pludselig forstår.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 18:18   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
En diagnose er blot et øjebliks billed
er helt enig
fik også nogle af mine diagnoser
men senere har jeg så fået den endelig diagnose
et forløb på cirka et halvt år
det er jeg super glad for

hvis medicinen ikke ændre ens tilstand
1 en forkert diagnose
2 eller forkert medicin

det er netop derfor man skal følge en psykiater meget tæt
jeg går stadig hver 3-4 uge for opfølgning af medicin

for et halvt år siden troede jeg alt mit var fysisk


kan du vel bare lade være med at tage den eller?
det er jeg ikke helt enig i
for hvis man ikke følger sin behandling
så får man sikkert også problemer med kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 19:46   #5
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Det er også rigtigt. det kan give problemer med kommunen og med ens egen læge.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 19:51   #6
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
alså der findes trods altså ikke tvangsmedicinering (endnu) for syge mennesker, der ikke er til fare for sig selv eller andre.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 21:04   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
alså der findes trods altså ikke tvangsmedicinering (endnu) for syge mennesker, der ikke er til fare for sig selv eller andre.
Nej

Men hvis man ikke følger sin behandling og en psykiater mener man vil få det bedre
så kan kommunen i hvertfald ikke tage stilling til hverken pension eller flexjob

så kan man kalde det tvangsmedicinering eller ej
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 21:08   #8
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg har hørt om mange, der ikke har mod på at tage piller, da de f.eks. får mange bivirkninger. Hvis man har afprøvet pillerne og de ikke har effekt eller mange bivirkninger, så ville jeg godt nok gå i pressen og fortælle at kommunen sir SPIS eller INGEN penge.....
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 21:16   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hejsa.

Jeg har haft mange diagnoser gennem tiden, flere af dem netop øjebliksbilleder som de andre skriver, og dertil en personlighedsforstyrrelse.

Nu har jeg vist endelig fundet min plads, efter min nye psykiater har fokuseret på diagnostisk udredning. Jeg er bipolar - og det er jeg HELT enig i.

Du må jo have nogle symptomer som er til gene for dig i hverdagen siden du er medicineret.
Depressive? Angst? Tvangshandlinger?

Uanset hvad, så mener jeg selv, at det med diagnoser ikke er så vigtigt. Det vigtige er hvilke problemstillinger man slås med.
Diagnoser kan være en god pejlepind i forhold til behandlingen; jeg kan jo se på mig selv, at efter psykiateren pejlede sig ind på at jeg kunne være bipolar og ændrede min medicin derefter har jeg fået det meget bedre.

En anden ting med medicin er, at vi alle reagerer forskelligt. Hvad der er det rigtige medicin for én er ikke det rigtige for en anden.
Personligt har jeg ikke længere generende bivirkninger af medicin.

Når man har bivirkninger der generer i hverdagen, må man ændre medicinering.

Du kan prøve at tale med din psykiater om bivirkningerne. Du kan sige, at du godt kunne tænke dig at trappe ud af medicinen og se hvordan du har det uden den. Hvis du får det skidt kan I trappe dig ind i et nyt præparat og håbe det giver færre bivirkninger.

Man kan kun blive tvangsmedicineret hvis man er til fare for sig selv eller andre, så det er dit valg om du ønsker at tage medicin.
Jeg vil dog på det kraftigste anbefale dig at trappe ud i samråd med din psykiater, da det er vigtigt at det gøres i rette tempo.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 21:24   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Hej

Er der nogen her der har prøvet at blive fejldiagnosticeret.
Jeg mener ikke jeg har den lidelse jeg har. Jeg mener slet ikke jeg har noget. Jeg fungerer blot lidt anderledes. I lægeverdenen vil man nok kalde det personlighedsforstyrrelse ikke at være normalt fungerende i hovedet.
Er det ikke ligegyldigt. Nej, ikke for mig. Jeg bryder mig ikke om at fejle noget jeg ikke gør, og så skal medicineres med alt muligt der giver en masse bivirkninger og måske forværre ens tilstand.
Jeg har talt med min psykiater om det. men denne siger bare, at jeg er puttet ned i den "kasse" der synes at passe bedst. En "kasse" skal de jo putte os ned i, mener hun. Der er altså ikke engang klart sikkerhed på, hvilken diagnose jeg har. Det føler jeg i hvert fald ikke.
Findes der nogen muligheder for at få foretaget en ny diagnose? Skal jeg skifte psykiater eller er jeg nød til at flytte til anden region for at starte forfra? Eller kan det slet ikke lade sig gøre?
Forslag: Forklar din egen læge, hvordan du har det med den diagnose - præcist som du gør i indlægget herover - og bed om en henvisning til anden psykiater, så du kan få en second opinion :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiatrisk samtale jango Alt det andet 5 21-02-2013 17:47
Afvist af psykiatrisk!!???!!! lillesine Din historie 9 22-11-2012 00:41
Psykiatrisk undersøgelse Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 12 15-05-2012 07:15
psykiatrisk afdeling Evaave Alt det andet 34 26-03-2012 03:58
Psykiatrisk Afdeling Sonia Dit og Dat 9 18-06-2009 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension