K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2013, 14:36   #41
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Som jeg forstår det du skriver, så mener du, at jeg ville have haft nemmere ved, at låne 300.000 kr., end de sølle 20.000 kr. jeg reelt havde behov for, at låne?

Det tror jeg simpelthen ikke på.

Hvis jeg havde søgt om et lån på f.eks. 300.000 kr., så ville jeg have fået afslag, fordi jeg ikke ville have mulighed for, at betale pengene retur.
korrekt Vovse - som min just adspurgte bankkontakt siger: "det drejer sig I HØJESTE GRAD OM, hvorvidt banken tror på, at du overhovedet er i stand til at tilbagebetale lånet!

Og da folk på FP faktuelt lever kortere og i det hele taget har en stærkt forrringet livskvalitet, med mulighed for pludselig opstået sygdom som blodpropper, hjerteslag osv, er det et meget lidt eftertragtet folkefærd at låne penge."
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 21-11-2013 kl. 14:57.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 14:54   #42
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Mon ikke der menes at bankerne generel hellere vil yde store lån til folk med høj indkomst med mulighed for en høj indtjening til dem selv, end at yde de små lån til folk med lav indkomst
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 17:06   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Underligt, men jeg har aldrig haft problemer med at låne i banken. Da jeg var på kontanthjælp kunne jeg altid låne penge (som regel 20-25.000 kr) af gangen, og kunne altid få bevilget overtræk.....

Jeg har så ikke forsøgt som førtidspensionist, men forestiller mig ikke det ville være en hindring.
- jeg får stadig bevilget overtræk engang i mellem. Lige som de på et tidspunkt tilbød mig en kassekredit på først 3000 kr, og efterfølgende på 30.000 kr. Jeg takkede dog nej til begge.
Har dog leget lidt med tanken om at låne penge i banken så jeg kan betale al min dyre klatgæld ud, og få et stort samlet lån i banken.

Det eneste jeg der holder mig tilbage er, at der er en masse frihed med de andre lån i form af betalingsfrie måneder (jeg selv kan bestemme), samt de er flinke hvis jeg lige skal rykke en betaling frem....eller betale ekstra, eller gemme en betaling til fx børnepengene osv - nu hvor julen står for døren, har jeg betalingsfri over hele linjen, og betaler først regningerne den 20 Januar 2014. Det kræver jeg lige ringer rundt, men det er også fair nok.
Den fleksibilitet er jeg bange for jeg ikke får i banken.

Jeg havde også glemt det med renten og SU lån, det har jo aldrig været aktuelt i mit tilfælde, så jeg kender ikke reglerne. Men selvfølgelig er det en dårlig ide at tage SU lånet med i banken, alene pga rentedelen.
I mit tilfælde, vil det være billigere at rykke alle mine lån over i banken, da renterne på kviklån mf er sindssygt høje.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 18:23   #44
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
før i tiden var det letter, at låne penge, end det er nu, men som pensionist med en fast indkomst burde det kunne lade sig gøre,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 19:36   #45
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Som jeg forstår det du skriver, så mener du, at jeg ville have haft nemmere ved, at låne 300.000 kr., end de sølle 20.000 kr. jeg reelt havde behov for, at låne?

Det tror jeg simpelthen ikke på.

Hvis jeg havde søgt om et lån på f.eks. 300.000 kr., så ville jeg have fået afslag, fordi jeg ikke ville have mulighed for, at betale pengene retur.
Nu var mit svar "født" ud af den påstand at man kan få problemer med at låne fordi man er førtidspensionist.

Og ja, jeg mener faktisk at en bank altid hellere vil låne et stort beløb ud end et lille.

Det skal selvfølgelig være realistisk at kunne afdrage det man beder om at låne...
Og det faktum at man modtager pension udelukker jo ikke altid at man faktisk kan afdrage... det er den samlede økonomi man må vurdere, og der er forhåbentlig ikke nogen bank der lægger folk hen i "dur ikke" bunke bare fordi de får pension.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 20:20   #46
EndnuEngang
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 18
Styrke: 11
EndnuEngang er ny på vejen
Hvor mange år tager det så at blive færdig?

Altså det første år 1400kr*6mdr= 8400-105.000kr=96600kr.
Efterfølgende 2400kr*6mdr= 14400kr-96600kr= 82200kr
Så er der gået 2 år.
Og så de efterfølgende år 14400kr pr år / 82200kr= 5,7år= 6år.
Så i det hele vil det tage 8år at betale ud?

Det er godt nok også lang tid hvis man kun modtager førtidspension?
EndnuEngang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 20:46   #47
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Forbrugerrådets gældsrådgivning -"Gratis hjælp til dig med gæld"

Jeg var idag på "Borgerservice" og så tilfældigt at der hang opslag om:

Forbrugerrådets gældsrådgivning -"Gratis hjælp til dig med gæld"
http://gaeld.taenk.dk/om-os/om-gaeldsraadgivningen
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 21:43   #48
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af EndnuEngang Se meddelelser
Hvor mange år tager det så at blive færdig?

Altså det første år 1400kr*6mdr= 8400-105.000kr=96600kr.
Efterfølgende 2400kr*6mdr= 14400kr-96600kr= 82200kr
Så er der gået 2 år.
Og så de efterfølgende år 14400kr pr år / 82200kr= 5,7år= 6år.
Så i det hele vil det tage 8år at betale ud?

Det er godt nok også lang tid hvis man kun modtager førtidspension?
ja netop derfor det gør mig så stresset at vide de skal have en stor bid af min pension i 8 år!!!!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 22:42   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
korrekt Vovse - som min just adspurgte bankkontakt siger: "det drejer sig I HØJESTE GRAD OM, hvorvidt banken tror på, at du overhovedet er i stand til at tilbagebetale lånet!
Det er jo almindelig sund fornuft og "husmor-logik".

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Underligt, men jeg har aldrig haft problemer med at låne i banken. Da jeg var på kontanthjælp kunne jeg altid låne penge (som regel 20-25.000 kr) af gangen, og kunne altid få bevilget overtræk.....
Det kunne jeg også engang, men det ændrede sig hen mod slutningen af min kontanthjælps-periode. (jeg blev tilkendt fp pr. 1/1-2010).

I starten af december 2009 brændte min pc sammen, og jeg gik i banken, i forventning om, at kunne låne til en ny pc, og lidt til tøzen's konfirmation i foråret 2010.
Men nixen.
For første gang nogensinde fik jeg afslag på et lån.
Og det hjalp ikke, at jeg ævlede noget om, at jeg var meget tæt på en fp, som gav lidt flere kroner end kh'en.

Men da fp'en var i hus kunne jeg snildt låne til både pc og konfirmation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 15:47   #50
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Næææ, men jeg kan da sige jeg skylder hen ved 200.000 kr og afdrager med 3500 kr om måneden - så har jeg i hvert fald hjulpet med at sige, at der er nogen der har det værre

Jeg har så ikke offentlig gæld (mere!), men bøder nu for ungdommens fattigdom der snildt kunne fikses med et hurtigt forbrugslån
Hold da op helene det var da ellers noget af en bid...hvordan klare du dog den!!! kan du ikke få hjælp sanering eller lign? det må også være en lang årerække du skal betale ligesom mig
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension